جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ضد آفتاب ایرانی

ضد آفتاب ایرانی
ضد آفتاب ایرانی

ضد آفتاب ایرانی : نور آفتاب، هم برای بدن شما مفید هم و هم مضر؛ به عبارتی، هم می‌تواند با تامین ویتامین D مورد نیاز بدن، در سلامت شما تاثیرگذار باشد و هم اینکه، در صورت محافظت نکردن پوست‌تان در مقابل نور آفتاب، باعث پیری پوست، التهاب آن یا حتی ایجاد سرطان پوست شود. کرم ضد آفتاب، یکی از مهمترین و ارزان قیمت ترین راه حل‌ها برای محافظت پوست در مقابل اشعه‌های مضر خورشید است؛ اما شاید این سوال برای شما ایجاد شود که بین این تعداد برند گوناگون موجود در بازار، کدام محصول بهتر است؟

پوست ما اولین سد دفاعی بدن در برابر خطرات محیطی است و این عضو گسترده نیز همواره در حال انجام وظیفه برای در امان نگاه داشتن ما است. یکی از خطرات محیطی که از آن صحبت می‌کنیم، نور خورشید است. ممکن است فکر کنید هیچ چیز به اندازه آفتاب نتواند در شادابی و سرحالی اول صبح‌ها به شما کمک کند، این عقیده ممکن است درست باشد؛ اما آیا تا به حال پشت پرده تاثیرات آفتاب بر بدن خود را دیده‌اید؟ باید بدانید که بیش‌تر این اثرات (به غیر از آفتاب‌سوختگی و قرمزی) نامرئی هستند و ممکن است پس از گذشت مدت زیادی، متوجه آن‌ها بشوید.

واقعیت این است که آفتاب با وجود تمام لطفی که به کره زمین و طبیعت دارد، چندان با پوست ما سر دوستی ندارد. اشعه‌های مضر خورشیدی می‌توانند موجب آسیب‌های زیادی به پوست ما شوند؛ بنابراین ما نیز باید دست به مقابله بزنیم. بهترین راه مقابله با اثرات مخرب این اشعه‌ها، استفاده از ضد آفتاب است؛ اما مهم‌ترین نکته این است که ضد آفتاب مناسب را با روش‌ها و در زمان مناسب استفاده کنید.

ضد آفتاب ایرانی بخریم یا خارجی؟ ضد آفتاب‌های ایرانی کیفیت دارند؟ بهترین ضد آفتاب ایرانی از کدام برند است؟ و سوالاتی از این قبیل. در ادامه، همراه پیشگام نگار باشید تا با مطالعه راهنمای کامل خرید بهترین ضد آفتاب ایرانی، به پاسخ این سوالات برسید.

ضد آفتاب ایرانی

ضد آفتاب
ضد آفتاب

یک ضد آفتاب خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

به گزارش آماج : شاید شما نیز درباره معیار SPF شنیده باشید و حتی ممکن است با خود فکر کنید که بهترین ضد آفتاب‌ها همواره بیش‌ترین SPF را دارند. این تصور اشتباه است. ابتدا باید بدانید که SPF یک ضد آفتاب، با میزان مقاومت ضد آفتاب در برابر اشعه UVB مساوی است. این اشعه می‌تواند روی پوست و البته کلاژن‌های آن تاثیر مخربی بگذارد و در نتیجه آفتاب‌سوختیگی و انواع لکه‌ها را با خود بیاورد. بنابراین SPF یک ضد آفتاب تنها معیار برای سنجش خوب یا بد بودن ضد آفتاب نیست. آفتاب اشعه مخرب دیگری نیز به نام UVA دارد. این اشعه می‌تواند روند پیری زودرس و پیدایش چین و چروک‌ها را به شدت افزایش دهد.

بنابراین یک ضد آفتاب خوب اولا باید طیف گسترده باشد تا از پوست شما در برابر هر دو این اشعه‌ها محافظت کند. نکته دوم این است که یک ضد آفتاب خوب باید متناسب با نوع پوست شما باشد. ضد آفتاب‌های مخصوص پوست‌های چرب و جوش‌دار، نباید حاوی چربی و مواد مسدودکننده منافذ پوست باشند و در مقابل مواد ضد جوش در ترکیباتشان داشته باشند. ضد آفتاب‌های مخصوص پوست‌های خشک نیز باید حاوی مواد آب‌رسان باشند تا از خشکی و حساسیت پوست‌های خشک جلوگیری کنند. اگر ضد آفتابی رنگی باشد، باید پوشش‌دهی مناسبی را روی پوست به وجود بیاورد. به طور کلی، ضد آفتاب نباید از روی پوست با تعریق یا هر فعالیت دیگری به راحتی پاک شود.

روزها می‌گذرند و ما بیشتر به روزهای گرم و سوزان تابستانی نزدیک می‌شویم. متاسفانه خیلی از افراد تصور می‌کنند که کرم ضدآفتاب فقط برای فصول گرم سال ساخته شده یا ده‌ها اشتباه رایج دیگر در استفاده از این محصول را انجام می‌دهند. به همین دلیل، ما تصمیم گرفتیم که اشتباه‌ترین باورها درباره ضدآفتاب را به شما یادآوری کنیم تا در هنگام تهیه کرم ضدآفتاب، از آنها دوری کنید.

اگر از ضدآفتابی با Spf بالا استفاده کنم، نیازی به تمدید کرم وجود ندارد
این اصلا فرقی ندارد که Spf ضدآفتاب چند باشد یا از چه برندی تهیه شده باشد، بلکه شما باید هر ۲ ساعت یکبار آن را تمدید کنید. چرا که هر نوع کرم ضدآفتابی بعد از گذشت ۲ ساعت مقاومت خود را در برابر اشعه‌های مضر آفتاب از دست می‌دهد و اگر آن را تمدید نکنید، پوست در معرض خطر قرار خواهد گرفت. پس بلافاصله بعد از گذشت ۲ ساعت یا در صورت شنا و تعریق، حتما ضدآفتابتان را تمدید کنید.

راهنمای انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب

بهترین کرم ضد آفتاب
بهترین کرم ضد آفتاب

استفاده از کرم ضد آفتاب قبل از خروج از منزل چقدر مهم است، اما آیا می دانستید که استفاده از آن حتی زمانی که در داخل خانه هستید به همان اندازه – اگر نه بیشتر – مهم است؟

آفتاب منجر به آفتاب سوختگی و پیری زودرس (مانند چین و چروک، پوست چرمی) پوست می‌شود. کرم‌های ضد آفتاب در مقابل این مضرات به کاهش خطر سرطان پوست و همچنین واکنش‌های پوستی مانند حساسیت به خورشید ناشی از برخی داروها (از جمله تتراسایکلین‌ها، داروهای سولفا، فنوتیازین‌ها مانند کلرپرومازین) کمک می‌کنند و مانع ورود اشعه ماوراء بنفش (UV) به لایه‌های عمیق‌تر پوست می‌شوند.

از آنجایی که قوانین سخت و سریع محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش اغلب مبهم است، ما این نکات را با کمک متخصصان پوست تنظیم کردیم تا نکات مهم استفاده درست از کرم ضد آفتاب، زمان استفاده و مدت زمان استفاده از آن را بیابیم.

تنوع برندهای تولید کننده ضد آفتاب موجود در بازار ایران، آنقدر زیاد است که نه فرصت و هزینه مورد نیاز برای امتحان کردن تک تک آنها را خواهید داشت و نه همه آنها مناسب پوست شما هستند. برای رهایی از این سردرگمی در خرید ضد آفتاب مناسب، توجه به موارد زیر، می‌تواند به شما کمک کند تا خرید مطمئن تر و مناسب تری داشته باشید:

نوع پوست خودتان را بشناسید

نوع پوست
نوع پوست

حتی بهترین ضدآفتاب‌های موجود در بازار نیز، اگر مناسب شرایط پوست شما نباشد، نه تنها نتیجه دلخواه شما را میسر نمی‌کند بلکه حتی ممکن است باعث بروز حساسیت در پوست شما شود. از لحاظ شناخت پوست، انواع پوست‌ها به چهار دسته بندی زیر تقسیم می‌شوند:

پوست خشک و حساس

افراد دارای پوست حساس و خشک، در صورت مصرف لوازم آرایشی یا مراقبتی دارای مواد تحریک کننده مانند الکل یا پارابن، دچار مشکلاتی از قبیل التهاب، قرمزی، خارش، پوسته پوسته شدن سطح پوست و مشکلاتی از این قبیل می‌شوند. بهترین ضد آفتاب ایرانی یا خارجی برای این افراد، محصولی است که فاقد این مواد در ترکیبات سازنده خود باشد و از طرفی، چربی و رطوبت طبیعی پوست را که در این افراد به میزان کمتری ترشح می‌شود؛ در سطح مناسبی نگه دارد.

پوست چرب

افراد دارای پوست چرب، اغلب دچار جوش و آکنه هستند که یکی از مشکلات آزاردهنده در این افراد به شمار می‌آید. محصولات آرایشی و مراقبتی مناسب افراد دارای پوست چرب، باید حاوی میزان کمتری از ترکیبات روغنی از جمله پارابن باشد تا پس از مصرف، پوست فرد چرب تر نشده و زمینه ایجاد جوش‌های پوستی فراهم نشود.

پوست مختلط

اگر بخشی از پوست صورت شما خشک و بخش دیگر چرب باشد و هم دچار مشکلات افراد دارای پوست خشک باشید و هم با جوش‌های پوستی درگیر باشید؛ پوست شما در دسته بندی پوست‌های مختلط قرار می‌گیرد. بهترین ضد آفتاب ایرانی یا خارجی برای شما، معمولا ضد آفتاب‌های مناسب پوست چرب است اما می‌بایست پیش از مصرف این ضد آفتاب، در نواحی خشک صورت خود از یک مرطوب کننده قوی و در نواحی دارای پوست چرب تر، از یک مرطوب کننده سبک تر استفاده کنید.

پوست نرمال

اگر پوست شما در هیچ یک از این دسته بندی‌ها قرار نمی‌گیرد؛ شما دارای پوست نرمال هستید و می‌توانید بر اساس سلیقه خود، از بهترین برندهای ضد آفتاب ایرانی یا خارجی استفاده کنید.

به SPF ضد آفتاب مورد نظر خود دقت کنید

تمامی ضد آفتاب‌های موجود در بازار، با یک میزان مشخصی از SPF به بازار عرضه می‌شوند. SPF مخفف Sun Protection Factor و به معنی عامل محافظت در مقابل خورشید است. برخلاف باور عموم، بالا بودن میزان SPF در بین کرم‌های ضد آفتاب؛ به معنای مناسب بودن آنها نیست. بر اساس توصیه پزشکان، بهترین ضد آفتاب ایرانی یا خارجی، محصولی است که SPF بین ۱۵ تا 50 داشته باشد و بر اساس شدت تابش خورشید در محلی که از این محصول استفاده می‌کنید، می‌توانید SPF نزدیک به ۱۵ یا نزدیک به ۵۰ را خریداری کنید. دقت داشته باشید که در صورت خرید ضد آفتاب‌های دارای SPF بالا، حتما هر ۲ ساعت یک بار، آن را تجدید کنید چرا که بالا بودن میزان SPF کرم ضد آفتاب، به معنای ماندگاری طولانی تر آن نخواهد بود.

ضد آفتاب شما باید طیف وسیع داشته باشد

پرتو خورشید از چندین نوع اشعه مختلف از جمله دو اشعه فرابنفش UVA و UVB تشکیل شده است. اشعه فرابنفش UVA که با نام فرابنفش نوع A نیز شناخته می‌شود؛ با نفوذ به لایه‌های زیرین پوست و از بین بردن رطوبت آن، باعث پیری پوست، ایجاد لکه و افتادگی پوست می‌شود. اشعه UVB یا فرابنفش نوع B نیز، عامل اصلی ایجاد سوختگی در پوست و زمینه ساز بروز سرطان پوست است. فرقی نمی‌کند که کدام محصول را از میان بهترین برندهای ضد آفتاب ایرانی یا خارجی انتخاب می‌کنید؛ در هر حال دقت داشته باشید که حتما بر روی محصول شما، عباراتی مانند Broad Spectrum UVA/UVB یا Broad Spectrum نوشته شده باشد. این عبارات، به معنای اثر حفاظتی ضد آفتاب مورد نظر شما در مقابل این دو اشعه بسیار خطرناک است.

ضد آفتاب شیمیایی بخریم یا فیزیکی؟

عبارت شیمیایی و فیزیکی در مورد ضد آفتاب‌ها، به معنی نحوه عملکرد آنها است. ضد آفتاب‌های فیزیکی، نور خورشید را از سطح پوست منعکس می‌کنند. در هنگام مصرف این نوع، معمولا احساس سنگینی بر روی پوست صورت خود خواهید داشت و شاید لکه‌های سفیدرنگی نیز ببینید. (به اصطلاح، کرم روی پوست ماسیده می‌شود.) در مقابل، در ضد آفتاب‌های شیمیایی، نور خورشید جذب می‌شود (آسیبی به پوست شما نمی‌رسد) و در هنگام مصرف آنها، احساس سنگینی بر روی پوست نخواهید داشت. انتخاب بین این دو نوع ضد آفتاب، سلیقه‌ای است اما معمولا نمونه‌هایی که در لیست بهترین ضد آفتاب ایرانی یا خارجی قرار می‌گیرند؛ ترکیبی از این دو حالت هستند.

برند ضد آفتاب

برند ضد آفتاب
برند ضد آفتاب

یکی از مهمترین نکاتی که باید در هنگام خرید هر نوع کرم ضد آفتاب به آن توجه داشته باشید؛ برند تولید کننده این محصول است. بهترین ضد آفتاب ایرانی یا خارجی، معمولا توسط برندهایی تولید می‌شود که سابقه درخشانی در کسب رضایت مشتری و کیفیت محصول دارند و به صورت شفاف، تمام ترکیبات به کار رفته در ساخت ضد آفتاب خود را بر روی بسته بندی محصول درج می‌کنند. به این موضوع توجه ویژه داشته باشید که خرید ضد آفتاب از برندهای ناشناخته یا موارد تقلبی از برندهای معروف و به امید صرفه جویی در هزینه‌ها، تنها به سلامت پوست شما آسیب می‌رساند؛ آسیب‌هایی که هزینه‌های هنگفتی را برای درمان نیاز دارند و شاید هرگز به طور کامل درمان نشوند.

بهترین برندهای ضد آفتاب ایرانی

در بین برندهای ایرانی تولید کننده انواع کرم‌های ضد آفتاب، برخی برندها از لحاظ کیفیت، قیمت و رضایت مشتری، در مقایسه با سایر برندهای ایرانی در جایگاه بالاتری قرار دارند و می‌توانیم آنها را در لیست بهترین ضد آفتاب ایرانی جای دهیم. برندهای آدرا (ADRA)، آردن (Ardene)، آیسول (Eyesol)، الارو (Ellaro)، الی ژن (OliGen)، ایزدین پرو (Izdin pro)، بایودرما (BIODERMA)، تاپ شاپ (Top shop)، درماتیپیک (Dermatypique)، درمالیفت (Dermalift)، دکتر ژیلا (Doctor Jila)، سان سیف (Sunsafe)، ساین اسکین (Syn Skin) و برند سی‌گل (seagull) جزو با کیفیت ترین محصولات لیست بهترین ضد آفتاب ایرانی هستند.

کرم‌های ضد آفتاب
کرم‌های ضد آفتاب

سخن پایانی درباره بهترین ضد آفتاب ایرانی

ایا ضدآفتاب را باید شست ؟
حتی اگر کرم ضد آفتاب شما دیگر مثر نیست، باید حتما صورت خود را قبل از خواب بشویید. با این حال ممکن است مواد فعال کننده ضد آفتاب بر روی پوست شما دیگر خیلی فعال نباشند، اما احتمالاً هنوز کرم ضد آفتاب روی صورت شما باقی مانده است. بنابراین در پایان شب، حتما باید صورت خود را بشویید.

اگر ضد آفتاب را نشویید چه اتفاقی می افتد؟
پاک نکردن کرم ضد آفتاب قبل از خواب به اندازه پاک نکردن آرایش قبل از خواب،مضر است.پاک نکردن پوست قبل از خواب منافذ را مسدود کرده و باعث شکستگی می شود. اگر پوست چرب یا ترکیبی دارید، بسیار مهم است که ضد آفتاب را بشویید، مخصوصاً اگر از آکنه یا جوش های پوستی رنج می برید.

Should sunscreen be washed 2
چگونه ضدآفتاب را باید شست؟
یک فیس واشر (شستشو دهنده صورت) بگیرید، آن را زیر مقداری آب گرم قرار دهید، اما نباید خیلی گرم باشد. آن را بیرون آورید، حدود 10 ثانیه آن را روی صورت خود نگه دارید و سپس روغن و ضد آفتاب را به آرامی پاک کنید. اگر نیاز دارید این کار را تکرار کنید تا تمام ضد آفتاب از بین برود.

بهترین کرم ضد آفتاب ایرانی، محصولی است که علاوه بر استفاده از مواد اولیه با کیفیت و رعایت کلیه استانداردهای لازم برای تولید محصولات مراقبتی و آرایشی، مناسب پوست شما باشد. در کنار این مورد، انتخاب ضد آفتاب‌هایی با SPF مناسب نیز، مورد دیگری است که باید در هنگام خرید این محصول در نظر داشته باشید. ضد آفتاب دارای SPF بالا، لزوما به معنای طولانی بودن اثردهی این محصول نیست و باید هر ۲ ساعت یکبار، ضد آفتاب خود را تجدید کنید؛ علاوه بر این، توجه به SPF ضد آفتاب به تنهایی کافی نیست و مواردی از قبیل طیف وسیع بودن (پوشش دهی هر دو اشعه مضر فرابنفش A و B) این محصول در کنار خرید از برندهای معتبر تولید کننده بهترین ضد آفتاب ایرانی نظیر الارو، بایودرما، درماتیپیک یا سایر برندهایی که در این مقاله به آنها اشاره کردیم؛ ضروری است.

 

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید