جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اگر مرد زندگیت این نشانه هارو داشت یعنی دوست نداره!

مرد زندگیت
مرد زندگیت

اگر مرد زندگیت این نشانه هارو داشت یعنی دوست نداره! اگر به مرد زندگی‌تان شک کرده‌اید و نسبت به احساس او تردید دارید، این نوشتار برای شماست.
در این نوشتار نشانه های مردی که قصد سوء استفاده دارد را خواهید دید. با شناخت این نشانه‌ها محافظت از خودتان برای شما آسان خواهد بود.

مرد زندگیت

مرد زندگیت
مرد زندگیت

به گزارش آماج : شما شایسته این هستید که شریک زندگی خود را دوست داشته باشید و از او حمایت کنید، بنابراین نباید مردی را که با شما خوب رفتار نمی‌کند، بپذیرید.
نکاتی که در مورد مردان سوء استفاده گر باید بدانید

سوء استفاده‌گران معمولاً با مهربانی رفتار می‌کنند و دوست دارند خیلی سریع به شما نزدیک شوند. سایر نشانه های مهم مردی که قصد سوء استفاده از شما را دارد، به شرح زیر است:

روزهای اول مدام از شما تعریف می‌کند!

یک مرد سوءاستفاده‌گر مدام از شما تعریف می‌کند. او به شما می‌گوید که جذاب ترین فردی هستید که تا به حال دیده است و قسم می‌خورد که شما تنها کسی هستید که او را جذب می‌کنید. بنابراین از گذراندن وقت با این مرد احساس خوبی خواهید داشت.

او باید عالی باشد، اینطور نیست؟ نه دقیقا. وقتی مردی که به سختی شما را می‌شناسد، شروع به تعریف و تمجید از شما می‌کند، محتاط باشید، زیرا ممکن است نیات دیگری داشته باشد. تعاریفی مثل موارد زیر:

او به شما فشار می‌آورد که سریع رابطه‌تان را جدی کنید

سوء استفاده‌کنندگان تعهد می‌خواهند زیرا به این ترتیب دستکاری و تاثیر روی شما آسان‌تر است. یک رابطه عاشقانه طوفانی ممکن است شبیه افسانه باشد، اما معمولاً فقط یک توهم است. مردان سودجو اغلب در ابتدا نقش یک شریک زندگی عالی را بازی می‌کنند و سعی می‌کنند شما را جذب کنند. اگر طرف مقابل‌تان خیلی زود می‌گوید «دوستت دارم» یا می‌خواهد رابطه جدی شود، ترمز بگیرید. برای ایجاد یک رابطه سالم باید به خودتان زمان بدهید.

او توقع دارد که همه نیازهایش را برطرف کنید

یک مرد سوء استفاده گر توقعات زیادی از شما دارد. او قبل از اینکه شروع به سوء استفاده از شما کند، اغلب شما را مسئول تمام احساسات خود می‌کند. او از شما انتظار دارد که بزرگترین حامی او باشید و همه چیز را کنار بگذارید تا در کنار او باشید. وقتی انتظارات غیرمنطقی او را برآورده نکنید، ممکن است شما را سرزنش کند و باعث شود احساس گناه کنید. اگر فکر می‌کنید مردتان از شما انتظارات زیادی دارد، رابطه خود را کاهش دهید.

او ممکن است بگوید، “تو تنها کسی هستی که نیاز دارم” یا “تو تنها کسی هستی که برای من اهمیت دارد.”

حتی ممکن است از شما انتظار داشته باشد که همه مشکلاتش را حل کنید، که ممکن نیست و وقتی نتوانید، از دست شما ناراحت می‌شود.

اعتراف می‌کند که در گذشته از یک نفر سوء استفاده کرده است

اگر او سابقه سوء استفاده از یک زن را داشته باشد، بسیار بعید است که تغییر کند. او احتمالاً بهانه ای برای اینکه چرا به همسر سابق خود آسیب رسانده است، دارد و ممکن است او را مقصر بداند. حتی ممکن است قسم بخورد که تغییر کرده است و قول دهد که با شما بهتر رفتار خواهد کرد.
او می‌خواهد آنچه انجام می‌دهید و می‌پوشید را کنترل کند

یک مرد سوء استفاده‌گر می‌خواهد قدرتش را به شما نشان دهد. حتی زمانی که عاشق هستید، باز هم باید استقلال خود را داشته باشید، همچنین باید زمان و مکان لازم را برای دیدن دوستانتان و دنبال کردن اهدافتان داشته باشید. اگر مردتان تک تک حرکات شما را ردیابی کند یا مدام شما را چک کند، این یک پرچم قرمز بزرگ است که می ‌خواهد کنترل‌تان کند. اگر او می‌خواهد هر دقیقه از اوضاع‌تان باخبر شود، با احتیاط به رابطه‌تان ادامه دهید.

ممکن است در ابتدا واقعاً شیرین به نظر برسد. او ممکن است با این جمله شروع کند: “برنامه فردایت چیست؟” یا “هر کاری که امروز انجام دادی به من بگو.” اما در نهایت، این رفتار ممکن است به چیزهایی مانند “در حال حاضر کجا هستی؟” یا “یک عکس از جایی که هستی برای من بفرست” تبدیل شود.

مرد زندگیت
مرد زندگیت

به هر کس دیگری در زندگی شما حساس است

یک سوء استفاده گر از حسادت به عنوان راهی برای کنترل شما استفاده می‌کند. ممکن است فکر کنید که حسادت نشانه اشتیاق و علاقه است، اما در واقع از ناامنی ناشی می‌شود. در حالی که این طبیعی است که هر از چند گاهی احساس حسادت کنید، یک مرد سوء استفاده گر عملاً به همه حسادت می‌کند – و حتی ممکن است شما را به خیانت متهم کند.

“من دوست ندارم که دیگران با تو صحبت کنند.”

“من حسودم چون دوستت دارم.”

او سعی می‌کند شما را از خانواده و دوستانتان جدا کند

یک سوء استفاده گر می‌خواهد تنها فرد مهم زندگی‌تان باشد. دوستان و خانواده تان سیستم پشتیبانی شما هستند و به احتمال زیاد منافع شما برای‌شان مهم است. مردی که قصد سوء استفاده دارد، می‌داند که آنها مراقب شما هستند، بنابراین می‌خواهد به این روابط آسیب برساند. بعداً هم ممکن است قوانینی در مورد اینکه با چه کسانی می‌توانید تماس بگیرید یا وقت بگذرانید وضع کند.

نقش قربانی را بازی می‌کند

یک مرد بدسرپرست ترجیح می‌دهد نقش قربانی را بازی کند تا اینکه سرزنش شود. همه گاهی اوقات اشتباه می‌کنند – البته به جز او! آدم‌های قبلی زندگی‌اش مقصر جدایی‌های گذشته او هستند و همکارانش همگی بدجنس هستند. در نهایت، او حتی ممکن است شروع به سرزنش شما برای رفتار توهین آمیز خود کند، که کاملاً ناعادلانه است. به نحوه صحبت او در مورد مشکلاتش گوش دهید تا ببینید که هرگز مسئولیتی بر عهده نمی‌گیرد.

او نوسانات خلقی بدی دارد

مرد سوء استفاده گر با رفتارهای شیرین گاهی ماهیت واقعی خود را پنهان می‌کند. در زمان‌های خوب، او مهربان و دوست داشتنی خواهد بود، به خصوص در جمع. هنگامی که ناراحت می‌شود، ممکن است به شما حمله کند انگار که اصلا آدم دیگری است. مراقب باشید اگر مردتان اینطور نوساناتی دارد، زیرا این رفتارها نشان می‌دهد که او سوء استفاده گر است.

او ممکن است یک دقیقه بگوید شما عشق زندگی او هستید و لحظه‌ای دیگر شما را برای تمام مشکلاتش مقصر بداند.

فکر می‌کند که از همه مهم‌تر است

سوء استفاده کنندگان فکر می‌کنند که از همه مهمتر هستند. در یک رابطه سالم، شما هر دو برابر هستید. با این حال، یک مرد سودجو فکر می‌کند که از شما برتر است، حتی اگر این را صریح نگوید. علاوه بر این، او فکر می‌کند که نیازهایش مهم‌تر از نیازهای دیگران است و افراد دیگر زیر دست او هستند. مراقب مواردی مانند بی ادبی با گارسون‌های رستوران، توهین به همکاران، یا شکوه و شکایت وقتی که به خواسته خود نمی‌رسد باشید.

گفتار توهین‌آمیزی دارد

استفاده از نام مستعار بد نوعی توهین کلامی است. شریک زندگی شما باید شما را بالا ببرد و موفقیت‌های شما را جشن بگیرد. اما یک فرد سوء استفاده گر، موفقیت شما را تهدیدی برای خودش می‌داند. بنابراین، از ظاهر، استعداد، علایق و دستاوردهای شما انتقاد خواهد کرد. شما سزاوار بهترین هستید، پس لطفاً در مورد این رابطه تجدید نظر کنید.

وقتی ناراحت است سرتان فریاد می‌زند

مردی که سر شما فریاد می‌زند در حال توهین کلامی است. یک شریک عاطفی خوب حتی در هنگام دعوا با شما با احترام صحبت می‌کند. شما سزاوار این نیستید که مردتان به هر دلیلی سرتان فریاد بزند. سعی کنید با او در مورد اینکه فریاد زدنش چه احساسی در شما ایجاد می‌کند صحبت کنید. اگر او به این کار ادامه دهد، بهتر است در مورد رابطه تان تجدید نظر کنید.

او بر نقش‌های جنسیتی پافشاری می‌کند

نقش‌های جنسیتی سنتی راهی آسان برای مردی است که قصد سوء استفاده دارد و می‌خواهد شما را کنترل کند. اگر نقش‌های جنسیتی سنتی را دوست دارید، مشکلی وجود ندارد، اما همچنان باید این اختیار را داشته باشید که انتخاب خودتان را داشته باشید. او ممکن است تصمیم بگیرد که شما نمی‌توانید بیرون بروید مگر اینکه خودش هم با شما باشد یا ممکن است اعلام کند که شما مسئول پخت و پز و تمیز کردن هستید.

او سعی می‌کند استقلال مالی شما را تضعیف کند

بدون پول خودتان، باید به او تکیه کنید. این یک شکل بسیار ظریف از سوء استفاده است، اما می‌تواند فوق العاده آسیب رسان باشد. در ابتدا، او حتی ممکن است موضوع را طوری تعریف کند که انگار مهربان و سخاوتمند است، در حالی که واقعاً فقط می‌خواهد روی شما کنترل داشته باشد.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 6 =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید