جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

۱۳ هزار کارت قالیبافی در کردستان صادر شد

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: تاکنون ۳۰ هزار کارت قالیبافی در استان صادر شده که ۱۳ هزار مورد آن مربوط به امسال است.

به گزارش آماج، طاها سمیعی روز پنجشنبه در جلسه هم اندیشی و هماهنگی راستی آزمایی صنایع دستی و قالیبافان استان کردستان، اظهار داشت: در مجموع ۱۸۵ فقره پروانه بهره برداری تولید فرش دستباف در استان صادر شده که از این تعداد ۱۶ فقره آن مربوط به سال جاری است.

وی با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۳ تا کنون پذیرش بیمه شده جدید قالیبافی نداشته ایم، یادآور شد: از مجموع بافندگان استان کردستان، تنها ۱۳ هزار نفر زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: در بحث بیمه قالی بافی ضروری است که در چهارچوب قانون و عرف اقدام شود تا حق قالیبافان واقعی ضایع نشود.

سمیعی گفت: با توجه به ضرورت و اهمیت بحث راستی آزمایی بیمه شدگان قالی باف، بازرسی و نظارت توسط بازرسان صمت و تامین اجتماعی انجام می شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۵۰ هزار بافنده فرش دستباف در سطح استان فعالیت می کنند که ۹۵ درصد آنان را بانوان و پنج درصد را آقایان تشکیل می دهند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: ۱۴۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات پشتیبان مشاغل خانگی در حوزه فرش استان در حال پرداخت است.

استان کردستان ۱۰ شهرستان و بیش از یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =

آخرین اخبار