جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کارت تورکواز یا کارت فیروزه ای چیست؟

کارت تورکواز
کارت تورکواز

کارت تورکواز یا کارت فیروزه ای چیست؟ یکی از مهم ترین کارت های شناسایی در کشور ترکیه کارت تورکواز است که به کارت فیروزه ای نیز معروف است. در این مقاله به بررسی این کارت و شرایط دریافت آن می پردازیم.

کارت تورکواز

کارت تورکواز
کارت تورکواز

کارت تورکواز چیست؟
به گزارش آماج : باید بگوییم این کارت به اتباع خارجی که دارای شرایط به خصوصی هستند تعلق می گیرد. به طور مثال: سرمایه گذاران یا صادر کنندگان، کسانی که دارای مهارت خاصی هستند، کسانی که خانه خریداری کرده اند، کسانی که در حوزه هایی مانند: فرهنگی، ورزشی، هنری فعالیت دارند، افراد دانشمند و نابغه و همچنین کسانی که از کشور ترکیه تبلیغ کرده و ترکیه را به افراد دیگر معرفی می کنند.

با توجه به به مثال بالا می توانید حدس بزنید هدف کشور ترکیه از دادن به کارت به افراد مختلف چیست؟ باید بگوییم در اصل هدف کشور ترکیه از دادن کارت تورکواز به اتباع خارجی جذب افراد دانشمند و نابغه و جلوگیری از فرار مغزها است و همچنین جذب سرمایه در کشور است.

کارت تورکواز و شهروندی ترکیه

حتما برای شما هم سوال است که آیا با داشتن کارت تورکواز می توان شهروندی کشور ترکیه را داشت؟ کارت تورکواز را به مدت 3 سال به صورت آزمایشی به افراد واجد شرایط می ‌دهند و بعد از آن 3 سال افراد می ‌توانند از حق شهروندی و گذرنامه ترکیه استفاده کنند.

البته نکته ای که وجود دارد این است که در 3 سال آزمایشی وزارت وضعیت اشتغال و فعالیت افراد دارنده کارت تورکواز یا همان کارت فیروزه ای را کنترل می ‌کند. همچنین باید بدانید پیش از اتمام 3 سال باید نسبت به دریافت شهروندی دائم کشور ترکیه اقدام کنید وگرنه پس از اتمام 3 سال نمی توانید اقدامی انجام دهید.

چه افرادی واجد شرایط دریافت کارت فیروزه ای هستند؟
با توجه به مواردی که گفته شد حتما متوجه شدید که کشور ترکیه مسیر دریافت این کارت را برای هر کسی که احتمال ارتقای وضعیت کشور ترکیه توسط او وجود دارد، را هموار کرده است. به عبارت دیگر باید بگوییم افرادی مانند دانشمندان شانس بیشتری برای دریافت این کارت دارند.

همچنین افرادی که در زمینه ورزش در سطح جهانی موفقیت کسب کرده ‌اند و افرادی که از توانایی گسترش فرهنگ کشور ترکیه برخوردار هستند نیز در اولویت دریافت کارت هستند.

مزایای دریافت کارت تورکواز
حالا که دولت ترکیه تحت شرایط به خصوصی به افراد این را می دهد باید مزایای به خصوصی نیز داشته باشد. در ادامه مزایای دریافت این کارت را برای افراد خارجی توضیح می دهیم.

دریافت شهروندی و اقامت دائم کشور ترکیه و گذرنامه ترکیه پس از 3 سال در صورت تایید وزارت (شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال نیز می شود)

دریافت اجازه کار نامحدود برای دارندگان کارت فیروزه ای
معاف از خدمت سربازی در کشور ترکیه
شرایط پرداخت بیمه مانند سایز شهروندان کشور ترکیه
نحوه باطل شدن کارت فیروزه ای

کارت تورکواز
کارت تورکواز

همانطور که دریافت این کارت شرایط به خصوصی دارد، در صورت عدم رعایت قوانین وضع شده توسط کشور ترکیه، کارت شما باطل خواهد شد.

اگر گذرنامه خود را تمدید نکنید کارت شما باطل خواهد شد.

اگر شما بیشتر از هفت ماه دست از کار کردن بردارید و فعالیت نداشته باشید کارت شما باطل خواهد شد.
سفر شما به خارج از ترکیه نباید بیشتر از حد مجاز طول بکشد.
در صورت نقض قوانین ترکیه و پیروی نکردن از بعضی سیاست ها کارت تورکواز باطل خواهد شد.
اثبات موثر بودن شما برای کشور ترکیه

همانطور که پیش تر گفتیم دلیل اهدای این کارت توسط کشور ترکیه جذب افرادی است که می توانند کشور ترکیه را از جهات مختلف توسعه دهند. به همین دلیل است که لازم موثر بودن خود را اثبات کنید.

اثبات توان و قدرت کاری:
برای این که فرد ثابت کند که از لحاظ کاری، واجد شرایط دریافت کارت است باید یک قرارداد تجاری، رزومه، سابقه تجربه کاری، مدارک مورد قبول برای تسلط بر یک زبان (غیر از زبان مادری) و موارد مشابه را ارائه دهد.

اثبات توانایی سرمایه ‌گذاری:
برای اثبات توانایی فرد در سرمایه‌گذاری که یکی از اولویت ‌ها برای دریافت کارت تورکواز است، فرد باید مواردی که نشان دهنده این موضوع باشد را ارائه کنند. این موارد عبارت هستند از: میزان سرمایه ‌گذاری، سطح اشتغال، کفایت مالی، هزینه ‌های صادراتی، اسناد و مدارک تایید کننده.

اثبات توانایی علمی برای دانشمندان و محققین:
اسناد و مدارکی که مشاغل علمی و عناوین مربوط به آن را تایید می ‌کند. مانند اسنادی که کارهای دانشگاهی انجام شده را تایید می ‌کند مثل مجوز، سند ثبت اختراع و غیره.

اثبات توانایی افرادی که در زمینه‌ های گوناگون فرهنگ، ورزش و هنر در سطح بین‌المللی تحسین شده ‌اند:
اسنادی که بتواند اثبات کند که چنین موفقیت ‌هایی صحت دارد و در واقع آن ها را تایید کند.

افراد خارجی که پتانسیل ارتقای فرهنگ کشور ترکیه و کمک به شناخته شدن بیشتر آن را دارند:
اسنادی که تایید کند افراد متقاضی این کارت، کارهایی در این زمینه را انجام داده‌اند و یا ایده‌ ها و آثار هنری فرد متقاضی را نشان دهد.

 

شما می توانید با استفاده از مشاوره رایگان از کمک و راهنمایی کارشناسان مجرب و متخصص مجموعه Real Home Plus در این زمینه بهره مند شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت جدیدترین اخبار و قوانین از طریق راه های ارتباطی با مشاورین ما در ارتباط باشید.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + سه =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید