جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

راندوو ترکیه چیست و آموزش دریافت آن

راندوو ترکیه
راندوو ترکیه

راندوو ترکیه چیست و آموزش دریافت آن : تمامی افرادی که قصد دریافت اقامت کشور ترکیه را دارند در مواقع مختلف با کلمه راندوو مواجه شده اند. اگر نمی دانید راندوو چیست و یا چگونه باید در ترکیه راندوو گرفت نگران نباشید. اگر تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید به طور کامل با آن آشنا خواهید شد.

راندوو ترکیه

راندوو ترکیه
راندوو ترکیه

راندوو در ترکیه به چه معناست؟
به گزارش آماج : پیش از هر بحثی لازم است در خصوص معنای راندوو در کشور ترکی بدانید. در کشور ترکیه و میان ترک زبانان راندوو به معنای قرار ملاقات است. این قرار و نوبت ملاقات می تواند در خصوص هر موردی باشد. مانند نوبت بانک، شهرداری، اداره نفوس و…

اما منظور ما از راندوو در اینجا، معنایی است که در زمان مهاجرت و دریافت اقامت ترکیه بسیار استفاده می شود، یعنی نوبت مصاحبه با افسر اداره مهاجرت ترکیه است. شما برای دریافت راندوو یا نوبت مصاحبه با افسر اداره مهاجرت ترکیه باید به سایت اداره مهاجرت ترکیه مراجعه کنید و فرم راندوو را پر کنید. باید بدانید پر کردن فرم راندوو جزو اولین و مهم ترین اقداماتی است که باید انجام دهید تا موفق به اخذ اقامت ترکیه شوید.

دریافت نوبت راندوو
شما می توانید در سال دو بار و هر بار به مدت 90 روز یا سه ماه اقامت توریستی کشور ترکیه را دریافت کنید. اما اگر هر بار قصد داشته باشید مدت بیشتری در کشور ترکیه اقامت داشته باشید باید حتما نوبت راندوو در ترکیه را دریافت کنید و از اداره مهاجرت ترکیه موافقت اقامت در کشور ترکیه را دریافت کنید.شما باید با مراجعه به سایت اداره مهاجرت ترکیه و تکمیل فرم راندوو و ارائه مدارک مورد نیاز نوبت راندوو خود را تعیین کنید.

نکته ی مهمی که باید از آن مطلع باشید این است که بهتر است آشنایی با شرایط راندوو و مدارک لازم برای افراد پیش از این که ایران خارج شوند به وجود آید. به این دلیل که در صورت عدم توانایی فرد در انجام کارهای راندوو اقامت کشور ترکیه و به دنبال آن پیچیده ‌تر شدن شرایط، فرد از مجوز اقامت در کشور ترکیه بهره‌مند نخواهد شد.

راندوو ترکیه
راندوو ترکیه

مدارک مورد نیاز راندوو ترکیه
شما جهت دریافت نوبت راندوو لازم است مدارکی را ارائه دهید. اگر پیش از اقدام از مدارک آگاه باشید و تمام آن ها را آماده کنید در وقت خود بسیار صرفه جویی می کنید و احتمال خطا و عدم دریافت اقامت کشور ترکیه را به حداقل می رسانید.

پر کردن فرم راندوو
قبض برق، آب و یا گاز به نام فرد متقاضی
شماره ی مالیاتی یا ورگی نوماراسی که از اداره مالیات دریافت شده
4 قطعه عکس تمام رخ به صورت واضح با زمینه سفید
بیمه نامه یک ساله
اجاره نامه مهر شده یا نوتر شده (در صورت اجاره نشین بودن در یکی از شهرها)
اصل پاسپورت به همراه کپی
ترجمه رسمی پاسپورت
رضایت نامه کتبی پدر و مادر برای افراد کمتر از 18 سال سن
پرداخت هزینه ‌های مربوط به اداره مهاجرت

سایر مدارک بر اساس نظر مامور اداره مهاجرت در روز مصاحبه (مواردی مانند پرینت حساب بانکی یا گواهی عدم سوء پیشینه)

10 نکته مهم در خصوص راندوو ترکیه که باید بدانید:

نکته شماره 1: تمامی افراد باید فرم راندوو جداگانه پر کنند. این موضوع در خصوص کودکان و حتی نوزادان نیز صدق می کند.

نکته شماره 2: نوبت مصاحبه راندوو شده دارای روز و ساعت مشخص است که به هیچ وجه امکان تغییر آن وجود ندارد.

نکته شماره 3: پس از پر کردن فرم راندوو نویت مصاحبه بین یک ماه تا سه ماه بعد تعیین می شود. نوبت مصاحبه شما به تعداد درخواست و جمعیت شهر و… بستگی دارد. پس در شهرهای بزرگ مانند استانبول وقت بیشتری باید منتظر نوبت مصاحبه خود باشید.

نکته شماره 4: در روز مصاحبه تنها فردی که نوبت مصاحبه دارد می تواند وارد اتاق و ملاقات با افسر اداره مهاجرت شود. تنها در صورتی که سن فرد پایین بوده و یا دارای مشکل به خصوصی باشد می تواند یک همراه با خود داشته باشد.

نکته شماره 5: در صورت عدم شرکت در جلسه راندوو و ابطال وقت، اقدام برای دریافت مجدد فرم دو هفته بعد امکان‌ پذیر است و باید پس از پر کردن فرم مجدد منتظر نوبت بعدی باشید.

نکته شماره 6: با توجه به زمان بر بودن پروسه دریافت راندوو ترکیه بهتر پیش از به پایان رسیدن زمان اقامت خود اقدام به پر کردن فرم راندوو کنید.

نکته شماره 7: درصورتی که می دانید به زمان مصاحبه راندوو نمی رسید باید بدانید تنها راه باطل کردن نوبت راندوو عدم حضور در ساعت و روز تعیین شده در اداره مهاجرت است.

نکته شماره 8: درصورتی که پس از سه ماه نتیجه ای از روند پرونده خود به دست نیاوردید می توانید با استفاده از شماره رسیدی که دارید و با تماس با شماره 157 پرونده خود را پیگیری کنید و از روند آن مطلع بشوید.

نکته شماره 9: در صورتی که پرونده شما دارای نقضی مدارک باشد یک ماه مهلت دارید پرونده خود را تکمیل کنید.

نکته شماره 10: اگر خودتان در درست پر کردن فرم راندوو شک دارید می توانید از افراد متخصص و موسسات معتبر جهت پر کردن فرم ذکمک بگیرید. بسیار مهم است که حتی اگر فرد دیگری فرم شما را تکمیل می کند، شماره تلفن و ایمیل شما ثبت شود. چون تنها راه ارتباطی و اطلاع از نوبت مصاحبه خود شماره تلفن و ایمیل ثبت شده ی شما می باشد.

 

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + یک =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید