جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

افزودنی‌های نیتریت با افزایش خطر دیابت مرتبط است

محققان برای اولین بار با اجرای یک تحقیق در مقیاس گسترده نشان دادند که مصرف غذاهای فراوری شده حاوی نیتریت با خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ مرتبط است.

به گزارش آماج از «یورک‌الرت»، نیتریت و نیترات بطور طبیعی در آب و خاک یافت می‌شوند و بطور متداول با آب و مواد غذایی وارد بدن می‌شوند. این مواد همچنین به عنوان افزودنی‌های غذایی برای افزایش ماندگاری مواد خوراکی استفاده می‌شوند.

یک مطالعه منتشر شده در نشریه « PLOS Medicine» توسط چند موسسه تحقیقاتی کشور فرانسه حاکی از این است که استفاده از نیتریت در مواد غذایی با خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ مرتبط است.

برخی مقامات حوزه سلامت عمومی خواستار محدود کردن کاربرد نیتریت و نیترات به عنوان افزودنی غذایی بوده اند. با این حال نقش نیتریت‌ و نیترات خوراکی در اختلال عملکردی متابولیک و دیابت نوع ۲ در انسان ها همچنان کاوش نشده باقی مانده است.

به منظور جست و جو و تحقیق درباره ارتباط میان مصرف خوراکی های حاوی نیتریت و نیترات با دیابت نوع ۲، محققان به داده های جمع آوری شده از بیش از ۱۰۴ هزار نفر دسترسی پیدا کردند. این افراد بالای ۱۵ سال، بطور داوطلبانه در این تحقیق شرکت کردند و سابقه پزشکی و تغذیه ای خود را گزارش دادند. این محققان سپس با ساخت مدل های آماری این داده‌ها را مورد تحلیل و تجزیه قرار دادند.

این محققان تاکید کردند: نتایج مطالعه ما شواهد و مدارک جدیدی ایجاد کرده است که نشان دهنده لزوم کاهش مصرف افزودنی‌ نیترات در گوشت‌های فراوری شده در صنعت غذایی است. این درحالی است که پیش از این نیز برخی مقامات بهداشت و سلامت در سطح جهان به مردم توصیه کرده اند که مصرف غذاهای حاوی این افزودنی های جنجالی از جمله نیتریت سدیم را محدود کنند. این محققان گفتند:‌ این اولین مطالعه در مقیاس گسترده است که ارتباط مستقیم بین افزودنی‌های نیتریت و خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را نشان داده است.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − پنج =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید