جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نکات تغذیه ای سالم برای کودکان

خوردن صبحانه

صبحانه مهم ترین وعده غذایی روزانه در تغذیه افراد است این وعده مهم در کودکان به شکل ویژه تری ایفای نقش می کند وقتی کودکان از سنین پایین عادت خوردن صبحانه را پیدا کنند بزرگ سالی سالم تری خواهند داشت.

60ebb5134e2aa 2021 07 12 07 50

 

پر کالری های مضر را جایگزین غذای اصلی نکنید

تنقلات کارخانه ای مانند چیپس، بیسکوییت ها در زمان گرسنگی پیشنهادهای جذابی برای کودکان شما به حساب می آیند اما این دسته از مواد غذایی پر کالری، اما فاقد از مواد مغذی هستند به جای استفاده از این مواد غذایی خشکبار و میوه ها و خوراکی های سالم را جایگزین کنید.

ارگانیک استفاده کنید

سبزی ها و میوه ها از مواد غذایی است که باید در رژیم روزانه کاشت سبزی ها و برخی گیاهان در خانه می تواند برای کودکان هیجان انگیز باشد آن ها از کودکی یاد میگیرند سالم بخورند آن چه خود کودک در فرآیند رشد و نمو آن نقش داشته باشد علاقه ی بیشتری به استفاده از آن دارد.

لبنیات فراموش نشود

به هر روشی لبنیات را به کودکان برسانید مثلا از پنیر در غذاهای مختلف می توانید استفاده کنید در روز 1 یا 2 لیوان شیر کم چرب نیاز فرزند شما را به کلسیم و پروتئین را پاسخ می دهد ماست و کره حاوی مواد غذایی مغذی و لازم برای کودکان است کودکان تحرک زیادی دارند و به دنبال آن به انرژی بیشتری نیاز دارند به غذاهای آن ها کمی کره حیوانی اضافه کنید.

تخم مرغ بمب انرژی

ترتیب صبحانه های متفاوت را برای کودکان بدهید یکنواختی آنها را خسته و کم اشتها می کند تخم مرغ دو بار در هفته به عنوان صبحانه گزینه مناسبی برای کودکان به شمار می رود.

تخم مرغ سرشار از ویتامین است تخم مرغ دارای اسیدهای چرب امگا 3 ویتامین، روی، آهن، فولاد و سیلنیوم است که این موارد برای کودکان در حال رشد بسیار ضروری و مهم است.

گوشت

معمولا کودکان با گوشت میانه خیلی خوبی ندارند این در حالی است که گوشت ها(قرمز،ماهی،مرغ،بوقلمون) سرشار از ویتامین ها،وادمغذی و پروتیین ها است و یکی از مواد غذایی مفید و مغذی مخصوصا برای کودکان کم وزن گوشت است.

شما می توانید با ترفندهای مختلف گوشت را به برنامه غذایی آن ها وارد کنید مثلا در سوپ ها و یا در پوره سیب زمینی به صورت له شده می توان استفاده کرد.

 

 

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + هجده =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید