جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

درباره نوماراتاژ چه می دانید؟

نوماراتاژ
نوماراتاژ

درباره نوماراتاژ چه می دانید؟ قوانین مهاجرتی ترکیه هرساله ممکن است دست خوش تغییراتی شود. یکی از جدید ترین تغییرات قوانین مهاجرتی به کشور ترکیه از طریق خرید ملک، مربوط به ارائه نوماراتاژ است.

نوماراتاژ

نوماراتاژ
نوماراتاژ

به گزارش آماج : اگر شما هم از طریق خرید ملک به ترکیه مهاجرت کرده اید و یا قصد آن را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید و تمام اطلاعات مهم و ضروری در خصوص نوماراتاژ را به دست آورید.

نوماراتاژ (Numarataj) چیست؟
نوماراتاژ را می توان سندی معرفی کرد که نشان دهنده این است که محل زندگی و اقامت شما در کشور ترکیه صوری نیست و واقعی است.

در واقع زمانی که شما از طریق خرید ملک به ترکیه مهاجرت می کنید و اقامت آن کشور را به دست می آورید باید پس از مدتی اقامت خود را تمدید کنید. در این زمان است که نیاز به این سند جدید دارید. یکی از مهم ترین مدارکی که در این زمان باید ارائه دهید سندی به نام سند نوماراتاژ است.

باید بدانید ارائه این سند برای مهاجران ترکیه الزامی و ضروری است. اگر به تازگی قصد دارید از طریق خرید ملک به ترکیه مهاجرت کنید و اقامت ترکیه را دریافت کنید نیازی به ارائه نوماراتاژ نخواهید داشت. ارائه این سند تنها برای افرادی ضروری است که قصد تمدید اقامت خود را دارند.

نوماراتاژ
نوماراتاژ

چرا ارائه نوماراتاژ الزامی شده است؟
یکی از پرطرفدار ترین راه های مهاجرت به ترکیه و دریافت اقامت این کشور از طریق خرید ملک است. افرادی که از طریق خرید ملک موق به اخذ اقامت ترکیه می شوند می توانند به سادگی پس از گذشت مدت مشخصی جهت دریافت اقامت دائم و شهروندی ترکیه درخواست دهند.

به دلیل آسانی و بی دردسر بودن این روش مهاجرت افراد زیادی متقاضی آن هستند. در کنار این افراد، افرادی نیز وجود دارند که قصد دارند با انجام دادن معاملات صوری موفق به اخذ اقامت ترکیه شوند و یا افرادی هستند که به صورت غیرقانونی در ترکیه ساکن هستند.

به همین دلیل دولت ترکیه اعلام کرده است تمامی افرادی که قصد تمدید اقامت خود را دارند باید سند نوماراتاژ را ارائه دهند تا ثابت شود به صورت قانونی در کشور ترکیه ساکن هستید.

توجه کنید دریافت نوماراتاژ کاملا اختصاصی بوده. یعنی برای تمام افراد ساکن ملک باید نوماراتاژ جداگانه دریافت کرد و زمان تمدید اقامت ارائه داد.

چگونه سند نوماراتاژ را دریافت کنیم؟
دریافت سند نوماراتاژ بسیار ساده است. شما می توانید برگه نوماراتاژ را از شهرداری اخذ نمایید؛ محتوای این برگه، شماره و آدرس محل اقامت شماست. این سند معمولا توسط مالک خانه باید اخذ شود. البته امکان اخذ آن برای مستاجران و یا وکلا یا هر شخص ثالثا دیگری با اختیارات قانونی نیز وجود دارد.

همانطور که گفتیم دریافت سند ناماراتاژ بسیار ساده و بدون دردسر است. تنها کافیست چند روز قبل از آن که مهلت تمدید اقامتتان به پایان برسد، مراحل زیر را طی کنید:

به نزدیک ‌ترین شهرداری محل زندگی خود مراجعه کنید.
به دنبال اداره بازسازی یا شهرسازی، یا دفتر نوماراتاژ (نوماراتاژ اوفیسی) باشید.
مدارک لازم را ارائه دهید.
فرم‌ های لازمه را پر کنید.
درخواست خود را ثبت کنید.
مدارک لازم جهت دریافت سند نوماراتاژ

نوماراتاژ
نوماراتاژ

شما هنگام مراجعه به شهرداری و دریافت سند نوماراتاژ باید مدارکی همراه خود داشته باشید و آن ها ارائه دهید. در ادامه تمامی مدارک لازم را ذکر می کنیم. حتما پیش از مراجعه لیست مدارک زیر را آماده داشته باشید تا در زمان خود صرفه جویی کنید.

از جمله مدارک لازمی که برای اخذ نوماراتاژ به آن نیاز دارید، موارد زیر هستند:

فتوکپی شناسنامه و پاسپورت (که هر دو باید به صورت رسمی ترجمه شده باشند)
گواهی سکونت یا سند ملکی که در آن اقامت دارید
اجاره‌ نامه در صورت مستاجر بودن
وکالت نامه محضری از طرف مالک ملک (برای مستاجر یا وکیل)
پروانه ساخت ملک
مهر شرکت و سند مجوز بخشنامه (در صورتی که برای محل کار نوماراتاژ می ‌گیرید)
زمانی که برای اخذ سند نوماراتاژ درخواست می ‌دهید، باید فرم مربوط به آن را نیز پر کنید و همراه با سایر مدارک لازم، تحویل دهید.

در این فرم از شما خواسته می ‌شود که اطلاعات زیر را وارد نمایید:

آدرس کامل و دقیق
قبض آب و برق ملک
مختصات دقیق ساختمان
شماره پروانه ساخت ملک
شماره سند ملک یا اجاره ‌نامه
هزینه دریافت سند نوماراتاژ

درخصوص هزینه ی دریافت سند نوماراتاژ اگر سوال دارید باید بگوییم دریافت این سند مشمول هزینه ی جداگانه ای نیست و شما لازم نیست بابت دریافت نوماراتاژ هزینه ای پرداخت کنید. اما اگر محل زندگی شما به هر دلیلی از قبل در شهرداری به ثبت نرسیده باشد، لازم است که طبق جدول زیر، هزینه ثبتش را بپردازید:

نوع ملک و موقعیت آن هزینه پرداختی
آپارتمان 450 لیر
ملک اداری یا تجاری (محل کار) 250 لیر
باغ تفریحی یا باغچه 100 لیر
اقامتگاه مجردی 300 لیر
اقامتگاه آپارتمانی 600 لیر
املاک ویلایی، دوبلکس یا تریپلکس 500 لیر
هزینه جاده‌کشی به موقعیت ملک 140 لیر

لازم است بدانید در جدول بالا منظور از جاده‌کشی یا همان کشف جاده، ثبت موقعیت مکانی ملک در سیستم شهرداری ترکیه و اختصاص جاده به آن، در همان سیستم است.
پس اگر ملک شما در گذشته در شهرداری به ثبت رسیده است، دریافت نوماراتاژ برای شما کاملا رایگان خواهد بود.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 4 =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید