جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اتحادیه نویسندگان با استودیوها توافق کردند

اتحادیه نویسندگان
اتحادیه نویسندگان

اتحادیه نویسندگان با استودیوها توافق کردند : اتحادیه نویسندگان هالیوود به یک توافق اولیه با استودیوهای بزرگ دست یافت، توافقی که انتظار می رود به یکی از دو اعتصابی که اکثر تولیدات فیلم و تلویزیون را متوقف کرده و میلیاردها دلار به اقتصاد هالیوود خسارت وارد کرده، پایان دهد.

اتحادیه نویسندگان

62740102

به گزارش آماج : این قرارداد سه ساله هنوز باید توسط مدیران انجمن نویسندگان آمریکا (WGA) و همچنین اعضای اتحادیه تائید شود تا قابلیت اجرایی پیدا کند.

اتحادیه نویسندگان آمریکا (WGA) که نماینده ۱۱۵۰۰ نویسنده سینما و تلویزیون است، این توافق را «استثنایی» با «دستاوردها و حمایت‌های معنادار برای نویسندگان» توصیف کرد.

کمیته مذاکره کننده در بیانیه ای اعلام کرد: “این توافق با همبستگی پایدار اعضای اتحادیه نویسندگان و حمایت فوق العاده از دیگر اتحادیه‌ها که بیش از ۱۴۶ روز در خطوط اعتصاب به ما پیوستند امکان پذیر شد».

توافقنامه نویسندگان و استودیوهای بزرگ فیلمسازی اگرچه یک نقطه عطف است، اما حتی در صورت تصویب نهایی باز هم هالیوود را به تجارت عادی باز نمی گرداند چرا که اتحادیه بازیگران آمریکا (SAG-AFTRA) همچنان در اعتصاب است.

نویسندگان در تاریخ دوم می پس از به بن بست رسیدن مذاکرات بر سر دستمزد، حداقل کارکنان اتاق نویسندگان، استفاده از هوش مصنوعی و مسائل مرتبط با سامانه‌های نمایش آنلاین دست به اعتصاب زدند.

«کارولین رنارد» رابط اتحادیه نویسندگان سینمایی و تلویزیونی آمریکا در مذاکرات، در این باره گفت: «این یک صنعت صنفی است و مربوط به افرادی است که محصول واقعی را می‌سازند و موجب می‌شوند این شرکت میلیاردها دلار کسب درآمد کنند.

اتحادیه نویسندگان
اتحادیه نویسندگان

اتحادیه تهیه کنندگان فیلم و تلویزیون که یک گروه تجاری نماینده کمپانی‌های والت دیزنی، نتفلیکس، برادران وارنر دیسکاوری و دیگر استودیوهای بزرگ هستند، در بیانیه ای کوتاه اعلام کردند که به یک توافق اولیه با اتحادیه نویسندگان دست یافته‌اند.

هالیوود با اعتصاب و انجمن نویسندگان و انجمن بازیگران سینمای آمریکا – فدراسیون هنرمندان تلویزیون و رادیو آمریکا (SAG-AFTRA) در مبارزه برای افزایش دستمزد پایه و تضمین عدم جایگزینی کار آنها با هوش مصنوعی، با چالش بزرگی رو به رو شده است.

این اعتصابات تاثیر زیادی بر صنعت فیلم گذاشته موجب تعطیلی پروژه‌ها و تاخیر در اکران‌های سینمایی شده، ضمن این که استودیوها را از استفاده از بازیگران برای تبلیغ پروژه‌هایشان بازداشته است.

باید منتظر ماند و دید آیا اتحادیه بازیگران نیز می‌توانند به توافقی با استودیوهای بزرگ دست پیدا کنند یا خیر.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 20 =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید