جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اولین تماس تلفنی ماهواره‌ای بدون نیاز به سخت‌افزار

با راهکار جذاب شرکت AST SpaceMobile قابلیت ارتباط ماهواره‌ای برای همه‌ی گوشی‌های سازگار با LTE دردسترس قرار خواهد گرفت.
قابلیت ارتباط ماهواره‌ای رفته‌رفته به تعداد بیشتری از گوشی‌های هوشمند اضافه می‌شود. این ویژگی امکان ارسال پیامک یا برقراری تماس را با قطعات سخت‌افزاری خاص ارائه می‌دهد. آیفون ۱۴ با قابلیت ارتباط ماهواره‌ای عرضه شد و انتظار می‌رود سامسونگ ویژگی مشابهی را روی گوشی‌های سری گلکسی خود ارائه دهد. به‌هر حال تصور استفاده از این قابلیت روی گوشی‌های هوشمند معمولی بسیار جذاب خواهد بود.

به‌ گزارش سم‌موبایل، گلکسی S22 اولترا اولین گوشی هوشمند معمولی است که امکان برقراری تماس ماهواری را ارائه می‌دهد و این ویژگی روی دستگاه مذکور به سخت‌افزار ویژه‌ نیاز ندارد. شرکتی به‌نام AST SpaceMobile با همکاری AT&T امکان برقراری تماس‌های ماهواره‌ی را به گلکسی S22 اولترا اضافه کرده است و درواقع این تماس آزمایشی بین تگزاس و ژاپن برقرار شد.

سیگنال‌های تماس ماهواره‌ای روی گلکسی‌ S22 اولترا واقع در تگزاس، ابتدا به ماهواره‌ی BlueWalker 3 رسیدند و سپس به گوشی هوشمند دیگری در ژاپن هدایت شدند. طیف نامشخصی از شبکه‌ی AT&T نیز به‌عنوان واسطه برای برقراری این تماس مورد استفاده قرار گرفت و به‌همین دلیل نیازی به استفاده از سخت‌افزار اختصاصی نداشت. دو گوشی گلکسی S22 اولترا موفق شدند ازطریق ماهواره‌ی BlueWalker 3، اطلاعات سیم‌کارت و شبکه را ردوبدل کنند. این یعنی کاربران هر گوشی هوشمندی با قابلیت اتصال به شبکه‌های LTE می‌توانند ازطریق همین روش، با روش اتصال ماهواره‌ای تماس تلفنی برقرار کنند.

بدین‌ترتیب می‌توان انتظار داشت درآینده همه‌ی گوشی‌های هوشمند بدون نیاز به زیرساخت‌های گران‌قیمت، ازطریق ارتباط ماهواره‌ای پیام ارسال کنند، تماس تلفنی بگیرند یا حتی به اینترنت متصل شوند. این راهکار همچنین می‌تواند امکان اتصال به شبکه‌های LTE و 5G را به مناطق دورافتاده که تحت پوشش شبکه‌های موبایلی قرار ندارند، فراهم سازد.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =

آخرین اخبار