جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آواتار سال جدید میلادی را با ۴۴۴ میلیون دلار فروش آغاز کرد

«آواتار: راه آب» ساخته جیمز کامرون در تعطیلات سال نو میلادی گیشه را فتح کرد؛ این دنباله در چهار روز آخر هفته ۸۶.۳ میلیون دلار و در طول روز سال جدید ۴۴۴.۴ میلیون دلار در آمریکای شمالی و حدود ۱.۴ میلیارد دلار در سراسر جهان فروش داشت.

به گزارش آماج، آواتار: راه آب در پایان سومین هفته اکران تنها ۸ درصد در گیشه فروش کمتر داشت اما در طول سه روز آیین‌های سال نو میلادی به فروش ۶۶.۸ میلیون دلاری دست یافت که نسبت به هفته پیشین افزایش ۴ درصدی را نشان می‌دهد.

این دنباله، از پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد و فصل دوم هری پاتر و یادگاران مرگ پیشتاز است؛ با گذشت تنها سه هفته آواتار: راه آب در زمان حاضر آماده است تا فروش گیشه تاپ گان: ماوریک پارامونت با بازی تام کروز با فروش ۱.۴۸۸ میلیارد دلار که به پردرآمدترین فیلم اکران شده در سال ۲۰۲۲ تبدیل شد را پشت سر بگذارد.

همچنین گربه چکمه پوش: آخرین آرزو که دنباله‌ای در دنیای شرک است، ۲۲.۵ میلیون دلار در تعطیلات سال نو فروش داشت که ۱۷ درصد بیشتر از هفته گذشته است. این پویانمایی خانوادگی تاکنون ۶۶.۹ میلیون دلار فروش داشته است.

پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد هم سومین جایگاه را بعد از گربه چکمه پوش به خود اختصاص داد؛ این فیلم ۶.۵ میلیون دلار فروش داشت و مجموع فروش داخلی خود را به ۴۳۹ میلیون دلار رساند. این فیلم در سراسر جهان ۸۲۰ میلیون دلار فروخته است. فیلم اصلی یعنی پلنگ سیاه در سال ۲۰۱۸ در مجموع ۱.۳ میلیارد دلار فروش داشت.

می‌خواهم با یکی برقصم و بابلیون هم در جایگاه‌های چهارم و پنجم گیشه قرار گرفتند. اولی بین جمعه تا دوشنبه ۴.۸ میلیون دلار به دست آورد و در مجموع فروش ان در آمریکای شمالی به ۱۵.۴ میلیون دلار رسید.

بابلیون هم به کارگردانی دیمین شزل، ۳.۳ میلیون دلار در تعطیلات آخر هفته سال نو فروش داشت که مجموع فروش آن را به ۱۰.۷ میلیون دلار رساند. این میزان فروش در حالی است که هزینه ساخت آن با بازی مارگو رابی و برد پیت به عنوان ستاره‌های سینمای ۸۰ میلیون دلار بوده است.

این انتظار می رود که دنباله آواتار در ماه ژانویه همچنان در صدر فروش باقی بماند. جیمز کامرون برآورد کرده که این دنباله با بودجه ۳۵۰ میلیون دلاری ساخت که این رقم بدون احتساب دستکم ۱۰۰ میلیون دلار هزینه‌های بازاریابی آن است، حدود ۲ میلیارد دلار فروش داشته باشد. اگر چه تحلیلگران می‌گویند فروش آواتار: راه آب احتمالا نزدیک به ۱.۵ میلیارد دلار خواهد بود.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 20 =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید