جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آیا واقعا روزانه به ۸ لیوان آب نیاز داریم؟

یک مطالعه با بررسی هزاران فرد از سراسر جهان نشان داده است که تفاوت‌های زیادی در میزان مصرف آب در طول عمر افراد وجود دارد. این تحقیقات به‌طور قطع اعتقاد رایج مبنی بر لزوم نوشیدن هشت لیوان آب در روز را با تردید رو به رو می‌کند.

به گزارش آماج از «سای تک دیلی»، «دیل شولر»‌ استاد علوم تغذیه از دانشگاه ویسکانسین که به مدت چند دهه در حال مطالعه درباره آب و متابولیسم بوده است، می‌گوید:‌ علم هیچگاه نظر قدیمی درباره لزوم مصرف روزانه هشت لیوان آب را تایید نکرده است؛ چرا که آب کلی مورد نیاز بدن را با آبی که از غذا و منابع نوشیدنی دیگر تامین می‌شود، درنظر می گیرد.

وی افزود: این کار تحقیقی بهترین روشی است که تاکنون برای اندازه‌گیری این مساله انجام داده‌ایم که افراد روزانه چه میزان آب مصرف می‌کنند و ورودی و خروجی آب بدن آنها چقدر است.

این به معنی آن نیست که نتایج جدید، یک دستورالعمل جدید تعیین می‌کند. در این مطالعه، میزان چرخش آب در بدن پنج هزار و ۶۰۰ نفر از ۲۶ کشور مختلف جهان بررسی شد. نتایج نشان داد میانگین آب مصرفی در افراد مختلف بین یک تا ۶ لیتر است.

همچنین این نتایج نشان داد که میزان حجم چرخش آب (turnover) در افرادی که در دهه ۲۰ سالگی زندگی خود بودند، در اوج میزان مصرف بوده است. نوزادان نیز بیشترین حجم روزانه را در چرخش دارند و حدود ۲۸ درصد از آب بدن خود را جایگزین (تعویض) می‌کنند.

دو برابر کردن انرژی مصرفی هر فرد میزان چرخش آب مورد انتظار را حدود یک لیتر افزایش می‌دهد. همچنین افزایش وزن بدن به میزان ۵۰ کیلوگرم این میزان آب را به مقدار ۰.۷ لیتر در روز افزایش می دهد. افزایش ۵۰ درصدی در رطوبت نیز مصرف‌ آب را به میزان ۰.۳ لیتر بالا می‌برد.

به گفته محققان، این سنجش‌ها توانایی ما را برای پیش بینی بهتر و دقیق‌تر نیاز بدن به آب در آینده بهبود می‌بخشد.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − سه =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید