جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

استفاده از آب کولر گازي براي گياهان مفيد است يا مضر؟

آيا استفاده از آب کولر گازي براي گياهان مفيد است يا مضر؟ به طور کلي برخي از افراد براي آنکه در مصرف منابع صرفه جويي کنند، از آب کولر گازي خود استفاده‌ هاي زيادي از جمله آب دادن به گياهان و گل‌ ها مي‌ کنند. اما سوال اينجاست آب کولر گازي براي چي خوبه؟ يا اينکه خواص آب کولر گازي چيست؟ در ادامه اين مقاله همراه نمايندگي تعميرات باشيد تا موارد استفاده از آب کولر گازي را براي شما شرح دهيم.

آب کولر گازي براي چي خوبه؟

با رسيدن فصول گرم سال، استفاده از کولرگازي براي خنک کردن محيط افزايش پيدا مي کند. يکي از مسائل هنگام استفاده از اين دستگاه، آب کولر گازي است که به هنگام تبديل بخارات آب موجود درون هوا به مايع ايجاد مي گردد. تعميرات پکيج انديشه (بوتان-ايران رادياتور-تاچي-مرکوري-ايساتيس-آريستون) از اين رو ممکن است شما نيز به اين فکر افتاده باشيد که از آب کولر گازي چه استفاده هايي ميتوان کرد يا خاصيت اب کولر گازي چيست. در اين بخش به اين سوالات به طور خلاصه پاسخ خواهيم داد.

آب کولر گازي با آب شهري چ تفاوتي دارد؟

تحقيقاتي در رابطه با تفاوت بين آب شهري و آب کولر گازي صورت گرفته است که نتيجه اين تحقيقات نشان مي دهد املاح موجود در اين دو نوع آب با يکديگر متفاوت هستند. آب يکي از قوي‌ ترين حلال هاي شيميايي است که مواد به راحتي در آن حل مي‌ شود. در آب کولر گازي به دليل آنکه رطوبت هوا تقطير مي‌گردد، مقدار زيادي دي اکسيد کربن موجود در هوا نيز با آنها ترکيب مي‌شود. بنابراين به علت وجود کربن دي اکسيد زياد در آب نوشيدن آن براي انسان و حيوانات بسيار مضر و ممنوع است. البته استفاده از اين آب براي آبياري گل‌ها و يا گياهان به نوع آنها بستگي دارد.

موارد استفاده از آب کولر گازي

 

به طور کلي از کولرگازي مي توان براي کارهاي مختلفي استفاده کرد که در ادامه اين بخش به موارد استفاده از آب کولر گازي اشاره خواهيم کرد:

در صورتي که عمليات جمع آوري آب کولرگازي به صورت بهداشتي بوده و آب هيچگونه آلودگي با گرد و غباري نداشته باشد، مي توان از آن براي آکواريوم استفاده کرد.

از آنجايي که آب حاصل از کولرگازي از نوع آب مقطر بوده و املاحي ندارد، مي توان از آن براي ريختن در اتو و اتوبخار خود استفاده نماييد.

به دليل اينکه مواد معدني و املاح درون آب کولرگازي وجود ندارد، استفاده از آن برا رادياتور ماشين بلامانع بوده و مشکلي ندارد.

بخارشو نيز از جمله دستگاه هايي است که آب بدون املاح براي استفاده در مخزن آن کاملا مناسب مي باشذ و مي توانيد از آب کولرگازي براي بخارشوي خود استفاده کنيد.

آيا آب کولر گازي براي گياهان مناسب است؟

شايد براي بسياري از ما سوال باشد که استفاده از آب کولر گازي براي گياهان مفيد است يا مضر؟ اگر قصد داريد از آب کولر گازي براي آبياري گياهان خود استفاده کنيد، هميشه بايد به اين نکته توجه داشته باشيد که شرايط و مقاومت گياهان با يکديگر متفاوت است. استفاده زياد از آب کولر گازي به دليل آنکه داراي املاح اسيدي بيشتري نسبت به اب شهري مي‌باشد، باعث ايجاد مسموميت در خاک مي‌گردد.

براي چه گياهاني ميتوان از آب کولر گازي استفاده کرد؟

 

به طور کلي گياهان فضاي سبز و گياهاني که به املاح موجود در آب حساسيت ندارند، مي توان براي آنها از آب کولر گازي براي صرفه جويي در منابع استفاده کرد. اما در نظر داشته باشيد که گياهان آپارتماني به املاح موجود در آب بسيار حساس‌ تر هستند. از اين جهت آب اسپيلت براي گياهان آپارتماني به هيچ وجه توصيه نمي‌شود. همچنين استفاده زياد از اب کولر گازي به دليل وجود بالاي دي اکسيد کربن خاک و گياه دچار مسموميت مي‌شوند.

آبياري گياهان فضاي سبز با آب کولر گازي

در اين شرايط کم آبي جهان علي الخصوص کشور عزيزمان ايران که کم آبي جزء يکي از مهمترين مشکلات کشور ماست، استفاده از منابع طبيعي تا حد الامکان بايد بهينه شود. يکي از بهترين راهکارها براي استفاده بهينه از منابع و جلوگيري در هدر رفت آنها استفاده از آب کولر گازي است. استفاده از آب کولر گازي براي گياهان در مناطق گرم به شدت حائز اهميت مي‌باشد. همانطور که مي دانيد، گياهان فضاي سبز نسبت به گياهان و گل‌هاي آپارتماني به تغييرات شرايط محيطي مقاوم‌تر هستند. در همين راستا از آب کولر گازي براي باغچه و فضاي سبز استفاده کرد.

ممکن است براي شما اين پرسش ايجاد شود که اب کولر گازي براي گل خوبه؟ يا اب کولر گازي براي درخت خوبه؟ در پاسخ به اين پرسش ها نيز بايد به اين نکته اشاره کنيم که اگر گل يا درخت مورد نظر در فضاي سبز باشد، استفاده از آب کولر گازي براي درختان و گل ها مانعي ندارد، اما بهتر است براي گل ها و درختچه هاي خانگي خود از اين آب استفاده نکنيد.

آيا آب کولر گازي قابل خوردن است؟

 

بسياري از سوالات افراد به هنگام استفاده از آب اسپيبت، مربوط به خوردن آب کولر گازي است. به طور کلي نمي توان به اين سوال پاسخ قطعي ارائه داد؛ زيرا بسياري از افراد براي نوشيدن و عدم نوشيدن اين آب نظرهاي متفاوتي را ارائه مي دهند. عده اي از افراد اعتقاد دارند که وجود ذرات گرد و غبار و آلودگي درون اين آب و تجمع آنها به مرور موجب آلوده شدن آب کولر گازي شده و خوردن آن به بدن انسان آسيب مي رساند. اما عده اي ديگر عقيده دارند که هاي به کار رفته در کولرگازي از ايجاد آلودگي در اين آب جلوگيري مي کند و نوشيدن آن مانعي ندارد.

لازم به ذکر است که اگر کولر گازي به صورت منظم و دوره اي تميز شود و دستگاه از هرگونه آلودگي پاکسازي گردد، آبي که از کولرگازي خارج مي شود، قابل آشاميدن خواهد بود. اما نبايد در نوشيدن اين آب زياده روي کرد؛ زيرا ممکن است به بخش هاي مختلف بدن انسان آسيب برساند. همچنين استفاده از آب کولر گازي براي پوست نيز در صورت عدم وجود آلودگي و تميز بودن آب مانعي نداشته و مي توان از اب کولر گازي براي صورت استفاده نمود.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید