جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کارت کیملیک و هرآنچه باید بدانید

کارت کیملیک
کارت کیملیک

کارت کیملیک و هرآنچه باید بدانید : نام کارت کیملیک برای بسیاری از افرادی که قصد اخذ اقامت از کشور ترکیه را دارند، آشناست. اگر شما قصد مسافرت به کشور ترکیه را داشته باشید می توانید بدون نیاز به اخذ ویزا به مدت 3ماه یا 90 روز وارد خاک ترکیه شوید.

کارت کیملیک

کارت کیملیک
کارت کیملیک

به گزارش آماج : اما زمانی که قصد دارید مدت بیشتری در کشور ترکیه بمانید نیاز به مجوز اقامت یا کارت کیملیک ترکیه خواهید داشت.
در این مقاله تمام مواردی که در خصوص کارت کیملیک و نحوه دریافت و تمدید آن لازم است بدانید را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

کارت کیملیک ترکیه چیست؟
اولین سوالی که باید به آن جواب دهیم این است که کارت کیملیک چیست؟ در جواب باید بگوییم کارت کیملیک یک کارت هویتی است که نشان می دهد شما مجاز به تردد در کشور ترکیه هستید. لازم است بدانید داشتن کارت کیملیک ترکیه به معنای شهروندی شما نیست. داشتن این کارت نشان دهنده داشتن اقامت کشور ترکیه به مدت معلومی است.

لازم است بدانید اعتبار کارت کیملیک کشور ترکیه بستگی به مدت زمانی دارد که شخص قصد اقامت در این کشور را دارد. مدت زمان اعتبار این کارت بین 6 ماه تا 2 سال متغیر است و بعد از پایان این زمان مشخص شده، اعتبار کارت نیز منقضی می‌ شود و فرد دارنده باید از خاک کشور ترکیه خارج شود

مشخصات ثبت شده بر روی کارت کیملیک
همانطور که گفتیم کارت کیملیک، یک کارت هویتی محسوب می شود. بنابراین تمامی مشخصات فردی از جمله نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، ملیت و شماره سریال 11 رقمی به همراه عکس بر روی آن درج می شود. همچنین پشت این کارت نیز اطلاعاتی همچون نوع اقامت، شهر محل اقامت، تاریخ صدور اقامت و تاریخ انقضای کارت ثبت می ‌شود.

نکته مهم دیگر در خصوص کارت کیملیک، اختصاصی بودن آن است. داشتن این کارت به معنای داشتن مجوز تردد و اقامت در کشور ترکیه برای صاحب آن کارت است. یعنی شماره کارت کیملیک شما در ترکیه مانند شماره ملی شما در ایران کاملا مختص شماست و هنگام مراجعه به هر سازمان و ارگان، با دانستن شماره کارت کیملیک شما به تمام اطلاعات شخصی شما اعم از نام و نام خانوادگی، ملیت اصلی، محل اقامت در ترکیه، شماره تلفن همراه، نام پدر و مادر و … دسترسی خواهند داشت.

کاربرد کارت کیملیک
کارت کیملیک در ترکیه کاربردهای زیادی دارد که نشان می دهد داشتن این کارت در ترکیه اهمیت بسیار بالایی دارد. در ادامه برخی از مهم ترین کاربردهای این کارت را ذکر می کنیم.

اتصال به بانک و افتتاح حساب
اطلاع از شرایط کردیت کارت و انجام پروسه های مالی
تایید هویت به کارفرما هنگام اشتغال
ثبت نام در دانشگاه
پرداخت قبوض
اطلاع از هر گونه بدهی به دولت از جمله مالیات و پرداخت آن
ثبت نام در سامانه دولت الکترونیک
خرید ملک
خرید ماشین
ثبت نام مدارس
شرکت در دوره های آموزشی که در شهرداری برگزار می گردد
امکان بهره مندی رایگان از مراکز پزشک خانواده
دسترسی به تمامی سوابق پزشکی
نحوه دریافت کارت کیملیک ترکیه

کارت کیملیک
کارت کیملیک

افرادی که قصد اقامت در کشور ترکیه به مدت بیش از 3 ماه، دارند باید نسبت به دریافت این کارت اقدام کنند. متقاضیان با انتخاب یکی از روش های مهاجرتی به ترکیه با ارائه مدارک مورد نیاز می ‌توانند برای دریافت کارت کیملیک اقدام کنند. مراحل اخذ آن به ترتیب زیر است:

خرید یا اجاره ملک:
پیش از هر اقدامی لازم است بدانید دریافت این کارت برای افرادی که بیش از 3 ماه قصد اقامت در ترکیه را دارند واجب است. به این صورت شما باید جهت اقامت خود در این زمان ملکی را خریداری و یا اجاره کنید.

دریافت نوبت پذیرش:
اولین قدم جهت دریافت کارت کیملیک ترکیه دریافت نوبت پذیرش است. در این مرحله شما باید به سایت اداره امنیت ملی ترکیه (fa.goc.gov.tr) وارد شوید و فرم درخواست اجازه اقامت را به دو زبان رسمی ترکی و انگلیسی پر کنید.

دریافت بیمه نامه معتبر:
طبق قوانین کشور ترکیه تمامی افراد ساکن در این کشور باید دارای بیمه نامه معتبر باشند.

دریافت ورگی نوماراسی( شماره مالیات):
شماره سریال 11 رقمی یا کد مالیاتی را باید از طریق اداره مالیاتی نزدیک به محل زندگی خود در کشور ترکیه دریافت کنید. با داشتن این کد می توانید به سادگی تمام امور مالیاتی را انجام دهید.

دریافت برگه نوتر:
مرحله بعدی دریافت کارت ثبت اجاره نامه و سند ملک در دفاتر اسناد رسمی یا نوتر ترکیه با درج مهر می باشد.

دریافت فرم راندوو:
برای اخذ راندوو نیز می توانید از محل سکونت خودتان اقدام کنید و برای دریافت پاسخ از سوی مراجع مربوط نیز باید حدود 10 تا 90 روز صبر کنید.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت کارت کیملیک

شما جهت دریافت این کارت نیازمند ارائه مدارکی هستید که با دانستن این مدارک پیش از هر اقدامی می توانید در وقت خود صرفه جویی کنید:

اصل پاسپورت به همراه کپی رنگی از پاسپورت و صفحه‌ای که مهر ورودتان در آن خورده است.
ارائه پرینت رنگی فرم تکمیل شده درخواست اجازه اقامت
شماره مالیاتی
کپی رنگی بیمه نامه همراه با مهر و امضا
چهار قطعه عکس شش در چهار
گواهی تمکن مالی
اثبات اقامت (همانند ارائه اجاره خانه ثبت شده در دفتر رسمی)
برگه اقامتگاه (جهت دریافت به اداره نفوس مراجعه نمایید)
برگه عدم سوء پیشینه، اثبات عدم دریافت کمک مالی.
هزینه دریافت کارت کیملیک ترکیه

هزینه کیملیک ترکیه برای هر نفر حدود ۲۲۰۰ لیر ترکیه است. لازم است بدانید هزینه کیملیک ترکیه، موارد زیر را پوشش می دهد:

هزینه ترجمه ی پاسپورت
مالیات برای اقامت یک ساله به اداره ی مالیات ترکیه
پرداخت هزینه تاییدیه ی نوتر
هزینه ی بیمه ی درمانی یکساله
هزینه ی اجاره ی خانه
هزینه های مرتبط با دفترخانه های رسمی در ترکیه
هزینه های مربوط به معاینات و آزمایش های پزشکی
هزینه سفارت برای تایید مدارک

شما می توانید با استفاده از مشاوره رایگان از کمک و راهنمایی کارشناسان مجرب و متخصص مجموعه Real Home Plus در این زمینه بهره مند شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت جدیدترین اخبار و قوانین از طریق راه های ارتباطی با مشاورین ما در ارتباط باشید.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید