جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کاهش اتوبوس‌های شهرداری تهران

رئیس شورای شهر تهران گفت: در گذشته حدود ۵۰ درصد اتوبوس‌های تخصیصی از سوی وزارت کشور به شهر تهران اختصاص یافته بود اما امروز به ۱۰ درصد رسیده است.

به گزارش آماج، یک فوریت اعطای مجوز به شهرداری تهران جهت انتشار ۳,۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مالی به منظور اجرای طرح‌های حمل و نقل عمومی شهر تهران در دستور کار نود و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران قرار گرفت.

لطف الله فروزنده معاون امور مالی و اقتصادی شهرداری تهران در نود و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اوراق مشارکت گفت: ۵۰ درصد اوراق مشارکت توسط دولت تعهد داده شده است.

وی ادامه داد: با تصویب شورای شهر می‌توانیم ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت را در جهت رونق توسعه حمل و نقل عمومی به کار گیریم.

در ادامه بررسی این لایحه مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما در مبحث حمل و نقل نیازمندی‌های زیادی داریم در گذشته حدود ۵۰ درصد اتوبوس‌های تخصیصی از سوی وزارت کشور به شهر تهران اختصاص یافته بود اما امروز به ۱۰ درصد رسیده که این میزان قطره‌ای در دریاست.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: بیش از ۶ هزار اتوبوس را به دوره پنجم مدیریت شهری تحویل دادیم اما امروز هزار و ۷۷۲ دستگاه اتوبوس داریم که بر اساس اعلام پلیس راهور از این تعداد تنها ۴۰ دستگاه می‌توانند فعال باشند.

ناصر امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: ۵۰ درصد اصل و سود اوراق مشارکت را دولت تأمین می‌کند، مترو در توسعه حمل و نقل به عنوان اولویت شناخته می‌شود در روزهای اخیر و اغتشاشات اتوبوس‌ها آسیب دیدند و مترو آسیبی ندید و این از مزیت‌های مترو به شمار می‌رود.

سید جعفر تشکری هاشمی عضو دیگر شورای شهر با بیان اینکه دولت پرداخت ۶ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت را متعهد شده است، گفت: باید به این میزان اوراق مشارکت به عنوان یک فرصت نگاه کرد. مصوبه چهار هزار میلیارد تومانی جلسات قبلی می‌تواند مکمل مصوبه فعلی باشد.

در نهایت این لایحه با ۲۰ رأی مثبت به تصویب رسید.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 4 =

آخرین اخبار