جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

انواع بیمه در کشور ترکیه

انواع بیمه در کشور ترکیه
انواع بیمه در کشور ترکیه

انواع بیمه در کشور ترکیه : اگر قصد دریافت اقامت کشور ترکیه را دارید باید بدانید یکی از مهم ترین شروط دریافت اقامت این کشور داشتن بیمه است. در این مقاله به بررسی انواع بیمه های موجود در ترکیه و هزینه ی آن ها می پردازیم. با ما همراه باشید.

انواع بیمه در کشور ترکیه

انواع بیمه در کشور ترکیه
انواع بیمه در کشور ترکیه

دلیل اهمیت بیمه در ترکیه
به گزارش آماج : همانطور که اشاره کردیم یکی از مهم ترین شروط دریافت اقانت کشور ترکیه داشتن بیمه است. یعنی شما هنگام پر کردن فرم راندووددر اداره مهاجرت نیاز به کد بیمه دارید و اگر کد بیمه نداشته باشید، فرم راندوو ناقض می ماند و در نتیجه موفق به دریافت اقامت کشور ترکیه نخواهید بود.

از طرفی باید بدانید هزینه های درمانی در کشور ترکیه بدون بیمه بسیار سرسام آور است که این مورد موجب می شود افراد بدون بیمه از پس هزینه های درمانی برنیایند. یکی دیگر از فواید داشتن بیمه در کشور ترکیه مانند کشور خودمان است.

یعنی در صورت زندگی و کار کردن در کشور ترکیه و داشتن بیمه دولتی، در زمان بازنشستگی از حقوق ماهانه برخوردار خواهید شد. لازم است بدانید طبق قوانین ترکیه اگر صاحب بیمه فوت کند، زن و دختران وی می توانند از مزایای ییمه در کشور ترکیه بهره مند شوند.

پس فرق نمی کند به چه قصد وارد خاک ترکیه می شوید. در هر صورت شما نیاز به بیمه خواهید داشت.

سیستم بیمه درمانی در ترکیه
درخصوص سیستم بیمه درمانی ترکیه باید بدانید که خدمات بهداشتی و درمانی در ترکیه از کیفیت بالایی برخوردار است و در خاورمیانه حرف اول را می زند. هزینه های درمانی در کشور ترکیه بدون داشتن بیمه بسیار بالاست اما یکی از مهم ترین قوانین ترکیه این است که تمامی شهروندان الزاما باید تحت پوشش بیمه های دولتی و یا خصوصی قرار گیرند. هزینه های مربوط به این بخش توسط سازمان های مختلفی تامین می گردد.

سازمان های تامین کننده شامل وزارت دارایی، وزارت دفاع و شورای آموزش عالی می باشند. نکته جالب توجه در خصوص سیستم بیمه درمانی ترکیه این است که هزینه های عضویت یک شرکت بیمه برای تمام افراد متقاضی به یک مقدار نیست.

این هزینه به عواملی چون سن و جنسیت نیز بستگی دارد. به طور مثال بد نیست بدانید افراد بالای 65 سال همچنین زیر 18 سال به صورت رایگان بیمه می شوند.

انواع بیمه در ترکیه
بیمه در ترکیه نیز مانند کشورهای مختلف انواع مختلفی دارد که هر کدام شرایط عضویت و مزایای خاص خود را دارند. در ادامه بیمه های موجود در ترکیه را معرفی می کنیم. شما باید با توجه به شرایط خود و مدت زمان اقامت و روش مهاجرتی خود به ترکیه یکی از این بیمه ها را انتخاب کنید.

به طور کلی بیمه های درمانی کشور ترکیه به 4 دسته تقسیم می شود:

بیمه درمان اقامتی
بیمه های دولتی ترکیه
بیمه شرکت های خصوصی
بیمه دانشجویی ترکیه
بیمه درمان اقامتی

انواع بیمه در کشور ترکیه
انواع بیمه در کشور ترکیه

لازم است بدانید این نوع بیمه که در میان برخی از افراد به بیمه درمانی افراد خارجی نیز معروف است اقتصادی ترین بیمه در کشور ترکیه محسوب می شود. افرادی که قصد اقامت کوتاه مدت در کشور ترکیه را دارند اما حهت دریافت اقامت به کد بیمه نیاز دارند سراغ این بیمه می روند.

به دلیل اقتصادی بودن این بیمه طرفدارن زیادی بین مهاجرین دارد. این بیمه هزینه هایی مانند هزینه درمان و حمل و نقل بیمار یا حمل و نقل را در صورت فوت پوشش می دهد. نکته قابل توجه ای که باید بدانید در خصوص محدودیت هایی است که بیمه درمان اقامتی دارد:

1. اگر قصد اقامت کوتاه مدت را ندارید نمی توانید از برخی از خدمات پزشکی بهره مند شوید. برای برخی از خدمات پزشکی، باید دوره‌ی انتظار یک ساله را پشت سر بگذارید. (از جمله: درمان انواع کیست ‌ها و توده‌ ها، بیماری ‌های آنروکتال، فتق و دیسک، اختلال مفاصل، تیروئید، بیماری ‌های چشم و…)

مراکز طرف قرارداد با این بیمه، در سطح ترکیه محدود هستند. امکان دارد بعضی از خدمات موجود در این بیمه، مورد پذیرش برخی از مراکز درمانی نباشد.
این بیمه، در برخی از تعهدات، محدودیت دارد. به علاوه حق بیمه ‌ی آن نیز هرساله تغییر می ‌کند.

بیمه دولتی (SGK)
بیمه های دولتی کشور ترکیه که به بیمه SGK مخفف (Sosyal Güvenlik Kurumu) معروف است را می توان مشابه بیمه تامین اجتماعی در کشور خودمان دانست. یعنی خدمات این نوع بیمه ها مانند سازمان تامین اجتماعی هم در زمینه درمان و هم بازنشستگی است. بیمه ‌هایی که زیر نظر این سازمان ارائه می‌شوند، به شرح زیر هستند:

بیمه های اجتماعی (SSK):
این نوع بیمه درمانی مختص شهروندان ترک است. اما افراد خارجی که در کشور ترکیه مجوز رسمی کار دارند می توانند از این بیمه درمانی بهره مند شوند. یعنی اگر شما برای کارفرمای ترک کار می کنید، این بیمه از سوی کارفرما برای شما صادر می شود.

کارفرماها جهت صدور این بیمه برای اتباع خارجی ترکیه محدودیت هایی دارند. به طور مثال اگر شما تنها اقامت ترکیه را داشته باشید شرایط خاصی مانند به ازای هر خارجی 5 ترک، سرمایه ثبتی بالای 100 هزار لیر وجود دارد. اما اگر دارای شهروندی ترکیه باشید محدودیتی در خصوص فعالیت در شرکت و بهره مندی از بیمه نخواهید داشت.

فردی که دارای این نوع بیمه است ، اعضای خانواده او از جمله مادر، پدر، همسر و فرزندان نیز می توانند از این بیمه بهره مند شوند. همچنین خدمات بازنشستگی خوبی را دریافت خواهید کرد.

بیمه خویش فرما (Bag_kur):
این بیمه مخصوص افرادی است که خود دارای کسب و وکار هستند در نتیجه خود را بیمه می کنند. اگر شما از طریق ثبت شرکت اقدام به دریافت اقامت کشور ترکیه کرده باشید می توانید از این طریق خود و خانواده خود را بیمه کتید. این بیه مانند بیمه قبلی دارای خدمات بازنشستگی نیز می باشد.

بیمه سلامت عمومی (GSS):
این بیمه نیز جزو بیمه های دولتی کشور ترکیه است و مجددا توسط کارفرما صادر می شود. می توان گفت این بیمه اقتصادی ترین بیمه دولتی کشور ترکیه می باشد. خدمات بیمه سلامت عمومی تنها شامل خدمات مراکز درمانی می باشد و خدمات بازنشستگی ندارد.

بررسی مدارک مورد نیاز 6 روش مهم اقامت ترکیه
ثبت شرکت و راه اندازی کسب کار در ترکیه
بیمه شرکت های خصوصی

انواع بیمه در کشور ترکیه
انواع بیمه در کشور ترکیه

اگر شما شرایط دریافت بیمه دولتی را ندارید باید از بیمه های ارائه شده شرکت های خصوصی استفاده کنید تا بتوانید فرم راندوو خود را تکمیل کرده و اقامت کشور ترکیه را دریافت کنید. بیمه های خصوصی نیز مانند بیمه دولتی انواع مختلفی دارد:

بیمه عادی جهت دریافت و تمدید اقامت:
این بیمه را افرادی انتخاب می کنند که صرفا قصد دریافت و یا تمدید اقامت خود در کشور ترکیه را دارند. این بیمه می تواند دوره اقامت مورد نیاز و خدمات پزشکی عمومی را پوشش دهد. اما لازم است بدانید با داشتن این بیمه تخفیف زیادی در هزینه های درمان را دریافت نخواهید کرد.

بیمه حوادث، پزشکی و معاینات:
اگر دنبال بیمه ای هستید که هم در مسیر دریافت اقامت از آن بهره مند شوید و هم خدمات پزشکی می توانید از این بیمه استفاده کنید. این بیمه هزینه معاینه ، آزمایش و سوانح در بیمارستان های ترکیه را پوشش می دهد.

بیمه کامل:
شرکت های بیمه همچنین یک نوع بیمه درمانی جامع را ارائه می دهند که انواع درمان ها، جراحی ها و حوادث را تحت پوشش قرار می دهد، اما بدون شک یکی از گران ترین انواع بیمه هستند.

بیمه دانشجویی
اگر فردی از طریق تحصیلی اقدام به مهاجرت به کشور ترکیه کرده باشد می تواند از این بیمه بهره مند شوند. لازم است بدانید دانشجویان کشور ترکیه به مدت سه ماه از بیمه دولتی SGK برخوردار می شوند و در این سه ماه باید نسبت به بیمه کردن خود اقدام کنند.

هزینه های بیمه در کشور ترکیه
هزینه بیمه های ترکیه به عوامل زیادی بستگی دارد. قیمت بیمه در کشور ترکیه نیز مانند ایران با توجه به خدمات ارائه دهنده شرکت بیمه متفاوت است. قیمت بیمه با توجه به سن افراد تغییر می کند. همچنین قیمت بیمه های خصوصی از دولتی بیشتر است.

جهت کسب اطلاعات دقیق در خصوص قیمت بیمه در کشور می توانید به شماره … تماس حاصل فرمایید. مشاورین ما با توجه به شرایط شما و نحوه مهاجرت به کشور ترکیه قیمت بیمه مناسب شما را اعلام می کنند.

شما می توانید با استفاده از مشاوره رایگان از کمک و راهنمایی کارشناسان مجرب و متخصص مجموعه Real Home Plus در این زمینه بهره مند شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت جدیدترین اخبار و قوانین از طریق راه های ارتباطی با مشاورین ما در ارتباط باشید.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 12 =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید