جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سرکه سیب نابود کننده میکروب و قارچ و باکتری

مطالعات اخیر نشان می دهد تنها ۵٪ سرکه میتواند ۹۹٪ باکتری، ۸۲٪ قارچهای متداول و ۸۰٪ میکروبها و ویروسها را از بین ببرد. سرکه مبارز بسیار خوبی برای ویروسها و میکروبها در محیط خانهُ آشپزخانه، حمام، بیمارستان، آزمایشگاه و… است. بعضی از افراد سرکه را با آب مخلوط میکنند و با آن پنجره ها را می شویند. به این طریق گل و لای و آلودگی پنجره ها ردوده و کاملاً تمیز مشوند. همان طور که سرکه بدن ما را پاک می کند. سرکه طبیعی سیب، هزاران کربرد دارد و همه کاره بودن آن از پاک کنندگی لوازم منزل گرفته تا از بین برندهی بوی بد بدن و اینکه محتوی هیچ ماده شیمیایی خطرناک نیست، شهرت تارخی دارد.

رهنمودهایی در زمنیه تمیر کردن لوازم منزل با سرکه

استفاده از سرکه سفید و با ارزش غذایی پایین برا مصارق انسانی توصیه نمیشود.

چه مصرق بیرونی و چه درونی، اما تقاضای زیادی برای کاربرد آنها در تمیز کردن سطوح منزل یه محل کار به چشم میخورد. سرکه سیب یک پاک کننده، بو گیر و ضد عفونی کننده موثر و ارزان قیمت بای لوازم منزل است، که جایگزینی برای پاک کننده های  تلبیغاتی مملو از مواد شیمیایی و افرودنیهای خطرناک و مضر طبیعت و انسان می باشد. به خاطر داشته باشید تنها از سالم ترین نوع سرکه که سرکه طبیعی سیب خام و تصفیه نشده (باذرات مادر اصلی معلق در آن) است، برای تمامی مصارف انسانی و پوست و مو استفاده کنید.

کاربرد سرکه در تمیر کردن آشپزخانه

 

وسایل آشپزخانه و کابینتها:

با یک دستمال یا اسفنج مرطوب و آغشته به سرکه سفید، این مکانها و وسایل را تمیر و ضد عفونی کنید.

نواحی روغنی:

یک چهارم فنجان سرکه را با دو فنجان آب داغ مخلوط و به آن یک یا دو قطره صابون مایع اضافه کنید (این محلول را در یک بطری که قابلیت اسپری کردن را دارد و در دستر است نگهداری کنید).

اسفنج شستشوی ظروف:

اسفنج را درمحلولی از یک لیتر آب و یک چهارم فنجان سرکه به مدت یک شبانه روز غوظه ور کنید تا ضد عفونی شود و بوی بد خود را از دست بدهد.

تخته سبزی و گوشت:

به مدت یک شبانه روز در حالی که به سرکه سفید قوی آغشه است ضد عفونی کنید یا اینکه روی آن را قبل از اسپری کردن با سرکه جوش شرین بپاشید و به مدت یک ساعت صبر کنید و سپس آن را با آب بشویید.

ماهی تابه و قابلمه ها:

با تهیه خمیری از جوش شیرین و  سرکه سفید آنها را پاک و براق کنید. بامحلولی که از ترکیب برابر آب و سرکه به دست می آید میتوانید لکه های سخت غذا را که به آنها چسبیده اند از بین ببرید.

لیوان ها و ظروف چینی:

با ترکیب نصف فنجان سرکه سفید در آب ضرف شویی یا با قراردادن یک فنجان سرکه در قفسه انتهایی ماشین ظرق شویی میتوانید از لکه شدن این ظروف جلوگیری کنید.

لوله ها و راه فاضلاب:

با استفاده از یک سوم فنجان جوش شرین و یک فنجان سرکه سفید، میتوانید باعث باز شدن و از بین رفتن بوی بد آنها شوید.

درپوش راه فاضلاب را به وسیله یک بشقاب به مدت یک ساعت یا بیشتر بپوشانید. سپس با آب سرد، داخل آن را آب بکشید.

ظرف زباله ها:

می توانید آلودگیهای آنر را باساییدن به وسیله تکه های یخی سرکه سفید که از محلول ۲۰ ٪ سرکه و ۸۰ ٪ آب تشکیل شده است، تمیز کنید.

 

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =

آخرین اخبار