جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

از فلفل قرمز برای حجیم‌سازی لب‌ها استفاده نکنید

این روزها بعضی افراد برای داشتن لب‌های حجیم‌تر و پُرتر، انواع و اقسام کارهای عجیب‌وغریب را امتحان می‌کنند.

q
یکی از جدیدترین کارهای نادرستی که برای داشتن لب‌های حجیم‌تر انجام می‌شود، مالیدن فلفل قرمز روی لب‌ها است. متخصصان پوست‌ومو تاکید می‌کنند که چنین کاری نه‌تنها نادرست است بلکه می‌تواند پیامدهای آزاردهنده و حتی خطرناکی داشته باشد. اما فلفل قرمز چگونه لب‌ها را حجیم‌تر می‌کند؟ و پیامدها و خطرات چنین کاری دقیقا شامل چه مواردی می‌شوند؟

فلفل قرمز: کپسایسین و حجیم‌سازی لب‌ها

مهم‌ترین ترکیب نهفته در فلفل قرمز، کپسایسین نام دارد. تماس کپسایسین با لب‌ها باعث انبساط رگ‌های خونی می‌شود و درنتیجه گردش خون را در ناحیه لب‌ها افزایش می‌دهد. این ارتقای موقتی گردش خون در ناحیه لب‌ها باعث می‌شود که لب‌ها قرمزتر و حجیم‌تر از حالت عادی به نظر برسند. البته چنین تغییری کاملا کوتاه‌مدت است و می‌تواند پیامدهای ناخوشایندی داشته باشد. بدترین پیامدها و عوارض استفاده از فلفل قرمز برای حجیم‌سازی لب‌ها به ترتیب زیر هستند:

۱. واکنش‌های آلرژیک

فلفل قرمز در گروه ترکیبات محرک و آلرژی‌زای قوی قرار می‌گیرد. بنابراین تماس مستقیم فلفل قرمز با پوست ظریف لب‌ها می‌تواند باعث برانگیختگی واکنش‌های آلرژیک شدید (مثل قرمزی، تورم، خارش و حتی تاول‌زدگی) شود. اگر کسی به آلرژی مبتلا باشد یا پوست حساسی داشته باشد، بیشتر از دیگران به‌خاطر استفاده از فلفل قرمز برای حجیم‌سازی لب‌ها با واکنش‌های آلرژیک مواجه خواهد شد.

 

۲. تحریکات پوستی

پوست لب‌ها بسیار حساس و مستعد آسیب‌دیدگی است. به همین دلیل هم مالیدن فلفل قرمز روی پوست لب‌ها می‌تواند باعث التهاب، تحریکات پوستی و خشکی لب‌ها شود، درحالی که مشکلات پوستی قبلی مانند ترک‌خوردگی لب‌ها را هم مستقیما تشدید می‌کند و مانع از بهبودیابی آنها می‌شود.

 

۳. افزایش احتمال عفونت

تماس فلفل قرمز با پوست لب‌ها به‌واسطه تماس مستقیم دست‌ها و انگشتان دست‌ها با لب‌ها اتفاق می‌افتد. همین روند می‌تواند باکتری‌ها و عوامل بیماری‌زای گوناگونی را از دست‌ها به لب‌ها منتقل کند. پس اگر هر گونه بریدگی یا زخم باز روی لب‌ها وجود داشته باشد، با این کار به‌راحتی خودتان را در معرض خطر ابتلا به عفونت قرار می‌دهید.

 

۴. سوزش چشم‌ها

تماس تصادفی و اتفاقی دست‌های آغشته به فلفل قرمز با چشم‌ها می‌تواند باعث مشکلاتی مثل سوزش شدید، قرمزی و تحریک‌شدگی شدید چشم‌ها شود. با توجه به این‌که لب‌ها فاصله آنچنان زیادی با چشم‌ها ندارند، شانس انتقال ذرات فلفل قرمز از لب‌ها به چشم‌ها واقعا زیاد است. پس استفاده از فلفل قرمز برای حجیم‌سازی لب‌ها معمولا با مشکلاتی مثل سوزش چشم‌ها همراه می‌شود.

 

با توجه به توضیحات ارائه‌شده باید روشن شده باشد که استفاده از فلفل قرمز برای حجیم‌سازی لب‌ها به‌هیچ‌وجه تصمیم درستی نیست و همه ما باید از روش‌های جایگزین و استاندارد برای دستیابی به این هدف کمک بگیریم. استفاده از روغن‌های طبیعی مخصوص برای لب‌ها یا لایه‌برداری پوست لب‌ها با کمک محصولات باکیفیت و در فواصل زمانی مناسب می‌تواند به حجیم‌سازی لب‌های شما کمک کند.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 10 =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید