جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کافه های قدیمی تهران | پر از زیبایی‌های قدیمی و نوستالژیک

در دل شهر تهران، گوشه‌هایی پر از زیبایی‌های قدیمی و نوستالژیک پیدا می‌شود که به گذشته‌ی دور و خاطرات دلنشینی که در آنجا سرشار است، باز می‌گردد. کافه‌های قدیمی تهران، همواره به عنوان نقطه‌ای برای بازگشت به خاطرات دوران‌های گذشته و تجربه‌ی حس نوستالژیک شهروندان محسوب شده‌اند. در این فضاها، علاوه بر معماری خاص و دکوراسیونی که گویای تاریخ و زمانی گذشته است، بوی قهوه تازه و صمیمیت گوشه‌های نشستن باعث می‌شود که هر بازدیدکننده‌ای به یاد خاطرات خود بازگردد و لذت ببرد. بازدید از این کافه‌ها همچون یک سفر به گذشته است، جایی که علاوه بر لذت بردن از محیطی دلنشین، به یادآوری داستان‌ها و خاطراتی دلپذیر از گذشته می‌پردازد.

کافه های قدیمی تهران | خانه‌هایی که جان دوباره‌ای پیدا کردند

حال‌وهوای کافه های قدیمی تهران بی‌نظیر است. در این خانه‌ها تمام خاطرات نوستالژی به سراغمان می‌آید. به همین خاطر امروز قصد داریم تا کافه های قدیمی تهران را به شما عزیزان همراه معرفی کنیم. پس با آماج همراه باشید.

کافه عمارت های تهران تقاطع تاریخ و مدرنیته هستند. فضایی اصیل و واقعی که هم نسل جوان می‌تواند در آن آرامش را حس کند و هم نسل قدیمی‌تر خاطرات و نوستالژی خود را در آن زنده کند.


کافه موزه مقدم

کافه موزه مقدم

خانه مقدم، یکی از زیباترین خانه‌های قدیمی تهران، در مرکز شهر واقع شده و توسط خانواده‌ای فرهیخته به ارمغان زندگی می‌خواهد.و از زیباترین کافه های قدیمی تهران است. این خانه از دیگران با سبک معماری متمایز خود متمایز نیست، بلکه از دستاوردهای مهم و ارزشمند خانواده مقدم صحبت کردن لازم است. آقای مقدم، به کشف و حفظ آثار تاریخی ایران اختصاص داده و خانه خود را به یک موزه زیبا تبدیل کرده‌اند. در فصل بهار، باغ این موزه به زیبایی خاصی پوشیده می‌شود و می‌توانید لذت بردن از شکوفه‌های درختان را تجربه کنید. پس از بازدید از موزه، می‌توانید در کافه موزه مقدم استراحت کنید که فضایی زیبا و باز است و می‌توانید لذت بردن از لحظاتی آرامش‌بخش را در آنجا تجربه کنید.

کافه موزه مقدم، فضایی باز و بدون سقف دارد که تمام میز و صندلی‌ها در فضای باغ قرار دارند، بنابراین احساسی از آزادی و آرامش خواهید داشت. منوی این کافه، از نظر تنوع، محدود است، اما هرچه که مایل به سرو کردن در آنجا باشید، از کیفیت بالای آن اطمینان حاصل خواهید کرد.

آدرس: خیابان امام خمینی، بعد از شیخ هادی، موزه مقدم

شماره تماس: ۰۲۱۹۱۲۰۱۵۷۳۴۷

ساعت کار: ۹ صبح تا ۵ عصر


کافه ایوان

کافه ایوان
کافه ایوان جزء کافه های قدیمی تهران است. این کافه در ساختمانی تاریخی واقع شده که قدمت آن به اوایل دوران پهلوی باز می‌گردد. برای دسترسی به کافه ایوان، باید خودتان را به خیابان سی تیر برسانید. خیابان سی تیر یکی از مهم‌ترین خیابان‌های فرهنگی، هنری و تاریخی تهران است. اگر قصد تهران‌گردی دارید، این خیابان را اصلاً نباید از دست دهید.

در خیابان سی تیر چندین و چند موزه متعدد وجود دارند. پس از کمی گشت‌و‌گذار، برای آرامش و استراحت می‌توانید سری به کافه ایوان بزنید. ساختمان این کافه، ایوانی بزرگ و یکدست دارد. مدیریت نیز از این فرصت استفاده کرده و چند میز و صندلی در ایوان قرار داده است. ظرفیت فضای بیرون کافه ایوان به‌سرعت تکمیل می‌شود. معمولاً در هنگام نهار و غروب‌ها، یافتن میز خالی در کافه ایوان کمی دشوار خواهد بود. با این وجود باز هم باید شانس خود را امتحان کنید تا طعم گل گاوزبان‌های کافه ایوان را بچشید.

آدرس: سعدی، خ‌منوچهری، پاساژ مرجان، طبقه اول

شماره تماس: ۰۲۱۲۲۷۶۳۳۵۳

ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب


کافه باکارا ، حس خوب خانه مادر بزرگ

کافه باکارا
درست در مرکز تهران و خیابان امیرآباد شمالی، کافه‌ای با نام باکارا وجود دارد که یک تنه می‌تواند تمامی خاطرات خوب گذشته و کودکی شما را برایتان زنده کند.و از نوستالژی ترین کافه های قدیمی تهران است. شاید تا کنون به هر کافه‌ای که رفته‌اید، فضایی شیک و کم‌نور داشته و موسیقی مدرن و آرام در پس‌زمینه پخش شده است؛ اما در کافه باکارا همه چیز با دنیای شلوغ و ماشینی امروز که در آن زندگی می‌کنیم، تفاوت دارد. در این کافه هنوز می‌توان جریان زندگی را حس کرد و به تجربه آرامش گذشته رسید. همان آرامشی که شاید همه ما در چهار دیواری خانه مادر بزرگ‌مان جا گذاشتیم و دیگر نتوانستیم آن را در هیچ جای زندگی ماشینی و شلوغ خود بیابیم. دقیقاً زمانی که پای خود را از چهارچوب درب کافه باکارا داخل می‌گذارید، ناگهان موجی از آرامش با شما برخورد می‌کند!
اطلاعات کافه باکارا
آدرس: میدان انقلاب ، خیابان کارگر شمالی ، خیابان رهنما

شماره تماس: ۰۲۱۹۳۷۶۶۸۴۳۲۴

ساعت کار: ۸-۲۳


کافه تهرون

کافه تهرون

چندین و چند کافه مختلف با نام «تهرون» در سطح پایتخت وجود دارند؛ اما منظور ما از کافه تهرون، «کافه تهرون ویلا» است. این کافه نیز در ساختمانی قدیمی قرار دارد. و از زیباترین کافه های قدیمی تهران است.قدمت این ساختمان نامشخص است؛ اما بسیاری قدمت آن را به اوایل دوران پهلوی نسبت می‌دهند. فضای داخلی این خانه بر اساس دهه ۴۰ میلادی طراحی شده است.

به خیابان ویلا و سپس کوچه‌ی خسرو بروید، پلاک ۳۹ همان خانه‌ای است که کافه تهرون ویلا در آن قرار دارد و درِ آن، همواره به روی میهمانانش باز است. در نگاه اول شاید خیلی خاص و متفاوت به نظر نرسد اما هنگامی که وارد می‌شوید، محو زیبایی‌هایش خواهید شد. بخش ورودی خانه یک راهرو دارد و ارابه‌ای آبی رنگ در گوشه‌ای از آن خودنمایی می‌کند. روی ارابه و اطراف آن پر از گلدان‌های گل است. با گذشتن از کنار ارابه، به دری سفید رنگ و شیشه‌ای می‌رسید. این در رو به حیاط باز می‌شود.

از این در که عبور کردید، حیاطی سرسبز و پرگل با حوضی زیبا در وسط آن نمایان می‌شود که میز و صندلی‌های چوبی در گوشه و کنار آن چیده شده‌اند. این منظره در بیشترِ خانه‌های قدیمیِ ایرانی، مشترک است و شاید برای بسیاری از شما یادآور خاطرات و بازیگوشی‌های کودکانه در حیاط خانه‌ی مادربزرگتان باشد. در روزهای آفتابی می‌توانید میزهای حیاط را برای نشستن انتخاب کنید و در فضای پر گل و درخت آن از غذای‌تان لذت ببرید.

در آنسوی حیاط کافه تهرون ویلا ساختمانی دو طبقه به چشم می‌خورد. قدم به درون خانه که می‌گذارید، دیدن اسباب و اثاثیه‌های نوستالژیک داخل آن، شما را به تهران قدیم می‌برد. شاید هم احساس کنید که وارد شهرک سینمایی غزالی تهران شده‌اید! طبقه‌ی پایین، دارای دو اتاق بزرگ است که یکی از آن‌ها با پنجره‌های شیشه‌ایِ بلند، دید کاملی به حیاط دارد. میز و صندلی‌ها تنها در طبقه‌ی اول قرار گرفته‌اند. در طبقه‌ی بالا که از یک کتابخانه و بالکن تشکیل شده است، امکان صرف غذا وجود ندارد.
نوای دل‌انگیزِ موسیقی سنتی ایرانی، که در کافه پخش می‌شود، باعث می‌شود حال و هوای قدیم را واقعی‌تر احساس کنید. در و پنجره‌ها، موزاییک‌ها، پله‌ها، حیاط و… رنگ و بوی خانه‌های قدیم تهران را دارند. چیدمان و دکوراسیون داخلی نیز چنان متناسب و هوشمندانه انتخاب شده است که زمینه را برای القای هرچه بیشترِ صمیمیت و گرمای دلنواز خانه‌های قدیمی فراهم می‌کند. از میز و صندلی‌های چوبی، رومیزی‌های سفید رنگِ توری، طاقچه‌ها، قفسه‌های کتاب و کمدهای قدیمی گرفته تا ظروف سرو غذا و قاشق و چنگال، قاب عکس‌ها، شمع‌ها و لوازم تزئینی قدیمی، همه و همه شما را در گذشته غوطه‌ور می‌سازند. حتی نحوه‌ی تزئین و ارائه‌ی غذاها و نوشیدنی‌ها نیز سنتی و تماما ایرانی است، گویی وارد خانه‌ی یک مادربزرگ با ذوق و خوش سلیقه شده‌اید. یکی از نکات جالب توجه کافه، منوی پارچه‌ای آن است. منو کافه تهرون ویلا در نگاه اول شبیه یک دستمال معمولی به نظر می‌رسد. ایده‌ی جذاب دیگر استفاده از نام گل‌ها و درخت‌ها برای هر میز، به جای شماره‌گذاری آن‌هاست. اسامی همچون میخک، یاس، بیدمشک، بید مجنون، صنوبر، پیچک، نیلوفر، گردو، تاک و … را می‌بینید که بر روی کاشی‌‌هایی با نقش و رنگ‌های زیبا نوشته شده‌‌ و در کنار گل‌های طبیعیِ با طراوت و چشم‌نواز روی میزها قرار گرفته‌اند.

فرش‌های دستباف ایرانی و دکوراسیونی کلاسیک، حس و حال نوستالژی را به مشتریان منتقل می‌کند. کافه تهرون دارای دو بخش سرپوشیده و روباز است. بخش روباز در حیاط و کنار گلخانه قرار دارد. اگر قصد دارید تا از هوای تازه لذت ببرید، می‌توانید از ایوان و حیاط این کافه استفاده کنید. منوی کافه تهرون بسیار متنوع است. این منو انواع نوشیدنی، قهوه، دمنوش، دسر، شیرینی و البته غذاهای مامان‌پز سنتی را شامل می‌شود. بهتر است در این کافه حداقل یک بار طعم کتلت یا کشک بادمجان آن را بچشید.

آدرس: خیابان کریمخان، خیابان ویلا (استاد نجات الهی)،کوچه خسرو، پلاک ۳۹

شماره تماس: ۰۲۱۸۸۹۰۶۸۱۳

ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب


کافه رومنس

کافه رومنس
کافه رمنس نیز جزء کافه های قدیمی تهران است که در مرکز پایتخت قرار دارد. اگر سری به کوچه و پس‌کوچه‌های فردوسی بزنید، کافه‌ای با نام کافه رومنس را خواهید دید. این کافه در ساختمان‌های قدیمی مرکز شهر قرار دارد. زمانی که وارد ساختمان کافه رومنس می‌شوید، به یاد کافه‌های دوران پهلوی می‌افتید. پنجره‌ها و میز و صندلی‌ها همگی چوبی هستند. مدیریت خوش‌ذوق این کافه نیز در طراحی دکوراسیون و انتخاب لوازم کافه، وسواس بسیاری به‌ خرج داده است. به‌عنوان مثال تمامی میز و صندلی‌ها، لهستانی هستند. در این کافه امکان سیگار‌کشیدن وجود ندارد. به همین خاطر هیچ‌گاه فضای کافه رومنس دودگرفته و بدبو نیست.

در بخش ورودی کافه، یک آینه قدی بزرگ وجود دارد. این آینه جزئی از هویت کافه رومنس به حساب می‌آید. جالب است بدانید چنین رسم شده که مشتریان یک عکس سلفی در این آینه می‌اندازند و در شبکه‌های اجتماعی آن را به اشتراک می‌گذارند. پس اگر شما نیز به کافه رومنس مراجعه کردید، این کار را فراموش نکنید. در ضمن، کافه رومنس یک برنامه پخش فیلم هفتگی نیز دارد. با بررسی شبکه اجتماعی، می‌توانید از برنامه این هفته مطلع شوید.

آدرس: خیابان فردوسی، پایین‌تر میدان فردوسی، کوچه ضرابی، پ ۴.

شماره تماس: ۶۶۷۴۹۵۷۴

ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب


کافه دیاموند

کافه دیاموند
کافه دیاموند یکی دیگر از کافه های قدیمی تهران در مرکز و خیابان ویلا است. در این خیابان می‌تواند چند مورد از کافه های قدیمی تهران را بیابید. ساختمان کافه دیاموند، یکی ساختمانی جنوبی است. یعنی شما از داخل ساختمان وارد می‌شوید و حیاط پشت آن قرار دارد. ساختمان کافه دیاموند فقط ظاهری سنتی و قدیمی دارد؛ اما داخل آن را به‌خوبی بازسازی کرده‌اند. این بازسازی شاید آنقدر هم اصولی نبوده و تقریباً هویت ساختمان را از بین برده است. با این وجود هنوز هم داخل این کافه به‌حدی زیباست که نمی‌توانید تصور آن را کنید.

اگر قصد دارید تا احساس نوستالژی در شما برانگیخته شود، بهتر است به بخش فضای باز بروید. حتی در فصل زمستان نیز با سیستم گرمایشی مطلوب، مشتریان دست از بخش روباز کافه دیاموند بر نمی‌دارند. این کافه جزء کافه‌های لوکس تهران به حساب می‌آید. منوی دیاموند نسبتاً کامل است. شما می‌توانید انواع نوشیدنی شامل دمنوش، قهوه، کوکتل، آبمیوه و انواع دسر شیرینی و همچنین غذاهای سنتی را در این کافه سفارش دهید.

آدرس: خیابان انقلاب، خیابان نجات الهی، خیابان فلاح پور، پلاک ۳۳

شماره تماس: ۰۲۱۸۸۸۹۰۱۹۶

ساعت کار: ۸ صبح تا ۱۲ شب


چای بار

چای بار
چای بار را می‌توان جزء هنری‌ترین کافه های قدیمی تهران دانست. این کافه در باغ زیبا و تاریخی انجمن خوشنویسان ایران قرار دارد. در باغ تماشایی انجمن خوشنویسان ایران، عمارتی زیبا به سبک کلاه‌فرنگی وجود دارد. پس از بازسازی و مرمت کامل، این عمارت و بخشی از باغ را به یک کافه بزرگ تبدیل کردند. این کافه چای بار نام دارد و محلی برای استراحت هنرمندان است. بد نیست بدانید به لطف زیبایی باغ و دکوراسیون داخلی چای بار، از نقاط مختلف تهران مشتریان متعدد به چای بار می‌آیند.

در کنار ساختمان اصلی و داخل باغ، چندین و چند میز و صندلی متعدد قرار داده شده است. برخی از این صندلی‌ها زیر سایبانی بزرگ قرار دارند تا نور آفتاب مشتریان را آزار ندهد. در بخش فضای باز، امکان سیگار‌کشیدن برای مشتریان نیز وجود دارد. منوی چای بار بسیار کامل است. شما می‌توانید در این منو انواع نوشیدنی، قهوه، چای، دمنوش، دسر، شیرینی و انواع غذاهای سنتی را نیز سفارش دهید.

آدرس: خیابان دزاشیب٬ خیابان کریمی٬ خیابان سلیمی شمالی، پلاک ۱۴۵

شماره تماس: ۰۲۱۲۲۲۱۰۳۱۱

ساعت کار: ۹ صبح تا ۱۱ شب


کافه رستوران ری‌را

کافه رستوران ری‌را
کافه رستوران ری‌را جزء آن دسته از کافه های قدیمی تهران است که با دیدن آن به یاد فیلم شهرزاد می‌افتید. دیوارهای آجری، درب و پنجره‌های چوبی و حیاطی دلباز، هر آنچه که از یک ساختمان قدیمی و نوستالژی انتظار دارید، در این کافه رستوران وجود دارد. کافه به‌سمت حیاط مشرف است. بسیاری از مشتریان، حضور در حیاط را ترجیح می‌دهند.

البته باید در نظر داشته باشید بخش زیرزمین این ساختمان، محل برگزاری نمایشگاه‌های هنری است. در مواقعی که داخل این بخش نمایشگاه جاری باشد، امکان استفاده از فضای حیاط وجود ندارد. البته بسیاری از هنردوستان این موقعیت را غنیمت می‌شمارند و از نمایشگاه دیدن می‌کنند. منوی کافه رستوران ری‌را بسیار کامل است. شما می‌توانید انواع نوشیدنی، کیک، دسر و البته غذاهای سنتی یا میان‌وعده را در این کافه رستوران سفارش دهید. البته فراموش نکنید قدیمی‌ترین پیتزافروشی تهران، یعنی پیتزا داوود نیز در همسایگی این کافه رستوران قرار دارد.

آدرس: خیابان نوفل لوشاتو بن بست لولاگر شماره ۵

شماره تماس: ۰۲۱۶۶۷۰۷۶۴۶

ساعت کار: ۹ صبح تا ۱۱ شب


کافه کتاب ققنوس

کافه کتاب ققنوس
کافه کتاب ققنوس در یک خانه قدیمی و زیبا قرار دارد. از زیباترین کافه های قدیمی تهران است.قدمت این خانه به دهه ۳۰ شمسی باز می‌گردد. در سال ۱۳۷۷، این خانه توسط انتشارات ققنوس خریدار شد. تا مدت‌ها از این خانه تاریخی و زیبا به‌عنوان انبار کتاب استفاده می‌کردند. تا اینکه نهایتاً چند سال پیش، آن را به یک کافه کتاب تماشایی و دوست‌داشتنی تبدیل کردند. فضای داخلی این کافه به‌دقت بر اساس المان‌های دهه ۳۰ و ۴۰ شمسی طراحی شده است.

زمانی که وارد کافه کتاب ققنوس می‌شوید، انگار که در تاریخ سفر کرده‌اید. علاوه‌بر فضای دلنشین و زیبا، شما می‌توانید به‌صورت رایگان انواع کتاب موجود در کتابخانه را برداشته و چند صفحه‌ای از آن را ورق بزنید. این کافه برای علاقه‌مند به کتاب و محیط‌های تاریخی، همانند بهشت موعود خواهد بود.

آدرس: خیابان انقلاب، خیابان وصال،نرسیده به طالقانی، کوچه شفیعی پلاک ۱

شماره تماس: ۰۲۱۶۶۴۰۳۳۸۶

ساعت کار: ۸ صبح تا ۱۱ شب


کافه حیاط شماره ۶۵

کافه حیاط شماره ۶۵
کافه حیاط شماره ۶۵ یکی دیگر از کافه های قدیمی تهران است. این کافه در نزدیکی میدان قردوسی قرار دارد. قدمت این خانه به‌صورت دقیق مشخص نیست؛ اما حداقل ساخت آن به دوران پهلوی دوم باز می‌گردد. خانه‌ای که کافه حیاط شماره ۶۵ در آن قرار دارد، رد طول این سال‌ها ظاهر خود را به‌خوبی حفظ کرده است. مدیریت کافه نیز با ذوق و سلیقه تمام، این کافه را بازسازی کرده است. این ساختمان، یک ایوان نه‌چندان بزرگ دارد. مدیریت نیز از همین فضا استفاده کرده و چند میز و صندلی در آن قرار داده است. بخش بالکن این کافه، یکی از باصفاترین بخش‌های آن محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که این کافه یک کتابخانه قدیمی نیز در دل خود دارد. استفاده از این کتابخانه برای مشتریان کافه بلامانع است.

آدرس : خیابان انقلاب ( شرق به غرب)، نرسیده به میدان فردوسى، خیابان موسوى، نبش کوچه اعتماد مقدم، پلاک ٣٢

شماره تماس: ۰۲۱۸۸۳۰۲۸۴۲

ساعت کار: ۹ صبح تا ۱۱ شب


کافه رو‌به‌رو

کافه رو‌به‌رو
کافه رو‌به‌رو یکی دیگر از کافه های قدیمی تهران است که در خانه‌های قدیمی قرار دارد. این کافه در خانه‌ای با حدود ۶۰ سال قدمت واقع شده است. فضای داخلی کافه رو‌به‌رو پارادکوس را به تصویر می‌کشد. در بخش‌های بسیاری از کافه، خبری از تزئینات و دکوراسیون سنتی نیست. در حقیقت این کافه یکی از کافه های قدیمی تهران است که فقط پوسته‌ای قدیمی دارد. در بخش‌های داخلی این کافه، دکوراسیون مدرن خودنمایی می‌کند. البته این مسئله را می‌توان یک پارادوکس بسیار زیبا دانست. مهم‌ترین مشخصه کافه رو‌به‌رو، ایوان‌های متعدد آن است. در این ایوان‌ها، میز و صندلی‌های چوبی چیده شده تا مشتریان از فضای باز استفاده کنند. در فضای باز کافه، امکان استعمال دخانیات نیز وجود دارد. در منوی کافه رو‌به‌رو انواع نوشیدنی، دسر، شیرینی و البته غذاهای سنتی ایرانی نیز به چشم می‌خورد.

آدرس: چهارراه ولیعصر، ضلع شمال شرقی، نبش بانک شهر،بن بست کیانپور

شماره تماس: ۰۲۱۶۶۴۰۴۲۳۰

ساعت کار: ۸-۲۳


کافه عمارت دل

کافه عمارت دل
یکی از آن کافه‌هایی که تا جای ممکن از وسائل مدرن دوری کرده است. ساختمانی با عمری بیش از یک صد سال و معماری پهلوی در خیابان فلسطین.

عمارت دل حیاطی بزرگ و سرسبز با حوضی مربع شکل در میان آن دارد. حوضی ساده و مینیمال به سبک دوران پهلوی. ساختمان سه طبقه این عمارت فضایی سنتی و اصیل دارد. تمام دیواره‌ها و آیینه‌کاری‌ها همانی بوده که از ابتدا در اینجا ساخته شده است. البته بازسازی و تعمیراتی هم شده است اما شاکله اصلی کار همان بوده است. مبلمان سنتی، میزهای قدیمی و وسائل عتیقه‌ای که در کافه قرار دارد شما را به صدها سال قبل بر می‌گرداند. دفتر کار نخست وزیر، خانه استاد دانشگاه، مدرسه و در نهایت کافه. این سرنوشت این ساختمان در گذر زمان بوده است.

کافه عمارت دل منو متنوعی دارد. از پیتزا و پاستا و سالاد سزار بگیر تا آش و میرزا قاسمی و کشک بادمجان. حتی دسرهایی مثل ثعلب و کنوفه هم در منو این کافه رستوران دیده می‌شود. اگر به این کافه رفتید سری به طبقه دوم و گالری آن بزنید. مطمئن باشید پشیمان نمی‌شوید. در این طبقه اتاقی به نام رادیو دیروز قرار دارد. اتاقی پر از دستگاه‌های قدیمی موسیقی، آلبوم‌ها و صفحه‌های گرامافون قدیمی و جدید که دیدنشان خالی از لطف نیست.

بازه قیمتی این کافه تقریبا متوسط است و با توجه به حجم غذایی که سرو می‌شوید با کافه‌ای گران روبه‌رو نمی‌شوید. همین مساله جذابیت اینجا را بیشتر هم می‌کند.

آدرس کافه عمارت دل: تقاطع خیابان فلسطین جنوبی و خیابان بزرگمهر،روبروی سفارت فلسطین، پلاک 356

اینستاگرام: emaratedel.cafe

تلفن تماس: 09100775588

ساعت کاری: ۹ صبح تا ۱۲ شب


کافه عمارت یار

کافه عمارت یار

کافه عمارت یار یکی دیگر از کافه‌ عمارت های تهران که در خانه‌ای صد ساله قرار دارد. و از زیباترین کافه های قدیمی تهران است.این خانه متعلق به فخرالسلطنه، عمه ملکه ثریا یوده است. در داخل عمارت می‌توانید داستان اولین ملاقات شاه و ثریا در این ساختمان را بخوانید و ببینید که قصه اینجا چه بوده است.

این خانه زیبا حیاطی سرسبز دارد که دو حوض زیبا در میان آن قرار دارد. حیاط کافه یار به صورت دو پله ساخته شده است و یک نیم طبقه در آن قرار دارد که می‌توانید تمام حیاط را از آنجا ببینید.

منو رستوران جالب و شاید کمی هم عجیب باشد. شما در این کافه می‌توانید تاج‌الملوک، امین‌الملک، منور الملوک، بدیع الملک و… را سفارش دهید. اسم‌های غذاها و دسرهای این کافه به شکلی که گفتیم انتخاب شده است که البته توضیح هر عنوان در زیر آن نوشته است. هر روز هم برای خودش یک غذای مخصوص دارد. از خورشت کرفس و آلو مسما تا قیمه و قرمه سبزی. یکی از غذاهای محبوب این کافه کشک بادمجان و کوکو سبزی است که البته هر روز سرو می‌شود و به غنوان عصرانه در منو قرار دارد.

این رستوران قیمت‌های تقریبا متوسطی دارد؛ نه خیلی گران و نه خیلی ارزان.

نکته: بهتر است در ساعات شلوغی از قبل میز خود را رزرو کنید چون ممکن است بدون رزرو امکان ورود نداشته باید. این را هم باید بدانید که عکسبرداری و فیلم‌برداری در این رستوران نیاز به هماهنگی دارد.

آدرس: خیابان طالقانی، خیابان حافظ، خیابان رشت، پلاک ۴۱

تلفن تماس: ۰۹۳۳۲۶۷۲۲۴۴

اینستاگرام: yar.mansion

ساعت کاری: ۹ صبح الی ۱۱:۳۰ شب


کافه عمارت مقدم

کافه عمارت مقدم

این یکی جزو آن کافه های قدیمی تهران است که ساختمان آن دیدنی‌ترین بخش آن است. این کافه در واقع بخشی از یک موزه زیبا به نام باغ موزه مقدم است. از بیرون که به این ساختمان نگاه کنید چیز خاصی پیدا نمی‌کنید اما وارد آن که بشوید به دنیای متفاوتی قدم می‌گذارید.

این خانه قاجاری که در زمان خود هم خانه‌ای لوکس بوده متعلق به محمد تقی خان احتساب الملوک از درباریان قاجار بوده است. بعدها اینجا محل سکونت محسن مقدم، یکی از فرزندان محمد تقی خان شد. محسن باستان شناسی خوش ذوق بود که شروع به جمع‌آوری اشیای عتیقه‌ای مثل پارچه، تابلوهای نقاشی، قلیان و اسناد تاریخی کرد و همه را با نظم خاصی چید. در نهایت او در سال 66 فوت کرد و همسرش خانه را به دانشگاه تهران واگذار کرد. خانه‌ای که اکنون تبدیل به موزه‌ای زیبا، با حیاطی سرسبز و دلنشین شده است.

در گوشه‌ای از همین حیاط کافه‌ای دنج قرار دارد که می‌توانید انواع قهوه، دمنوش، دسر و غذاهای مختلف را سفارش دهید و در حیاط دلنشین موزه صرف کنید. این کافه از ساعت نه صبح با سرو صبحانه آغاز به کار می‌کند و در نهایت شش عصر با عصرانه کار خود را تمام می‌کند.

ورود به حیاط و کافه هزینه‌ای جداگانه‌ای ندارد اما برای ورود به موزه باید بلیط تهیه کنید که در حال حاضر (آذر 1400) ده هزار تومان است. در ضمن این کافه در روزهای دوشنبه تعطیل است. حدود قیمت‌های این کافه تقریبا گران است. اما نه آنقدر گران که دست آخر از رفتن پشیمان شوید.

آدرس: خیابان امام خمینی، بعد از خیابان شیخ هادی، باغ موزه مقدم

شماره تماس: 09120157347

ساعت کاری: غیر از دوشنبه‌ها، همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر


کافه عمارت مسعودیه

کافه عمارت مسعودیه
عمارت مسعودیه خانه‌ای قاجاری در مرکز تهران و اطراف میدان بهارستان است.و از زیباترین کافه های قدیمی تهران است. خانه شاهزاده‌ای که هیچ‌وقت نتوانست شاه شود. مسعود میرزا یکی از فرزندان شاه ملقب به سایه سلطان (ظل السلطان) در سال 1290 قمری اقدام به ساخت این عمارت شاهانه کرد. درون این عمارت که بروید حیاطی بزرگ که بی شباهت به یک باغ نیست را می‌بینید. یک حوص بسیار بزرگ و زیبا هم درون آن قرار دارد که زیباترش می‌کند.

اما در یکی از ساختمان‌های این عمارت کافه‌ای دنج و سنتی وجود دارد که دکور قجری‌اش آن را متفاوت می‌کند. میزها، صندلی‌ها، ظروف، در، پنجره و در مجوع هرچیزی که اینجا می‌بینید سنتی و قجری است.

منو رستوران هم اصیل و ایرانی است. بیشتر غذاهای آن همان غذاهای ایرانی است که در کنار دمنوش و عرقیجات خوشمزه سرو می‌شود. کتلت، میرزا قاسمی، کوکو سبزی، آش رشته و چیزهایی شبیه به این در منو رستوران قرار دارد. اما یکی از محبوب‌ترین‌های اینجا پای سیب آن است که واقعا خوشمزه است.

قیمت‌های این کافه تقریبا بالا است و شاید شما را برای سفارش دادن مردد بکند. اما خب تجربه صرف غذا در یک فضای قاجاری چیزی نیست که هر جایی نصیبتان شود. این را هم بدانید که برای ورود به عمارت مسعودیه باید بلیط تهیه کنید. ما پیشنهاد می‌کنیم قبل از رفتن به اینجا با شماره مجموعه تماس بگیرید تا از باز بودن و جا داشتن کافه مطمئن شوید.

آدرس: خیابان جمهوری، نرسیده به بهارستان، خیابان ملت، تقاطع خیابان اکباتان، عمارت مسعودیه

شماره تماس : ۰۲۱۳۳۹۹۲۰۱۳

ساعت کاری: از ۹ صبح تا ۷ عصر


کافه عمارت روشنان

کافه عمارت روشنان
یکی از جوان‌ترین کافه‌ عمارت های تهران روشنان است. کافه‌ای متفاوت که علاوه بر صرف غذا و نوشیدنی، می‌توانید از فروشگاه کتاب این مجموعه هم بازدید کنید.

عمارت روشنان خانه‌ای متعلق به اواخر دوران قاجار است که جزو خانه‌باغ‌های شمال تهران محسوب می‌شده است. این خانه متعلق به سید یعقوب انوار اردکانی شیرازی ملقب به صدرالعلما از وعاظ و روحانیون دوران مشروطه بوده است. هنوز هم مالکین این خانه وراث و بازمانده‌های سید یعقوب هستند.

سال‌ها قبل این خانه توسط یک هنرمند اجاره می‌شود و با تغییراتی تبدیل به یک گالری هنری می‌شود. زیباترین قسمت این عمارت اول حیاط آن و دوم کتابخانه آن است. کتابخانه این عمارت کاغذ دیواری‌هایی دارد که متعلق به همان دوران ساخت خانه است. شومینه و درهای قدیمی آن هم بسیار دیدنی است.

این ساختمان دو حیاط دارد که یکی حیاط سایه و دیگری حیاط آفتاب است. حیاط سایه با گل‌های زیبایش و برکه‌ای که دارد و حیاط آفتاب که نورگیرتر است و حوض‌هایی قرینه دارد. جالب است بدانید که در حوض به‌جای ماهی، خط‌نقاشی‌های زیبایی زندگی می‌کنند.

در منو این کافه خبری از غذاهای ایرانی نیست. به‌جای آن می‌توانید بشقاب‌های گرم، سرد، دمنوش، قهوه، دسر و کیک را پیدا کنید. البته بدانید که قیمت منوی این رستوران گران است. با توجه به حجم غذایی که تحویل می‌گیرید قیمت بالایی می‌پردازید. اما به‌هر حال صبحانه این کافه طرفداران خودش را دارد و محبوب است.

آدرس: بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، خیابان نوری

اینستاگرام: roshanan_mansion

شماره تماس: 02122206715

ساعات کاری: از ۹ صبح تا ۱۲ شب


کافه مانا

کافه مانا
این یکی در واقع بخشی از خانه فرهنگ مانا و موزه خیمه‌شب‌‌بازی است. خانه‌ای دو طبقه که اصالت آن به خوبی حفظ شده است. حتی هنوز دکوراسیون ساکنین قدیمی آن دست نخورده مانده است. و از نوستالژی ترین کافه های قدیمی تهران است.علاوه بر یک کافه جذاب فعالیت‌های فرهنگی دیگری هم اینجا انجام می‌شود. چیزهایی مثل دوره‌های کتابخوانی، نمایشنامه‌خانی و فعالیت‌هایی شبیه به این.

اما بخش جالب ماجرا آنجا است که در اینجا می‌توانید نمایش‌های خیمه‌شب‌بازی را ببینید. نمایش‌هایی که به صورت رایگان برای مراجعین برگزار می‌شود. فکر کنید در حال صرف غذا یا نوشیدنی خود هستید و در کنارش یک نمایش خیمه‌شب‌بازی هم می‌بینید.

منو غذاهای اینجا هم جالب است. از آب دوغ خیار و کله جوش گرفته تا پاستا و پنینی در آن پیدا می‌شود. اگر تابستان به اینجا رفتید حتما آب دوغ خیار را فراموش نکنید. حدود قیمت‌های کافه تقریبا متوسط و معقول است.

آدرس: بلوار کشاورز، خیابان وصال، کوچه شاهد، پلاک شش

تلفن: 02188996273

اینستاگرام: cafemaana

ساعات کاری: هر روز جز شنبه‌ها از ساعت 15 تا 23


کافه آپ‌آرت‌مان

کافه آپ‌آرت‌مان
این کافه در ابتدا به خاطر پگاه آهنگرانی و سجاد افشاریان که موسس آن بودند مشهور شد. مجموعه‌ای فرهنگی که کافه‌ بخشی از آن بوده است. صنایع دستی، محصولات هنری، کلاس‌های هنری و برنامه‌های فرهنگی مختلف در اینجا پیدا می‌شود. کافه آپ‌آرت‌مان هم جای جالبی است. این کافه در یک حیاط قرار دارد که شبیه یک گلخانه پر از گل است. البته این می‌تواند هم بد باشد هم خوب. خوبی آن که مشخص است اما اگر به گل‌ها یا گیاهان حساسیت داشته باشید می‌دانید که چرا بد است.

منو کافه تقریبا چیز عجیب و خارق‌العاده‌ای ندارد. همان منویی که از همه کافه‌ها انتظار دارید اینجا هم پیدا می‌شود. اما محیط جذاب و سرسبز این کافه باعث می‌شود از غذایی که نوش جان می‌کنید لذت ببرید.

قیمت‌های کافه متوسط و رو به بالا است. نمی‌شود گفت کافه خیلی گرانی است اما خب از متوسط بالاتر است.

آدرس: کریمخان، ایرانشهر، خیابان کلانتری، پلاک 48

اینستاگرام: cafe_upartmaan

تلفن: 02188866722

 

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید