جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کره جنوبی از چت‌بات هوش مصنوعی CLOVA X در رقابت با ChatGPT رونمایی کرد

شرکت کره‌ای ناور کورپوریشن (Naver Corp) از چت‌بات هوش مصنوعی CLOVA X رونمایی کرد که رقیب ChatGPT محسوب می‌شود و می‌تواند به سؤالات کاربران کره‌ای زبان پاسخ دهد.

طبق گزارش خبرگزاری مستقر در کره جنوبی Yonhap، ناور مدل هوش مصنو‌عی پیشرفته HyperCLOVA X خود را راه‌اندازی کرده است. هوش مصنوعی پرچمدار این شرکت با استفاده از ابررایانه‌ها و قابلیت‌های تجزیه‌و‌تحلیل داده‌ها ساخته شده است و سرویس‌های مختلف آن از جمله چت‌بات جدید CLOVA X را فعال نگه می‌دارد.

قابلیت‌های هوش مصنوعی CLOVA X

این چت‌بات اساساً شبیه به ChatGPT است اما از تخصص ناور در زبان و فرهنگ کره‌ای بهره می‌برد. درست مانند رقبای انگلیسی زبان خود که توسط شرکت‌هایی مانند گوگل، مایکروسافت و OpenAI ساخته شده‌اند، CLOVA X می‌تواند با کاربران مکالمه داشته باشد و کارهایی مانند خلاصه‌سازی متن را انجام دهد.

علاوه بر چت‌بات کره‌ای، Naver یک سرویس جستجوی هوش مصنوعی به نام CUE را نیز معرفی کرد که این فناوری نیز توسط HyperCLOVA X پشتیبانی می‌شود.

«چوی سو-یون»، مدیرعامل ناور در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که این شرکت از فناوری‌ها و تجربیات خود در بخش‌های مختلفی از جمله جستجوی وب و خرید آنلاین استفاده کرده است تا بتواند رقابت‌پذیری مدل هوش مصنوعی HyperCLOVA X خود را افزایش دهد.

طبق گفته این شرکت اهل کره جنوبی، آزمایش نسخه بتا CLOVA X از امروز (2 شهریور) آغاز می‌شود و سرویس جستجوی CUE در ماه سپتامبر راه‌اندازی خواهد شد.

Naver همچنین اعلام کرد که در طول پنج سال گذشته به اندازه 754 میلیون دلار روی هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کرده است و قصد دارد یک مرکز داده بزرگ جدید با 600 هزار سرور افتتاح کند تا بتواند فعالیت‌های مربوط به هوش مصنوعی خود را از این طریق افزایش دهد.

از سال گذشته تاکنون توجه زیادی به هوش مصنو‌عی شده است و در چند وقت گذشته نیز شاهد پیشرفت‌های زیادی در این زمینه بوده‌ایم. اخیراً شرکت متا از هوش مصنو‌عی جدیدی برای ترجمه رونمایی کرده بود که از 100 زبان از جمله فارسی پشتیبانی می‌کند.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید