جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

لذت هم‌زمان سفر و درمان با چشمه‌های آب گرم ایران

چشمه های آب گرم ایران یک درمان بسیار مناسب برای انواع بیماری‌های استخوانی، پوستی، تنش‌های عصبی، بیماری‌های زنان، تنظیم فشار خون، رماتیسم و غیره هستند.

به گزارش آماج چشمه‌های شفابخش با جاذبه‌های طبیعی در اطراف خود باعث شده است تا گردشگران بسیار زیادی را به خود جذب کنند. در این گزارش بهترین چشمه های آب گرم معرفی می شود.

چشمه های آب گرم ایران

یکی از مقاصد گردشگری جذاب در ایران،  چشمه های آب گرم آن است. این چشمه‌ها در دل طبیعت قرار گرفته‌اند و بدون هیچ‌گونه تجهیزات خاصی مورد بهره‌برداری مسافران قرار گرفته‌اند. این چشمه‌های طبیعی در کنار یک تفریح لذت‌بخش، خاصیت درمانی بسیار زیادی دارند و به سلامت جسم و روان شما کمک بسیار زیادی می‌کنند.

از آنجایی که آب این چشمه‌ها سرشار از املاح و مواد معدنی مفید برای بدن است، در نتیجه می‌تواند برای کاهش و تسکین انواع دردها از جمله دردهای مفصلی، استخوانی، پوستی، دردهای کلیه، تنظیم فشار خون، تسکین اعصاب و غیره بسیار موثر باشند. از جمله چشمه های آب گرم ایران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

چشمه های آب گرم سرعین اردبیل

مشهورترین چشمه های آب گرم در استان اردبیل و شهر سرعین قرار دارند. همین ویژگی باعث شده است تا این شهر به عنوان یکی از شهرهای توریستی ایران به حساب بیاید. این شهر زیبا و خوش آب و هوا در ۳۰ کیلومتری اردبیل قرار گرفته است و به دلیل وجود مراکز آب درمانی، مسافران زیادی هر ساله به این شهر سفر می‌کنند. امکانات رفاهی این منطقه بسیار عالی و یک سفر خاطره‌انگیز را برای شما به ارمغان می‌آورد.

برخی از مجموعه‌های این شهر علاوه بر چشمه آب گرم و مواد معدنی دارای امکانات دیگری مانند استخر، سونا، جکوزی، سالن ماساژ و غیره است. با قدمت‌ ترین چشمه آب گرم سرعین چشمه آب گرم گاومیش گلی است. اگرچه این مجموعه امکانات رفاهی بسیار زیادی ندارد، اما به دلیل عمر بالای آن از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است.

از دیگر مجموعه‌های آب گرم سرعین می‌توان به رویال پارک، دره لرسویی، سبلان، ایرانیان، قهوه سویی و پهنلو اشاره کرد.

169867467

آب گرم شهر کهنه

یکی از چشمه های آب گرم ایران در شهر قوچان در استان خراسان رضوی قرار گرفته است. این چشمه آب گرم که با نام آبگرم شهر کهنه شناخته می‌شود در ۱۸ کیلومتری غرب قوچان در نزدیکی آرامگاه امام زاده سلطان ابراهیم ع قرار دارد. وجود این چشمه در این شهر باعث جذب گردشگران بسیار زیادی به این شهرستان شده است.

آدرس آب گرم کهنه: قوچان، ۱۸کیلومتری بخش غربی قوچان

چشمه آب گرم لاریجان در استان مازندران

در دامنه‌های بهشتی البرز یکی دیگر از چشمه‌ های آب گرم با خواص معدنی قرار گرفته است. اگر گذر شما به شهر آمل در استان مازندران افتاد، پیشنهاد می‌کنیم که حتما سری به چشمه آب گرم لاریجان بزنید. فاصله این چشمه از تهران بسیار کم است؛ بنابراین شما می‌توانید به عنوان یک تفریح یک روزه به این شهر سفر کنید.

خواص معدنی آب گرم لاریجان در کنار آب و هوای خوش و فضای توریستی روستای رینه یک سفر خاطره‌انگیز و به یادماندنی را برای شما رقم خواهد زد. راه رفتن در چشمه های آب گرم این منطقه با دمای بین ۶۰ تا ۷۰ درجه انواع بیماری‌های پوستی و استخوانی شما را درمان خواهد کرد. در منطقه روستایی رینه چشمه‌های آب گرم بسیار زیادی وجود دارد. اما مشهورترین چشمه های آب گرم ایران در این منطقه چشمه آب آهن و حمام شاه عباسی است.

یکی از ویژگی‌های خوب آب گرم لاریجان این است که بسیاری از سوییت‌ها و خانه‌های مخصوص اقامت گردشگران، مجهز به آب لوله کشی و حوضچه‌های آب گرم گوگردی است. البته از آنجایی که آب اغلب حوضچه‌های این منطقه مانده است؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که از آب گرم حمام شاه عباسی استفاده کنید. چرا گوگرد آب آن از بین نرفته است.

آدرس چشمه آب گرم لاریجان: جاده هراز بعد از پلور و آب اسک، مسیر فرعی روستا (در کنار رستوران سالاری)، بخش لاریجان، روستای رینه

169867468

آب گرم فلکده

یکی از بهترین چشمه های آب گرم ایران در دل جنگل‌های دو هزار تنکابن قرار گرفته است. همین ویژگی باعث شده است تا این منطقه در بین گردشگران شناخته شده باشد. البته توجه به این نکته ضروری است که مسیر دسترسی به این منطقه  راحت نیست. اما بکر بودن این منطقه باعث شده است تا به محبوبیت آن افزوده شود.

برای دسترسی به این چشمه به عنوان یکی از چشمه های آب گرم ایران باید پستی و بلندی‌های بسیار زیادی را در مسیر این چشمه طی کنید. البته این موضوع چیزی از زیبایی و خاص بودن این منطقه کم نکرده است. یکی از ویژگی‌های خوب چشمه آب گرم فلکده، عدم وجود گوگرد در آب آن است. همین ویژگی باعث شده است تا آب این چشمه برخلاف سایر چشمه‌های معدنی، بوی بدی نداشته باشد.

علاوه بر این آب و هوای خنک کوهستانی این منطقه بخصوص در فصل گرم سال و طبیعت زیبای آن باعث شده است تا گردشگران زیادی را به این منطقه جذب کند. اگر قصد آمدن به این منطقه را دارید می‌توانید از کلبه‌های چوبی این منطقه استفاده کنید. یکی از ویژگی‌های خوب این اقامتگاه‌ها، نزدیکی آن به چشمه آب گرم است.

آدرس چشمه آب گرم فلکده: تنکابن، کیلومتر ۱۵ جاده دو هزار، روستای لیره سر

چشمه آب گرم اهرم در بوشهر

بیشتر استان‌های ایران از نعمت چشمه‌های جوشان و معدنی بی‌نصیب نمانده‌اند. یکی از معروف ترین چشمه های آب گرم در استان بوشهر و شهرستان تنگستان قرار گرفته است. آب گرم اهرم بوشهر به عنوان یکی از چشمه های آب گرم ایران هر ساله میزبان مسافران بسیار زیادی از سراسر ایران است. شما می‌توانید در این چشمه آب معدنی همزمان از درمان و تفریح لذت ببرید.

امکانات رفاهی این مجموعه بسیار عالی است و برای کسانی که قصد سفر به چشمه آب گرم اهرم بوشهر را دارند، راحتی را به ارمغان می‌آورد. چشمه آب گرم اهرم علاوه بر خاصیت درمانی خود، زیبایی منحصر به فردی دارد. به خصوص طبیعت اطراف این منطقه باعث شده است تا زیبایی و لذت استفاده از آب گرم را برای شما دو چندان کند.

این مجموعه آب گرم دارای ۲ استخر و ۱۰ حمام است که آب تمامی آنها از چشمه آب گرم اهرم تامین می‌شود. از آنجایی که آب گرم اهرم از رشته‌ کوه‌های زاگرس و سنگ‌های رسوبی آن سرچشمه می‌گیرد، در نتیجه خواص درمانی بسیار زیادی دارد. در صورت سفر به استان بوشهر لذت گرمای این چشمه آب گرم را از دست ندهید.

آدرس چشمه آب گرم اهرم بوشهر: مرکز شهرستان تنگستان، شهر اهرم، میدان پاسداران، خیابان آب‌گرم

169867473

چشمه آب گرم قلعه کندی

یکی از جاذبه‌های گردشگری استان اردبیل، چشمه آب گرم قلعه کندی است. آب گرم قلعه کندی به عنوان یکی از چشمه های آب گرم ایران در یک مسیر جنگلی و زیبا به نام ارسباران و در نزدیکی رود ارس و سد خدافرین قرار گرفته است. نزدیکی این آب گرم به مرز کشورهایی مانند آذربایجان، ارمنستان و نخجوان باعث شده است تا علاوه بر گردشگران داخلی، گردشگران بسیاری از خارج از کشور نیز به این منطقه بیایند.

دمای آبگرم در چشمه اصلی این منطقه به ۷۵ تا ۸۰ درجه می‌رسد. خاصیت درمانی چشمه آب گرم قلعه کندی به قدری بالا است که بسیاری از پزشکان ارتوپد برای درمان مشکلات استخوانی و عضلانی بیماران خود استفاده از این آب گرم را پیشنهاد می‌دهند.

آدرس چشمه آب گرم قلعه کندی: آذربایجان شرقی، کلیبر منطقه قلعه کندی

چشمه آب گرم دهلران ایلام

استان ایلام به دلیل داشتن جاذبه‌های گردشگری بسیار، به عنوان یکی از مقاصد گردشگری به حساب می‌آید. یکی از جاذبه‌های این منطقه چشمه آب گرم دهلران است. این چشمه معدنی در نزدیکی دامنه سیاه کوه و غار خفاش قرار گرفته است. گرمای این چشمه آب گرم به عنوان یکی از چشمه های آب گرم ایران به ۵۰ درجه می‌رسد و به دلیل وجود املاح مواد معدنی خاصیت درمانی بسیاری دارد.

یکی از شگفتی‌های این مخازن املاح معدنی، تغییر رنگ آنها در اثر تابش نور خورشید است. گویی که یک رنگین کمان خوش رنگ در آب به وجود آمده است. از دیگر ویژگی‌های مثبت این منطقه وجود استخرهای لجن است. این استخرها به دلیل خاصیت درمانی خود به عنوان یکی از جاذبه‌های این منطقه به حساب می‌آید.

آدرس چشمه آب گرم دهلران: ۳ کیلومتری دهلران، جاده سرگرو

چشمه آب گرم کریز

اگر دچار بیماری‌های پوستی هستید، پیشنهاد می‌کنیم که از خواص معجزه‌آسای چشمه آب گرم کریز بهره‌مند شوید. این چشمه آب گرم در منطقه کوهسرخ شهرستان کاشمر قرار دارد و به دلیل مواد شیمیایی موجود در آب این چشمه، برای درمان انواع بیماری‌های پوستی بسیار موثر است.

یکی از جاذبه‌های این منطقه وجود رودخانه‌های پر آب و چشمه‌های آب سرد شیرین است. از طرفی دیگر آب و هوای مطبوع و خنک منطقه کریز بخصوص در فصل گرم تابستان باعث شده است تا گردشگران بسیار زیادی را به سمت خود جذب کند.

آدرس چشمه آب گرم کریز: خراسان رضوی، کاشمر، ۳ کیلومتری روستای کریز

آب گرم دلفان لرستان

یکی از چشمه های آب گرم ایران در استان لرستان واقع شده است. لذت آب تنی در گرمای چشمه دلفان در کنار خاصیت درمانی آن یک تجربه تکرار نشدنی را برای شما رقم خواهد زد. این چشمه بی‌نظیر در طبیعت زیبا و دل‌انگیز استان لرستان، از رشته‌ کوه‌های زاگرس سرچشمه می‌گیرد. جاذبه‌های تفریحی و درمانی این منطقه باعث محبوبیت هر چه بیشتر شهرستان دلفان و بخش کاکاوند آن شده است.

محلی‌های این منطقه برای بهره‌مندی از این نعمت خدادادی یک حوضچه سیمانی ساخته‌اند. قدرت چشمه آب گرم دلفان لرستان به اندازه‌ای است که در هر لحظه ۳۰ لیتر آب به این حوضچه تزریق می‌شود.

آدرس آب گرم دلفان لرستان: شهرستان دلفان، ۶۰ کیلومتری غرب نورآباد، بخش کاکاوند، نزدیک به روستای سیالیا

آب گرم معدنی چالدران

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید استان آذربایجان غربی به عنوان یکی از مناطق پرچشمه ایران به حساب می‌آید به طوری که بیشتر چشمه های آب گرم ایران در این منطقه قرار گرفته است. همین ویژگی باعث شده است تا بسیاری از افراد این استان را به عنوان اولین گزینه برای مقصد سفر خود انتخاب کنند. این استان زیبا دارای ۴۶ چشمه آب گرم است. هر کدام از این چشمه‌ها خواص درمانی بخصوصی دارند و برای درمان برخی از بیماری‌ها بسیار موثر هستند.

آب گرم معدنی چالدران به عنوان یکی از معروف‌ترین چشمه‌های آب گرم این استان توانسته است گردشگران بسیار زیادی را به سمت خود جلب کند.

آدرس آب گرم معدنی چالدران: آذربایجان غربی، سیه چشمه (چالدران) بخش مرکزی

چشمه‌های آب گرم محلات استان مرکزی

یکی از مهم‌ ترین چشمه های آب گرم ایران در شمال شرقی محلات در استان مرکزی قرار گرفته است. از جمله مهم‌ترین این چشمه‌ها می‌توان به چشمه سودا، دنبه، سلیمانیه، روماتیسم، حکیم و شفا اشاره کرد. اگر شما هم قصد رفتن به چشمه‌های آب گرم محلات را دارید، باید از جاده دلیجان به محلات و جاده اصلی قم به اصفهان استفاده کنید.

محلات به دلیل داشتن زیباترین گل‌ها به هلند ایران شهرت دارد. این منطقه بهشتی به دلیل جاذبه‌های گردشگری خود در کنار این چشمه‌های جوشان، رونق بسیار زیادی پیدا کرده است. اگر شما هم می‌خواهید با استفاده از چشمه های آب گرم ایران با بیماری‌های پوستی و استخوانی خود خداحافظی کنید، پیشنهاد می‌کنید که از خاصیت درمانی چشمه‌های آب گرم این منطقه استفاده کنید.

امکانات اقامتگاه‌های جهانگردی محلات بسیار عالی است و یک سفر تکرار نشدنی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

آدرس چشمه های آب گرم محلات: جاده دلیجان – محلات، جاده آب‌گرم

آب گرم رینه

اگر به دنبال گذراندن اوقات فراغت خود در یکی از جنگل‌های شمال ایران هستید، آب گرم رینه را به شما پیشنهاد می‌دهیم. از آنجایی که این چشمه آب گرم معدنی در دل جاده هراز قرار گرفته است؛ بنابراین شما می‌توانید علاوه بر لذت بردن از فضای زیبای منطقه از خواص درمانی چشمه‌های آن نیز بهره‌مند شوید.

آدرس آب گرم رینه: مازندران، رینه جاده هراز، بعد از پلور، حدود ٣ کیلومتر بعد از آب اسک

آب گرم گنو بندرعباس

آب گرم گنو در شمال شرقی بندرعباس قرار دارد. یکی از ویژگی‌های مثبت این چشمه آب گرم وجود املاح معدنی بسیار مفید مانند کلر، سولفات و گوگرد است که باعث شده است تا برای درمان انواع بیماری‌ها بسیار مفید باشد. چشمه آب گرم گنو به عنوان یکی از چشمه های آب گرم ایران امکانات اقامتی و استخرهای آب گرم بسیاری دارد. همین ویژگی باعث رونق این منطقه در استان هرمزگان شده است.

آدرس آب گرم گنو بندرعباس: شمال شرق بندرعباس، جاده سیرجان – بندرعباس

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − چهار =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید