جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تراشیدن موی سر نوزاد ممنوع است

یکی از کارهای بسیار رایج و باورهای غلط این است که تراشیدن موی سر نوزاد است. این باور غلط از گذشته بوده است وبه این اعتقاد دارن که تراشیدن موی سر نوزاد باعث میشود که موهای پر پشت وضخیم در آورد متخصصان کودک بر این باور غلط خط کشیده اند ودر اصل تراشیدن موی سر نوزاد را ممنوع کرده اند.

متخصصان طی یک نظریه اعلام کردند ساقه مو از سمت ریشه ضخیم وبه سمت ساقه نازک است و وقتی شما موی سر را می تراشید قسمت ضخیم می ماند وقسمت نازک از بین میرود پس این باور که با تراشیدن مو باعث میشوید موی ضخیم در بیاید اشتباه است.
از زمان تولد تا سه یا چهار ماهگی کودک موی داخل رحم لانوگو نام دارد و بسیار نازک تماما ریخته میشود پس حتی اگر شما اینکارو نکنید تمامی موهای نازک تا چهار ماهگی میریزد وموی کرک مانندی بنام ولوس در می آید که این موهم بسیار نازک وکرک مانند هست واصلا خوشایند مادران نیست ولی بر مرور زمان ورشد کودک وترشحات هورمونها موهای سر کم کم ضخیم تر میشود که نام آنها ترمینال هست ولی موهای سایر قسمت های بدن در همون قسمت ولوس باقی می مانند.

ریختن موهای داخل رحم و رشد مجدد موهای دایم ضخیم به چند عامل بستگی دارد ودر کودکان متفاوت هست حتی در خواهر وبرادر هم متفاوت است این امر. پس به این دلیل که دو کودک هم سن که یکی زودتر موهاش ریخته وموهای بهتری درآورده دلیل عقب افتادن رشد کودک دیگر نیست ویا تراشیدن موی کودک.

چند عاملی که در موی کودکان تاثیر دارد: ژنتیک و جنسیت نوزاد وقومیت ویکی دیگر از عوامل زمان وشرایط تولد کودک است برای مثال سزارین ویا کودکانی که زود ویا دیر بدنیا می آیند وهمچنین تغذیه نوزاد از عوامل مهم هستند.
رنگ وجنس موی نوزاد در چند سال اول زندگی او بارها تغییر میکند وهر کدوم از عوامل بالا درآن تاثیر دارند وتراشیدن موی سر نه تنها بی تاثیر است بلکه در نوزادان بسیار خطرناک ودر بسیاری از نوزادان حتی موجب عفونت ویا ناراحتی های پوستی و یا آلرژی که برای همیشه با کودک هست منجر میشود.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − ده =

آخرین اخبار