جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شرایط انعقاد قرارداد بیمه تأمین اجتماعی برای دانشجویان

آماج – سازمان تأمین اجتماعی اخیرا از یک طرح برای دانشجویان در خصوص ارائه خدمات بیمه خبر داد.

بطوریکه دانشجویان متقاضی می توانند با ارائه کارت دانشجویی معتبر و همچنین پرداخت حق بیمه ای که در برگه پرداخت وجود دارد، حین تحصیل خود، از خدمات مربوطه سازمان، استفاده نمایند. سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به این که دانشجویان تحت کفالت قانونی والدین هم ممانعتی برای استفاده از این طرح ندارند اعلام کرد: دانشجویانی که در حال حاضر مشغول تحصیل می باشند و تحت پوشش بیمه ای والدین خود هستند، می توانند در کنار سرپرست خود هم زمان از شرایط این طرح با پرداخت حق بیمه استفاده کنند.

 

تأمین اجتماعی
بر روی سامانه خدمات غیر حضوری کلیک کنید.

 

مدارک مورد نیاز برای انعقاد بیمه تأمین اجتماعی دانشجویی

دانشجویانی که قصد دارند از این طرح استفاده کنند می توانند با ارائه مدارک مورد نیاز از جمله: کارت ملی هوشمند معتبر – شناسنامه – کارت دانشجویی معتبر – قطعه عکس پرسنلی، از این طرح بهره مند شوند. همچنین یادآور شویم که تمامی مراحل انعقاد قرارداد بیمه تأمین اجتماعی برای دانشجویان بصورت اینترنتی و غیر حضوری صورت می گیرد. جهت انعقاد قرار داد می توان با مراجعه به سایت سازمان تأمین اجتماعی و انتخاب خدمات غیر حضوری در منوی سمت چپ وارد بخش ثبت نام شوند.

 

TaminEjtemaei3
بر روی گزینه ی بیمه شدگان کلیک کنید.

 

آموزش انعقاد بیمه تأمین اجتماعی دانشجویی

برای انعقاد قرارداد باید وارد سامانه خدمات غیر حضوری شوید، سپس با انتخاب گزینه بیمه شدگان وارد بخش بيمه شدگان خاص/بیمه فراگیر خانواده ایرانی شوید. سپس گزینه ی انعقاد قرارداد بیمه دانشجویی را انتخاب کرده و مراحل را تکمیل کنید. پس از تکمیل مراحل، قرارداد شما منعقد می گردد و شما با پرداخت حق بیمه می توانید از مزایای این طرح بهره مند شوید.

Tamin+Ejtemaei2
بر روی انعقاد قرارداد دانشجویی کلیک کنید.

 

تعرفه های حق بیمه دانشجویی

  • نرخ حق بیمه دانشجویی 14 درصد که 12 درصد از آن را بیمه گذار پرداخت می کند و 2 درصد آن را دولت پرداخت خواهد کرد و همچنین این نرخ دارای حمایت های بازنشتگی وهمچنین فوت بعد از بازنشتگی خواهد بود.
  • نرخ حق بیمه دانشجویی 16 درصد که 14 درصد از آن را بیمه گذار پرداخت می کند و 2 درصد آن را دولت پرداخت خواهد کرد و همچنین این نرخ دارای حمایت های بازنشتگی وهمچنین فوت بعد از بازنشتگی می باشد.
  • نرخ حق بیمه دانشجویی 20 درصد که 18 درصد از آن را بیمه گذار پرداخت می کند و 2 درصد آن را دولت پرداخت خواهد کرد و همچنین این نرخ دارای حمایت های بازنشتگی وهمچنین فوت بعد از بازنشتگی است.

 

همچنین مسعود گنجی، رئیس صندوق دانشجویان در گفتگو با خبرنگاران خاطر نشان کرد: این شرایط تسهیلات متعلق به دانشجویانی می باشد که در حال حاضر در حال تحصیل هستند و دارای کارت دانشجویی می باشند. وی یاداور شد: این طرح شامل فارغ التحصیلان سال های قبلی نخواهد شد و سه نوع حق بیمه برای این تسهیلات معین شده است. یکی از این نرخ ها را انتخاب کرده که از مجموع کل نرخ حق بیمه، 2 درصد آن را دولت پرداخت خواهد کرد.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 16 =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید