جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کاور ناخن چیست؟

آیا دوست دارید ناخن هایتان صاف و یکدست باشد، اما نمی خواهید کاشت ناخن انجام بدهید؟ آیا نیاز دارید کمی مقاومت ناخن هایتان را افزایش دهید، اما نمی خواهید قد آن بلندتر شود؟ بهترین انتخاب برای شما کاور ناخن است. این روزها روش های بسیاری برای زیبایی ناخن ها وجود دارد. از مانیکور ساده ناخن گرفته تا کاشت و طراحی های حرفه ای که هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. اما کاور یا لمینت ناخن برای خانم هایی مناسب است که قصد دارند در عین حفظ ظاهر نچرال ناخن خود، به زیبایی و مقاومت آن بیفزایند.

به گزارش آماج : با این روش کاشت ناخن می توانید ناخن های یک شکل و زیبایی داشته باشید و با سطح ناهموار و شیاردار ناخن هایتان خداحافظی کنید. همچنین ناخن شما ظرافت خود را حفظ می کند و کاملا طبیعی جلوه می کند. اگر دوست دارید درباره این روش بیشتر بدانید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. ما شما را با مراحل کاور ناخن، فرق کاور ناخن با لمینت و ژلیش آشنا می کنیم، و درباره مزایا و معایب آن توضیح می دهیم.

کاور ناخن چیست؟

شاید برای شما هم سوال باشد که کاور ناخن با کاشت چه فرقی دارد؟ کاور کردن ناخن بسیار شبیه به کاشت ناخن است، اما دو تفاوت بزرگ دارد. اولین تفاوت این است که در این روش تیپ گذاری انجام نمی شود. به این معنا که قد ناخن شما افزایش پیدا نمی کند و اندازه ناخن در نتیجه کار کاملا به ناخن طبیعی شما بستگی دارد. دومین تفاوت مربوط به ضخامت مواد گذاری است. در این روش از پودر اکریلیک یا ژل استفاده می شود. دقیقا همان موادی که برای کاشت به کار می رود. اما ضخامت آن بسیار کمتر است و به همین دلیل ناخن حالت طبیعی خود را حفظ می کند. در نهایت، می توانید ناخن خود را با لاک یا سایر ابزار طراحی دیزاین کنید یا تنها به یک برق ناخن بسنده کنید.

کاور ناخن
کاور ناخن

 

فرق ژلیش با کاور ناخن چیست؟

همانطور که در مقاله ژلیش ناخن توضیح داده ایم، ژلیش یک برند معروف لاک ژل است که به اشتباه به تمام لاک ژل ها اطلاق می شود. لاک ژل را می توان هم روی ناخن طبیعی استفاده کرد و هم روی ناخن کاشت. اما اگر روی ناخن طبیعی استفاده شود اصطلاحا به آن ژلیش یا ژل پولیش گفته می شود. اما کاور لمینت ناخن اصلا به لاک ژل ها مربوط نمی شود، بلکه در آن پودر یا ژل مورد استفاده در کاشت ناخن بکار می رود. شباهتی که این دو روش با هم دارند در میزان طبیعی بودن و ضخامت ناخن است. در هر دوی این روش ها ناخن خیلی کلفت نمی شود و ظرافت خود را حفظ می کند.

کاور ناخن با ژل

کاور ژل ناخن به دو روش پلی ژل و ژل بیلدر انجام می شود. روش انجام کار با پلی ژل فرقی با بیلدر ژل ندارد. تنها تفاوت این است که پلی ژل به صورت تیوپی است و بیلدر ژل به صورت کاسه ای در بازار وجود دارد. البته این دو نوع ژل ویژگی های متفاوتی دارند، اما به طور کلی مراحل انجام کار در هر دو یکی است. ما در ادامه مراحل کاور ناخن با پلی‌ ژل را به شما یاد می دهیم.

۱. آماده سازی ناخن

فرقی نمی کند که می خواهید کاشت انجام بدهید، کاور کنید یا لمینت. در هر صورت باید قبل از هر کاری ناخن خود را آماده کنید. آماده سازی ناخن به این صورت انجام می شود که ابتدا کاشت یا لاک ژل ناخن خود را پاک کنید. سپس با ابزاری به نام پوشر کوتیکول، کوتیکول های خود را عقب ببرید تا سطح ناخن کشیده تر دیده شود.

سپس با سوهان دستی ناخن هایتان را به شکل دلخواه سوهان بکشید و سطح آن را با بافر صاف و یکدست کنید. پودرهای روی ناخنتان را با الکل مالشی تمیز کنید، یک لایه نازک تاپ کت روی آن بزنید و چند ثانیه زیر نور UV خشک کنید.

۲. موادگذاری

در این مرحله مقداری از پلی ژل مورد نظر خود را روی ناخنتان قرار دهید و با یک براش مناسب آن را به خوبی پخش کنید. آنقدر این کار را انجام دهید تا تمام ژل به صورت یکدست روی ناخن پخش شود. در نهایت چند ثانیه ناخن هایتان را زیر نور UV قرار دهید تا ژل کاملا خشک شود.

کاور ناخن با پودر

کار کردن ناخن با پودر اکریلیک کمی سخت تر و زمان بر است. اما در نتیجه ناخن های بسیار زیبا و مقاومی خواهید داشت. در ادامه مراحل کاور ناخن با پودر صورتی و شفاف یا را به شما یاد می دهیم.

آماده سازی ناخن در این روش نیز مانند روش قبلی است. به این صورت که ابتدا کوتیکول های ناخنتان را با پوشر به عقب بزنید، با استفاده از سوهان برقی یا دستی سطح ناخنتان را صاف کنید، پوست های اضافی اطراف ناخنتان را با نیپر بگیرید و در نهایت یک لایه پرایمر بزنید تا ناخن هایتان کاملا آماده شوند.

در مرحله بعد که بسیار شبیه به کاشت ناخن اکریلیک است، به پودر و مایع اکریلیک و یک براش نیاز دارید. ابتدا براش را درون مایع اکریلیک یا لیکوئید قرار دهید تا براش کاملا به مایع آغشته شود. سپس براش را آرام روی پودر صورتی نود بکشید تا پودر به صورت یک گلوله کوچک به اندازه نخود روی براش جمع شود.

این گلوله را روی ناخنتان قرار دهید و به آرامی روی تمام سطح ناخن پخش کنید. دقت کنید که لایه اکریلیک ضخیم نباشد. می توانید به همین یک لایه بسنده کنید یا یک لایه دیگر نیز روی آن بزنید. در این ویدئو ناخن کار یک لایه پودر شفاف دیگر نیز روی لایه صورتی می زند تا استحکام ناخن بیشتر شود.

پس از اینکه تمام سطح ناخن را به طور کامل با پودر پوشاندید، نوبت به تکمیل کردن شکل نهایی ناخن می رسد. ابتدا با سوهان نوک ناخن هایتان را مرتب کنید. سپس با یک سوهان برقی یا دستی ناهمواری های سطح ناخن را از بین ببرید. در نهایت یک لایه تاپ کت بزنید و و ۶۰ ثانیه زیر نور UV نگه دارید و تمام.

فرق ژلیش با کاور ناخن
فرق ژلیش با کاور ناخن

 

آیا لمینت همان کاور ناخن است؟

بسیاری به اشتباه لمینت و کاور ناخن را یکی می دانند. درست است که در یک دسته قرار می گیرند، اما لمینت ناخن درواقع زیرشاخه کاور محسوب می شود. برای لمینت کردن ناخن تنها از مونوژل ها استفاده می شود که یک لایه شفاف روی ناخن ایجاد می کند. این روش باعث ترمیم سطح ناخن شده و تنها زمانی انجام می شود که ناخن بسیار نازک و شکننده و خشک شده است که ممکن است در اثر کاشت بیش از حد و پشت سر هم باشد. در صورتی که کاور شفاف نیست و حاوی مواد مغذی نیست و نمی تواند ناخن را تغذیه و ترمیم کند.

مزایای کاور کردن ناخن

کاور کردن ناخن به دلایل زیر می تواند برای شما مناسب باشد:

  • مقاومت ناخن ها را بالا می برد.
  • سطح ناهموار و بدرنگ ناخن شما را پوشش می دهد و آن را صاف و یکدست می کند.
  • ظرافت و ظاهر طبیعی ناخن را حفظ می کند.
  • به دلیل استفاده نکردن از تیپ، زمان انجام آن کوتاه است.
  • برای خانم هایی که ناخن های کشیده ای دارند مناسب است.
لمینت
لمینت

عوارض کاور ناخن چیست؟

با توجه به اینکه در کاور ناخن نیز از مواد کاشت استفاده می شود، تمام عوارض کاشت ناخن برای این روش نیز در نظر گرفته می شود. اگر شما به پودر اکریلیک یا لیکوئید حساسیت دارید، نمی توانید از کاور ناخن با پودر استفاده کنید. همچنین توصیه می شود افرادی که مستعد عفونت یا قارچ ناخن هستند، از انجام این کار صرف نظر کنند. به خاطر داشته باشید که کاشت به طور متناوب و پشت سر هم می تواند به ناخن شما آسیب برساند. بنابراین حتما بعد از دو یا سه ماه حتما مواد را پاک کنید و اجازه دهید ناخن هایتان نفس بکشد.

کاور ناخن با ژل بهتره یا پودر؟

کاور ناخن یا با پودر اکریلیک انجام می شود یا با ژل. هرکدام از این مواد به نوبه خود بسیار متنوع هستند. به عنوان مثال می توانید از پودر اکریلیک هلویی، صورتی یا پودر شفاف استفاده کنید. یا اگر دوست دارید کاور نچرال ناخن با ژل انجام دهید بین پلی ژل ها و ژل بیلدرهای رنگی و شفاف نیز گزینه های بسیاری پیش روی شما قرار دارد. هرکدام از این مواد ویژگی های منحصر به فردی دارند که می توانید با توجه به نیاز و سلیقه خود گزینه مناسب خود را انتخاب کنید. اما تفاوت زیادی بین آن ها وجود ندارد.

عوارض کاور ناخن
عوارض کاور ناخن

کسانی که به پودر اکریلیک حساسیت دارند، می توانند از ژل استفاده کنند. همچنین استفاده از ژل راحت تر است و به راحتی می توان با آن کار کرد. اما کار کردن با پودر به مهارت بیشتری نیاز دارد. بنابراین اگر می خواهید پودر را انتخاب کنید، حتما به یک ناخن کار حرفه ای مراجعه کنید.

آیا کاور ناخن به ترمیم نیاز دارد؟

بله حتما. کاور نیز مانند سایر روش های زیبایی ناخن به ترمیم احتیاج دارد. مدت زمان آن به میزان رشد ناخن های شما بستگی دارد. اما به طور معمول هر ۳ تا ۴ هفته یک بار نیاز است که برای ترمیم کاور ناخن به ناخن کارتان سری بزنید. خبر خوب این است که دیگر نیاز نیست مدت زمان زیادی را برای ترمیم در آرایشگاه صرف کنید، زیرا بسیار سریع تر از کاشت انجام می شود.

حکم کاور ناخن چیست؟

برای بسیاری از خانم هایی که به مسايل و احکام شرعی اهمیت می دهند، این سوال مطرح می شود که حکم لمینت ناخن یا کاور ناخن چیست. برای یافتن پاسخ این سوال هر شخص باید به مرجع تقلید خود رجوع کند. اما به طور کلی مطلبی که همه مراجع تقلید روی آن تاکید دارند این است که هرچیزی که جرم دارد و مانع از رسیدن آب به بدن و ناخن می شود، باید برطرف شود (ولو با صرف هزینه و زمان. در غیر این صورت وضو و غسل باطل است.

جدیدترین مدل های کاور ناخن

کاور ناخن هلویی
کاور ناخن هلویی
زیباترین طرح ناخن بهاری
زیباترین طرح ناخن بهاری
طرح ناخن صورتی ملایم
طرح ناخن صورتی ملایم
کاور ناخن ساده
کاور ناخن ساده
طرح کاور ناخن کوتاه
طرح کاور ناخن کوتاه
کاور ناخن فرنچ
کاور ناخن فرنچ
طراحی ناخن کوتاه و نچرال
طراحی ناخن کوتاه و نچرال
طرح کاشت ناخن مربعی
طرح کاشت ناخن مربعی
دیزاین ساده ناخن
دیزاین ساده ناخن
لاک ناخن مشکی
لاک ناخن مشکی

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + هفده =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید