جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

چگونه به سوال کودکم راجب مرگ توضیح بدهم

کودکان امروزه باهوش ودرک بالایی هستند و همه چیز حتی چیزهای کوچک از نظر کودک پنهان نمی ماند معمولا کودکان با سوالات پی درپی میخواهند شناخت کامل از پیرامون ودنیای بزرگسالان پیدا کنند دقت کنید که جواب های شما به سوال های آنها صرفا بخاطر اینکه جوابی دهید تا کودک دیگر سوال بعدی نپرسد نباشد شما باید با حوصله و با فکر جواب دهید شاید تصورش سخت باشد ولی هرجوابی از سمت شما در فکر و روح کودک تاثیر میگذارد و با جواب شماست که شخصیت و روحیه کودک شکل میگیرد.

یکی از سوالات سخت کودک از والدین این است که مرگ چیست؟

والدین در جواب به این سوال اصولا جواب اینکه این چیزها خوب نیست یا بذار بزرگتر میشی میفهمی بسنده میکنن چون ترس از این دارند که بافهمیدن معنی مرگ کودکشان دچار اضطراب وترس ویا… شوند.

 

marg

 

گاهی اوقات لازم نیست به کودک همه واقیعت ها را بگویید ولی این بدان معنی نیست که به او دروغ بگویید با توجه به سن کودک توضیحاتی بدهید که دچار اضطراب در کودک نشود مثلا کودکان زیر ۲ سال نه مفهمومی و نه تصوری از مرگ دارند.

سعی کنید درمقابل این سوال کودک دچار استرس و اضطراب نشوید چون کودک کاملا حس شما را درک و دریافت میکند اولین کار برای پاسخ به این سوال این است که احساسات خود را مدیریت کنید و سوالی که کودک درک کند و این درک او را دچار ترس واضطراب نکند مثلا بگویید وقتی قلب کسی که کار نکند میگویند او مرده است. توضیحاتی از این قبیل که کسیکه مرده دیگه پیش خانواده برنمیگرده زیر خاک دفن میکنند و ما برای دیدار اون باید سرقبر برویم اصلا لازم نیست کودک بداند در همین حد که قلب انسان کار نکند میگوند فرد مرده است و این مفهوم مرگ است.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 2 =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید