جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آیا به دنبال قوی کردن رابطه مادر و فرزندی خود هستید؟

برقراری یک ارتباط خوب و داشتن فرزندی حرف گوش کن راحت به دست نمی آید و باید برای آن تلاش کنید.

شنونده خوبی باشید به فرزندان خود نشان دهید که با دقت به حرف های او گوش می کنید اگر دستتان بند بود کار خود را متوقف کنید از کلمه ها یا جملاتی مثل واقعا؟ خوب؟ بقیه اش چی شد؟ استفاده کنید.

با فرزندانتان وقت بگذرانید در طول روز زمانی را برای انجام کارهایی که او انجام می دهد صرف کنید و در کارهایی که طول زمانی که کاری را انجام می دهد کنارش باشید مثلا می توانید هر روز باهم یک فیلم یا کارتون کوتاه ببینید یا در خلق نقاشی ها و کاردستی های خلاقانه ای که انجام می دهد او را همراهی کنید.

به سوالاتش جواب بدهید کودکان وقتی متوجه دنیای اطراف خود می شوید سولات زیادی برایشان پیش می آید که گاهی ممکن است  شما را کلافه کند اما باید با دقت و حوصله تمام به سوالاتش جواب بدهید و اگر بلد نیستید در اینترنت جستجو کنید اگر کودکتان راجع به مسایل دشوار و سخت سوال کرد جوابش را به زبان ساده و با جملات کوتاه بدهید تا خوب درک کند هر چقدر بهتر بتوانید برایش صحبت کنید بیشتر مشتاق تر میشود با شما صحبت کند و این رابطه شما و فرزندتان را تقویت خواهد کرد.

با فرزند خود بازی کنید. همیشه زمانی را برای بازی با فرزندانتان اختصاص دهید. چرا که بازی کردن می تواند تاثیر خارق العاده ای در شکل گیری رابطه شما و فرزندتان داشته باشد از بازی های نوبتی استفاده کنید تا هوش اجتماعی و مهارت کنار آمدن با افراد دیگر را یاد بگیرد

در کارهای خانه از او کمک بگیرید در کارهای جالب خانه که معمولا کودکان در آن به کار گرفته نمیشوند مثل کمک در  آشپزی کمک در جا به جا کردن میز و صندلی و …

این کار می توانند به بهبود احساس مسئولیت او کمک شایانی کند.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 7 =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید