جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ناهار چی بپزم؟ماکارونی با مرغ

ناهار
ناهار

ناهار چی بپزم ؟ ماکارونی با مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده بین المللی است که با دستورهای متنوعی پخته می شود.

ماکارونی با مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده است که طرفدارهای زیادی در سراسر جهان دارد.

ناهار

ناهار
ناهار

به گزارش آماج : ماکارونی با مرغ یکی دیگر از انواع ماکارونی های بسیار ساده و خوشمزه ای است که بسیار لذیذ و دلچسب بوده و می توان آن را یک گزینه خوب و عالی برای افرادی دانست که بنابر توصیه پزشک متخصص از خوردن و مصرف کردن گوشت قرمز منع شده اند و می توانند این غذای خوشمزه را به این سبک تهیه و میل کنند.

شما می توانید این سبک ماکارونی را هم تنها با مرغ و به شکل ساده و هم در کنار انواع سبزیجات مورد علاقه خود تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید. شما می توانید ماکارونی با مرغ را به عنوان یک وعده غذایی کامل هم به عنوان شام و هم به عنوان ناهار میل کنید.ماکارونی را می‌توان با مواد مختلف تهیه و مزه‌دار کرد. یکی از جذاب‌ترین موادی که می‌توان به مایه ماکارونی اضافه کرد، مرغ است. اگر به هر دلیلی نمی‌توانید گوشت قرمز استفاده کنید، گوشت مرغ می‌تواند جایگزین خوبی برایتان باشد.

فوت و فن ماکارونی پزی

ناهار
ناهار

هرچه مواد غذایی طبیعی‌تر مصرف شوند، نمایه گلایسمی ‌شان کمتر است و هر چقدر عملیات فرآوری در آنها بیشتر انجام شود، نمایه گلایسمی‌شان افزایش پیدا می‌کند.نمایه گلایسمی شامل یک سیستم امتیازبندی از ۱ تا ۱۰۰ است که نسبت جذب هریک از کربوهیدرات‌های غذایی به جریان خون را نشان می‌دهد.با دم کردن ماکارونی یا حتی برنج، نمایه گلایسمی موادغذایی به میزان قابل‌ملاحظه‌ای بالا می‌رود و با ‌این‌ ضریب،هضم غذا بیشتر می‌شود و به‌آسانی قندخون را افزایش می‌دهد. البته ماکارونی جوشیده، نمایه گلایسمی پایینی دارد اما با دم‌کردن ماکارونی و خوردن آن، قندخون ۲ برابر بیش از مصرف ماکارونی آبکش‌شده بالا می‌رود.

از نظر تغذیه‌ای، مصرف غذاهای دارای نمایه گلایسمی بالا به دلیل بالابردن قندخون در مدت زمانی کوتاه، مناسب نیستو امکان ابتلا و تشدید بیماری‌هایی مثل فشارخون، بیماری‌های قلبی، دیابت و حتی چاقی را افزایش می‌دهد، بنابراین بهتر است برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های یاد شده از غذاهای با نمایه گلایسمی پایین در برنامه غذایی استفاده شود.

نکات پخت ماکارونی

به افراد سالم توصیه می‌شود تا جایی که می‌توانند موادغذایی با‌ نمایه‌گلایسمی‌ بالا استفاده نکنند و به جای آنموادغذایی با نمایه‌گلایسمی‌ متوسط را جایگزین کنند. البته مصرف موادغذایی با نمایه گلایسمی ‌بالا در ورزشکاران حرفه‌ای که پس از تمرین مجبور هستند ذخایر گلیکوژن خودرا تامین کنند، اشکالی ندارد.مصرف این غذاها به بیماران دیابتی هم به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود چون مصرفشان به شدت قندخون را افزایش می‌دهد

و آنها نمی‌توانند در زمان مشخص آن را ثابت نگه‌ دارند.در بیماران قلبی هم افزایش قندخون باعث تولید کلسترول می‌شود که عامل مهمی در وخیم‌تر کردن حال‌ این بیماران است.به همین دلیل بیماران دیابتی و قلبی‌ و عروقی بهتر است موادغذایی با نمایه گلایسمی ‌بالا ‌مصرف نکنند.اگر نشاسته ماکارونی به خوبی از آن خارج شود ماکارونی شما خوشمزه تر می شود

چون به راحتی سس ماکارونی به خرد آن می رود و مزه فوق العاده ای می گیرد.برای همین وقتی ماکارونی پخت باید به وسیله آب سرد آن را آبکش کنید تا نشاسته ای آن خارج شود و هم با دست ماکارونی ها را باز کنید تا به یکدیگر نچسبد و ماکارونی را بد فرم نکند.برای اینکه ته دیگ سیب زمینی ویژه ای داشته باشید که به راحتی از قابلمه جدا شود شما باید ابتدا سیب زمینی ها را مقداری با روغن زیتون سرخ کنید و سپس مقداری کنجد به ته قابلمه بریزید و سیب زمینی ها را روی آنها قرار دهید. این کار باعث می شود سیب زمینی ها خوش رنگ تر شود و به راحتی از قابلمه جدا شود.

مواد لازم برای ۴ نفر

ران یا سینه مرغ ۸۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
پیاز ۱ عدد
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار کافی
ماکارونی ۵۰۰ گرم

ناهار
ناهار

طرز تهیه ماکارونی با مرغ

مرحله اول
برای تهیه ماکارونی با مرغ ساده ابتدای کار سینه یا ران مرغ را درون یک قابلمه حاوی آب قرار می دهیم، سپس قابلمه را روی حرارت می گذاریم و اجازه می دهیم سینه یا ران مرغ درون آب جوش بمانند تا کاملا آب پز شوند.

مرحله دوم
در این مرحله سس ماکارونی را آماده می کنیم، برای این منظور ابتدای کار پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله سوم
حالا مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم و بلافاصله پیاز را اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه زردچوبه و فلفل سیاه را به پیاز اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم.

مرحله چهارم
در این مرحله زمانی که پیاز و ادویه ها کاملا سرخ شدند، رب گوجه فرنگی را به همراه نمک به آن اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود و رنگ باز کند. در ادامه یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله پنجم
حالا قابلمه را تا نیمه پر از آب می کنیم، سپس روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب سریعتر به نقطه جوش برسد. در ادامه زمانی که آب جوش آمد، ماکارونی را به دو قسمت تقسیم می کنیم، سپس درون قابلمه اضافه می کنیم.

Pasta with chicken 4

مرحله ششم
در این مرحله اجازه می دهیم ماکارونی به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه درون آب جوش بماند تا پخت اولیه آن انجام شود. در ادامه پس از گذشت این زمان ماکارونی را درون آبکش می ریزیم و آبکش می کنیم، سپس یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله هفتم

حالا مقداری روغن درون قابلمه می ریزیم و ته دیگ دلخواهمان را درون آن فیکس می کنیم. در ادامه ماکارونی را به سس می افزاییم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه مرغ ها را پس از پخت از قابلمه خارج می کنیم.

مرحله هشتم
در این مرحله ماکارونی را درون قابلمه می ریزیم، سپس مرغ ها را وسط ماکارونی قرار می دهیم. در ادامه درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم و روی قابلمه قرار می دهیم، سپس روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار می دهیم.

مرحله نهم
در نهایت قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم ماکارونی به مدت ۴۵ دقیقه روی حرارت بماند تا دم بکشد. در آخر ماکارونی را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به همراه سالاد فصل سرو می کنیم.

281135281 331501922421080 5081748097810618426 n

نکات کلیدی در تهیه ماکارونی با مرغ و قارچ

در صورت تمایل می توایند به جای سینه مرغ از فیله مرغ تکه شده نیز برای تهیه این ماکارونی خوشمزه استفاده کنید.
اضافه کردن فلفل دلمه ای در این دستور سلیقه ای بوده و در صورت عدم تمایل می توانید آن را حذف کنید.
در صورت تمایل می توانید از چند حبه سیر ساطوری شده نیز داخل مواد اولیه این ماکارونی لذیذ استفاده کنید.
می توانید از سایر سبزیجات مورد علاقه خود نیز برای تهیه این ماکارونی استفاده کنید.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − سه =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید