جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

معرفی انواع گل آپارتمانی برای نگهداری در خانه

به گزارش آماج : با گسترش آپارتمان‌نشینی، شاید دل‌تنگ باغچه و گلدان‌های رنگارنگ روزگاران نه‌چندان قدیم باشید. اگر از دوستداران گل‌وگیاه هستید، در فضای خانه هم می‌توانید از گیاهان آپارتمانی نگهداری کنید. در این مقاله می‌خواهیم تعدادی از بهترین اسامی انواع گل آپارتمانی و شرایط نگهداری از آن‌ها را به شما همراهان عزیز معرفی کنیم.

10 مورد از معروف ترین انواع گل آپارتمانی

کم نیستند تعداد گیاهان آپارتمانی که در رنگ و ظاهر تفاوت وجود دارند، بلکه در زمان انتخاب شاید کمی سردرگم هم شوید. قبل از خرید گیاه، ابتدا باید شرایط نگهداری، میزان دسترسی به نور، اندازه گیاه نسبت به فضای خانه و… را در نظر بگیرید؛ چراکه، ممکن است بعضی از گیاهان در برابر سرما، نور مستقیم خورشید و دلایل دیگر حساسیت بیشتری داشته باشند.

1. بامبو

گیاه بامبو یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌‌ترین انواع گل‌های آپارتمانی شناخته می‌شود. بامبو ظاهر منحصربه‌فردی دارد و نگهداری از آن در محیط آپارتمان کار ساده‌ای است. این گیاه مقاومت بسیار بالایی داشته و حتی جزو گیاهان مناسب سرویس بهداشتی به حساب می‌آید و شما می‌توانید به‌راحتی و بدون فراهم کردن شرایط خاص آن را پرورش دهید. از دیگر ویژگی‌های گیاه بامبو سرعت رشد بالای آن است.

انواع گل آپارتمانی

2. برگ انجیری

اگر علاقه دارید با اسم گل های معروف آشنا شوید، گل برگ انجیری از پرطرفدارترین گل های آپارتمانی به‌حساب می‌آید. برگ انجیری همیشه ‌سبز بوده و به‌صورت بالارونده رشد می‌کند. از مشخصات ظاهری این گیاه در ابتدای رشد، برگ‌هایی به‌شکل قلب است که با گذشت زمان، بریدگی‌هایی روی آن‌ها نمایان می‌شود. جالب است بدانید، طول برگ گل انجیری در گیاه بالغ تا یک متر نیز رشد می‌کند.

برگ انجیری 1

3. سانسوریا؛ گل آپارتمانی همیشه سبز

از گل های معروف، خوش‌ قدوقامت و زیبای آپارتمانی، گل سانسوریا است. سانسوریا از گیاهان همیشه‌ سبز، دائمی و مقاوم در برابر کم‌آبی شناخته می‌شود. برگ‌های این گل به‌شکل نیزه و دارای خطوط و نقش‌های موازی است؛ همچنین با رشد گیاه، ارتفاع برگ‌ها نیز بیشتر می‌شود. اگر قصد تکثیر گل سانسوریا دارید، به‌راحتی می‌توانید به‌وسیله برگ سانسوریا این کار را در خانه انجام دهید.

سانسوریا

4. سینگونیوم

سینگونیوم یکی دیگر از اسامی انواع گل های آپارتمانی به حساب می‌آید. گیاه سینگونیوم ظاهر زیبایی دارد و رشد آن به‌صورت بالارونده است. این گیاه تقریبا در برابر کم‌آبی مقاومت دارد؛ به‌طور معمول، آبیاری گیاه در فصل تابستان، هر هفته ۲ تا ۳ مرتبه و در فصل زمستان تنها یک بار در هفته انجام می‌شود. همچنین می‌توانید با استفاده از اسپری کردن آب روی گیاه به حفظ شادابی گل سینگونیوم کمک کنید. در صورتی که قصد قلمه زدن گیاه دارید، یک قلمه ساقه را از گیاه اصلی جدا کنید؛ سپس، قلمه را در آب قرار داده تا ریشه بزند. در آخر، آن را در گلدان دیگری بکارید.

سینگونیوم

5. کراسولا خرفه ای یا گیاه یشم

از گیاهان گوشتی و همیشه‌سبز، گل کراسولا است. کراسولا حرفه‌ای، برگ‌های قاشقی‌ شکل دارد و به‌دلیل رنگ برگ‌های آن با نام گیاه یشم نیز شناخته می‌شود. حدودا در طول هفته دو بار، گیاه کراسولای حرفه‌ای به آبیاری نیاز دارد. در پرورش و نگهداری از گیاه کراسولا حتما توجه کافی را داشته باشید زیرا،  آبیاری زیاد گیاه باعث پوسیدگی ریشه می‌گردد. اگرچه، گل کراسولا در برابر نور مستقیم آفتاب زنده می‌ماند، ولی بهتر است از گیاه در محیط نیمه‌آفتابی نگهداری کنید. با تغییر شرایط نوری، گیاه به رنگ قرمز تغییر ظاهر می‌دهد. برای تکثیر گیاه، یکی از ساقه‌های جوان را قطع کرده و آن را درون خاک بکارید.

کراسولا خرفه ای

6. دیفن باخیا؛ گل آپارتمای دوستدار نور خوشید

اگر عکس انواع گل آپارتمانی را مشاهده کنید، متوجه خواهید شد که گل دیفن باخیا را در اغلب خانه‌ها دیده‌اید. دیفن باخیا از گیاهان معروف آپارتمانی به‌حساب می‌آید که با نور غیرمستقیم خورشید نیز می‌تواند رشد می‌کند. این گیاه، برگ‌هایی همیشه ‌سبز دارد و از گیاهان مقاوم شناخته می‌شود. در نگهداری دیفن باخیا، بهتر است آبیاری در تابستان هر هفته دو مرتبه و در زمستان هر هفته یک مرتبه انجام گردد. با بالاتر رفتن سن گل دیفن باخیا، ساقه‌ها قطورتر و برگ‌ها بزرگتر خواهند شد. با توجه به این‌که، شیره دیفن باخیا سمی است، توصیه می‌کنیم اگر کودک دارید از این گیاه در خانه نگهداری نکنید.

دیفن باخیا

7. حسن یوسف؛ پرطرفدارترین گل آپارتمانی

هر زمان اسم گل های معروف آپارتمانی در میان باشد، بدون شک گل حسن یوسف یکی از محبوب‌ترین گیاه‌هاست که نامش در ذهنتان تداعی می‌شود. حسن یوسف از خانواده نعنائیان بوده و پرورش بسیار آسانی دارد. حسن یوسف از شمار گیاهان زینتی محسوب می‌شود و رنگ‌های متنوع و جذابی دارد که می‌توانید نسبت به سلیقه و دکوراسیون منزلتان نوع آن را انتخاب کنید. ظاهر گل‌های آن مانند گیاه نعنا و پونه است. گیاه حسن یوسف به نور علاقه زیادی دارد و بهتر است مکان نگهداری از آن در معرض نور مستقیم آفتاب باشد.

برای پرپشت کردن حسن یوسف، برگ‌های سطح گیاه را هرس کنید تا مجدد جوانه بزنند.رنگ برگ گل‌های حسن یوسف در زمستان نسبت به فصل تابستان کم‌رنگ‌تر است. در صورتی که از آب دارای املاح برای آبیاری گیاه یا بذر حسن یوسف استفاده می‌کنید، بهتر است آب را بجوشانید و بعد از خنک شدن آن، آبیاری به گیاه را انجام دهید. همواره خاک گلدان حسن یوسف باید مرطوب باشد تا گیاه بتواند رشد خوبی داشته باشد.

انواع گل آپارتمانی

8. پیله آ از اسامی انواع گل

یکی‌دیگر از گیاهان همیشه ‌سبز و زینتی، گل پیله آ است. این گیاه با اسم آلومینیومی هم شناخته می‌شود و یک انتخاب عالی برای پرورش گیاه در محیط خانه و محل کار است. گیاه پیله آ در فصل تابستان گُل می‌دهد و گل‌های آن به‌ رنگ سبز کم‌رنگ یا صورتی کم‌رنگ رشد می‌کند. این گیاه در محیطی که دارای نور شدید و مستقیم خورشید باشد، به‌خوبی نمی‌تواند رشد کند. هر پنج تا هفت روز، گیاه به آبیاری نیاز دارد.

انواع گل آپارتمانی

9. دراسنا یا درخت اژدها؛ گیاه آپارتمانی با ظاهر متفاوت

دراسنا یک درختچه زینتی است که برگ‌های تیز و بلندی دارد. گیاه دراسنا در محیط آپارتمان به‌خوبی رشد می‌کند. این گیاه از جنس نخل است و انواع مختلفی دارد. نکته مهم و قابل توجه در نگهداری گیاه دراسنا، این گیاه در هفته، دو مرتبه باید آبیاری شود. همچنین درخت اژدها باید در مکانی قرار بگیرد که بتواند نور کافی را دریافت کند.

انواع گل آپارتمانی

10. آگلونما یا گیاه همیشه سبز چینی

از اسامی انواع گل آپارتمانی می‌توان به گل آگلونما اشاره کرد. آگلونما هم یک گیاه زینتی و همیشه‌ سبز است که در کشور چین یک گیاه خوش یمن شناخته می‌شود. گل آگلونما ساقه کوتاه و برگ‌هایی به ‌شکل نیزه دارد. این گل از گیاهان مقاوم در برابر خشکی و کمبود نور است. آگلونما به آبیاری زیاد علاقه‌ای ندارد و در صورتی که گلدان فاقد زهکشی مناسب باشد، به مرور، ساقه و ریشه آن پوسیده می‌شود.

آگلونما

در این مقاله به معرفی معروف ترین گل های آپارتمانی پرداختیم.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید