جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ناخن کار حرفه ای

ناخن کار حرفه ای
ناخن کار حرفه ای

 ناخن کار حرفه ای  شدن لازم است که ابتدا توصیه ها و نکات مهم و کاربردی درباره این حرفه تخصصی را یاد بگیرید و بعد از آموزش های لازم و تخصصی یک ناخن کار حرفه ای شوید!

ناخن کار حرفه ای

ناخن کار حرفه ای
ناخن کار حرفه ای

به گزارش آماج : امروزه در بسیاری از سالن های زیبایی و آرایشگاه های زنانه خدمات مخصوصی برای زیباتر شدن ناخن ها ارائه می شود که معمولا مشتریان بسیار زیادی نیز دارد. اگر شما نیز به انجام کارهای مختلف مربوط به ناخن ها علاقه مند هستید و تمایل دارید یک ناخن کار حرفه ای شوید بهتر است ابتدا با نکات و توصیه هایی که در این قسمت از زیبامون دات کام به آن اشاره خواهیم کرد آشنا شوید و سپس اقدامات لازم برای ناخن کار شدن را انجام دهید. با ما همراه باشید! تمامی خانم‌ها برای داشتن ناخن‌هایی سالم و زیبا تلاش می‌کنند. این روزها با پیشرفت صنعت زیبایی، روش‌های متعددی برای داشتن ناخن‌هایی زیبا ابداع شده است. یکی از بهترین روش‌ها کاشت ناخن می‌باشد.

کاشت ناخن در چند سال اخیر بین خانم‌ها از محبوبیت زیادی برخوردار شده و حتی افراد زیادی علاقه‌مند به گذراندن آموزش کاشت ناخن شده‌اند تا به صورت حرفه‌ای وارد این کار شوند. اما در مورد اینکه آیا کاشت ناخن برای بدن مضر است یا خیر، نظرات مختلفی وجود دارد که در این مقاله به آن‌ها خواهیم پرداخت.

آشنایی با شکل کلی ناخن و قسمت های مختلف آن

ناخن ها از پروتئینی به نام کراتین ساخته شده اند و در ناحیه کوچکی از نوک انگشتان دست و پا رشد می کنند. به ناخن های خود نگاه کنید و با توجه به توضیحاتی که در ادامه می خوانید با آناتومی و شکل کلی ناخن بیشتر آشنا شوید. شما به عنوان یک ناخن کار باید تما قسمت های مربوط به آناتومی ناخن را به درستی بشناسید!

آشنایی با شکل کلی ناخن و قسمت های مختلف آن
آشنایی با شکل کلی ناخن و قسمت های مختلف آن

آناتومی ناخن

ناحیه سفید رنگ بالای ناخن که با رشد کردن ناخن ها از انگشت بیرون می آید را معمولا با نام لبه آزاد ناخن ( free edge ) معرفی می کنند.

قسمت مرکز ناخن که معمولا رنگ آن با لبه آزاد ناخن متفاوت بوده و به انگشت نیز چسبیده است را صفحه ناخن ( nail plate ) می نامند.

پایین ترین قسمت ناخن که معمولا رنگ سفید و حالت هلالی دارد را ماهک ناخن ( lunula ) نامیده اند و آن هم به دلیل شباهت این قسمت از ناخن به هلال ماه است.

به پوست نازک و ظریفی که روی ماهک ناخن وجود دارد کوتیکول ( cuticle ) می گویند. کوتیوکل از ناخن در برابر آلودگی و عفونت محافظت می کند.

 

بهترین روش های خانگی برای حفظ سلامت ناخن ها

یک ناخن کار باید اطلاعات کامل و مفیدی از روش های مراقبت از ناخن داشته باشد و این اطلاعات را به مشتریان و مراجعه کنندگان خود منتقل کند. هرچه اطلاعات شما در زمینه کاری خود بیشتر باشد مطمئنا اعتماد بیشتری به کار و حرفه شما خواهند داشت و از این طریق مراجعه کننده بیشتری نیز خواهید داشت.

محکم شدن ناخن ها با مواد غذایی
محکم شدن ناخن ها با مواد غذایی

 

محکم شدن ناخن ها با مواد غذایی

استفاده از مواد طبیعی و سالم در رژیم غذایی نقش بسیار موثری در تقویت، رشد، استحکام و زیبایی ناخن ها دارد. با بهترین مواد غذایی موثر در تقویت ناخن ها آشنا شوید و با گنجاندن ای مواد غذایی در رژیم خود از فواید بی شمار ان بهره مند شوید. از مواردی که در این مقاله به آن اشاره شده است می توان به مواد غذایی حاوی پروتئین، زینک، بیوتین و … اشاره کرد.

معرفی کامل ابزار مانیکور و پدیکور ناخن

معرفی کامل ابزار مانیکور و پدیکور ناخن
معرفی کامل ابزار مانیکور و پدیکور ناخن

برای اینکه به یک ناخن کار حرفه ای تبدیل شوید قبل از آموزش های تخصصی لازم است با ابزارها و وسایل اولیه برای مانیکور و پدیکور ناخن آشنا شوید و سپس بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهید.

چگونه ناخن ها را سوهان بکشیم؟

چگونه ناخن ها را سوهان بکشیم؟
چگونه ناخن ها را سوهان بکشیم؟

سوهان کشیدن به ناخن ها یکی از اصلی ترین کارهایی است که باید با اصول آن آشنا شوید و این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

انواع مختلف مدل ناخن

انواع مختلف مدل ناخن
انواع مختلف مدل ناخن

همانطور که می دانید امروزه مدل های بسیار متنوعی برای شکل ادن به ناخن ها وجود دارد و باید بدانید انتخاب مدل ناخن به سلیقه افراد بستگی دارد. شما به عنوان یک ناخن کار ابتدا باید مدل های مختلف ناخن را بشناسید، چگونگی شکل دادن به ناخن را یاد بگیرید و پس از نظرسنجی از مراجعه کنندگان خود، بهترین و مورد پسندترین شکل ناخن را برای ان ها ایجاد نمایید.

آشنایی با سوهان برقی و نحوه کار با آن

سوهان برقی و نحوه کار با آن
سوهان برقی و نحوه کار با آن

 

در کنار سوهان دستی و بافر ناخن استفاده از سوهان برقی نیز کاربرد بسیار زیادی در فرم دادن به ناخن ها دارد. برای اینکه بتوانید با این ابزار بهتر کار کنید لازم است ابتدا با اجزای مختلف آن و کاربرد هر یک از اجزا سوهان برقی بیشتر آشنا شوید.

آموزش لاک زدن به ناخن ها با روش درست و اصولی

apply nail polish

لاک ناخن یکی از مواردی است که نقش بسیار موثری در افزایش زیبایی دست ها دارد. گزینه های مختلف و رنگارنگی برای انتخاب لاک ناخن وجود دارد که می توانید متناسب با موقعیت، استایل و … یک رنگ خاص و زیبا را برای خود انتخاب نمایید.

بعد از انتخاب رنگ مورد نظر لازم است تا لاک ناخن را بسیار دقیق و حرفه ای روی ناخن بزنید. برای اینکه ناخن ها بعد از لاک زدن زیبا و تمیز باشند لازم است به چند نکته مهم توجه داشته باشید.

اشتباهات رایج در لاک زدن روی ناخن ها

گاهی ممکن است در هنگام لاک زدن روی ناخن ها اشتباهاتی داشته باشید اما از اشتباه بودن آن مطلع نباشید! برای اینکه بعد از لاک زدن ظاهری زیبا و جذاب برای ناخن ها ایجاد شود لازم است ابتدا اشتباهات رایج در لاک زدن روی ناخن را بشناسید و با رعایت این نکات لاک ناخن زیبا و منحصر به فردی داشته باشید.
چگونه کاشت ناخن انجام دهیم؟
یک ناخن کار برای اینکه بتواند خدمات بهتر و بیشتری به مشتریان خود ارائه دهد باید با روش های مختلف کاشت ناخن نیز آشنا باشد. کاشت ناخن یکی از کارهای تخصصی است که باید در رابطه با آن آموزش ها لازم را ببینید. اما در حالت کلی می توانید با نحوه کاشت ناخن، ابزارها و وسایل مورد نیاز کاشت ناخن، مدل های مختلف کاشت ناخن و … آشنا شوید.

روش های مختلف کاشت ناخن

همانطور که می دانید روش های مختلفی برای کاشت ناخن وجود دارد که می توانید یکی از ان ها و یا تمام روش های مربوط به کاشت ناخن را با مراجعه به آموزشگاه های تخصصی یاد بگیرید. کاشت ناخن با فرمر، کاشت ناخن با قالب، کاور کردن ناخن ها، کاشت ژل و … همگی مواردی هستند که برای ناخن کار شدن لازم است با آن ها آشنا باشید.

  • کاشت ناخن با پودر: در روش کاشت ناخن پودری با استفاده از پودر اکرلیک و لیکوئید یک لایه سخت از مواد را درست می‌کنند و باعث می‌شود تا ضخامت و طول ناخن افزایش یابد. سپس با استفاده از سوهان میزان طول و ضخامت را تنظیم می‌کنند. این روش یکی از پر کاربردترین روش کاشت ناخن در ایران می‌باشد.
  • کاشت ناخن ژله‌ای: در این روش با استفاده از ژله‌ای کلاسیک که از سه لایه بیلدینگ ژل، فینیشینگ ژل و تاپ شاین تشکیل شده، ناخن را کاشت می‌کنند و باعث به وجود آمدن یک لایه سخت روی ناخن می‌شوند؛ دوام این کاشت حدود ۲ هفته است.
  • کاشت ناخن قالبی یا دوآل: در این روش، مواد با کمک یک قالب روی ناخن قرار می‌گیرد و بعد از سفت شدن قالب را بر می‌دارند و سپس ناخن را سوهان می‌زنند. این روش برای کسانی مناسب است که نمی‌خواهند از سوهان استفاده کنند و نمی‌خواهند زمان زیادی را برای کاشت اختصاص دهند.
  • کاشت ناخن فیبری یا گیاهی: در روش کاشت ناخن فیبر با استفاده از فیبر گیاهی ناخن‌ها را سفت و محکم می‌کنند و در دستگاه یو وی می‌گذارند تا خشک شود.
  • کاشت ناخن اکلیلی: این مدل از مشتقات کاشت ناخن با پودر است و با استفاده از اکلیل ساخته می‌شود. این روش مدرن تر است و می‌توانید از ناخن کار درخواست کنید تا ناخن‌هایتان را به این مدل کاشت کند.
  • کاشت ناخن دیپینگ: در این روش ناخن کار با استفاده از لیکوئید و پودر به کاشت می‌پردازد که با استفاده از سوهان، نسبت به ایجاد طول و ضخامت دلخواه، اقدام می‌کنند.
  • لمینت ناخن یا لاک جلیش ( ژلیش ناخن ): در ژلیش ناخن با استفاده از یک لایه نازک مواد بر روی ناخن، صورت می‌گیرد که اکثرا به عنوان کاور کردن می‌شناسند. این روش با پودر و لیکوئید هم قابل انجام است.
  • کاشت ناخن فرنچ یا فرنچ دائمی: در فرنج ناخن با استفاده از پودر، قسمت جلویی ناخن سفید و باقی قسمت‌ها به رنگ دلخواه مواد گذاری می‌شود. سپس آن را سوهان زده و تاپ کات می‌زنند.
  • کاشت ناخن بیبی بومر یا کاشت هایلایت: کاشت ناخن بیبی بومر برای کسانی است که طرفدار لاک‌های مینیمال هستند. در این روش دو رنگ سفید و صورتی را روی ناخن ادغام می‌کنند تا جایی که مرز بین این دو رنگ کاملا محو شود.
  • کاشت ناخن مرمریت: با استفاده از سنگ ریزه‌هایی زیبا و جذاب، در نواحی مختلف ناخن، با توجه به سلیقه مشتری انجام می‌شود. این روش یکی از زیر مجموعه‌های کاشت ناخن پودری است.
  • مضرات و فواید کاشت ناخن

اگر از مضرات کاشت ناخن اطلاع داشته باشید، به سراغ روش‌های کم دردسر و ایمن‌تر خواهید رفت. اگر کمی وقت بگذارید و این متن را بخوانید به شما خواهیم گفت جایگزین‌های طبیعی وجود دارد که می‌تواند شما را به خواسته‌تان برساند.

همان‌طور که می‌دانید، از مضرات کاشت ناخن، عدم رسیدن اکسیژن کافی به بافت زیر ناخن است. همین مسئله می‌تواند عوارض خطرناکی داشته باشد. درباره عوارض و فواید کاشت ناخن باید گفت، این نوع آرایش عوارض بسیار دارد و فوایدش بسیار محدود است.

تغییر رنگ ناخن بر اثر استفاده طولانی‌مدت از ناخن‌های مصنوعی، ملتهب شدن دور ناخن، ابتلا به اگزمای نوع تماسی، سست شدن پلاک ناخن، خشکی و درنهایت ترک خوردن و شکاف برداشتن ناخن از جمله عوارضی است که ناخن های بانوان را در معرض خطر قرار می‌دهند. مضرات اشعه uv در کاشت ناخن نیز صدمات جبران‌ناپذیری دارد.

در حقیقت تنها فایده کاشت ناخن، زیبایی موقت آن‌ها است و برای افرادی که از ظاهر ناخن‌های خود ناراضی هستند، مثل مسکن عمل می‌کند. برای رسیدن به ظاهر ناخن‌های ایده آل، لازم است که ریشه مشکل خود را پیدا کنند و آن را حل کنند.

خوب است اطلاعاتی درباره مضرات و فواید کاشت ناخن نیز داشته باشید و در صورت لزوم آن را به مشتریان خود نیز ارائه دهید. با در اختیار گذاشتن اطلاعات کافی در اختیار مراجعه کنندگان خود می توانید آن ها را برای انتخاب این روش راهنمایی کنید. کاشت ناخن فواید زیادی دارد که از جمله آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اصلاح فرم ناخن
  • جلوگیری از شکستگی و محکم شدن آن
  • بلند کردن ناخن ها
  • زیبایی بیشتر و خیره کننده ناخن ها
  • تمیز و مرتب ماندن ناخن ها

چه کسانی نباید کاشت ناخن انجام دهند؟

برخی از افراد به مواد کاشت حساسیت دارند و در صورت استفاده از آن ناخن‌هایشان قارچ می‌گیرد. همچنین کسانی که بیماری قارچی دارند یا سیستم ایمنی ضعیفی دارند و از مشکلات عفونتی رنج می‌برند، بهتر است که این کار را انجام ندهند.

کاشت ناخن و ایجاد سرطان

در فرآیند کاشت ناخن از اشعه‌ای به نام UV استفاده می‌شود که سبب ابتلای افراد به سرطان پوست خواهد شد بنابراین بهتر است کاشت ناخن در حضور یک متخصص پوست انجام شود

کاشت ناخن برای چه کسانی ضرر دارد؟

● کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند

● مستعد بیماری‌های عفونتی یا قارچی هستند

● افراد مبتلا به بیماری‌های قارچی یا عفونی

● کسانی که ناخن‌های شکننده و ضعیف دارند

● خانم‌های باردار

عوارض کاشت ناخن برای کودکان

● آسیب به بافت حساس انگشتان

● امراض پوستی

● تخریب و عدم رشد مناسب ناخن‌های طبیعی کودک

● بیماری‌های عفونی و قارچی

● کاهش اعتماد به نفس و خودباوری در کودکان

دوام ناخن کاشته شده تا چه مدت است؟

دوام ناخن مصنوعی کاشته شده به کیفیت مواد استفاده شده و همچنین آب و هوا بستگی دارد. به علاوه در حالت کلی بعد از گذشت سه الی چهار هفته، افراد باید برای ترمیم ناخن‌هایشان اقدام کنند

هزینه ها و درامد مربوط به شغل ناخن کاری

از آنجایی که ناخن کاری حرفه ای کاملا تخصصی است باید قبل از شروع به کار آموزش های لازم را در آموزشگاه های معتبر بگذرانید و پس از گرفتن مدرک کار خود را به طور حرفه ای آغاز کنید. هزینه های مربوط به یادگیری این مهارت ها در شهرهای مختلف متفاوت بوده و براساس کاری که قرار است یاد بگیرید متفاوت خواهد بود.

به طور کلی برای یادگیری مانیکور و پدیکور، روش های مختلف کاشت ناخن، مراقبت از ناخن و … باید هزینه ای در حدود 1 تا 1.5 میلیون تومان در نظر بگیرید. بعد از یادگیری مهارت های لازم در زمینه ناخن کاری، مطمئن باشید درآمد خوب و تقریبا زیادی خواهید داشت.

 

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید