جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

چشم‌ها چگونه تلفن‌های همراه را کنترل می‌کنند؟

یک تحقیق جدید درباره چگونگی کنترل دستگاه‌های تلفن همراه با حرکت چشم کاربران، می‌تواند شمه‌ای از نحوه تعاملات «مبتنی بر خیره‌شدن» با گوشی‌های تلفن همراه در آینده را نشان دهد.

به گزارش آماج از «تک اکسپلور»، متخصصان حوزه تعامل انسان – رایانه از دانشگاه هایی در اسکاتلند، آلمان و پرتغال، نگاه دقیق‌تری به این مساله کرده اند که چشم ها چگونه می‌توانند برای کنترل دستگاه‌های موبایل مورد استفاده قرار گیرند. آنها همچنین توصیه‌هایی در زمینه نحوه وارد کردن تعاملات «خیره شدنی»‌ در نسل‌های آینده فناوری مطرح کرده اند.

این محققان برای اولین بار سه روش تعاملی از طریق خیره شدن در حالتی را که کاربران در حال راه رفتن یا نشستن هستند، مورد بررسی قرار دادند.

چشم‌ها چگونه تلفن‌های همراه را کنترل می‌کنند؟

این مقاله تحقیقاتی می تواند به شکل دادن به تجربیات آینده استفاده کاربران از دستگاه های موبایل کمک کند و انتظار می‌رود که با پیشرفت بیشتر دوربین‌های جلویی، فناوری ردگیری چشم را مورد استفاده قرار دهد.

دکتر محمد خامس از دانشگاه گلاسکو بر این تحقیقات نظارت داشته و از دست اندرکاران تهیه مقاله تحقیقاتی بوده است. وی می گوید: در حالی که فناوری دوربین گوشی‌های هوشمند پیشرفت کرده اند، استفاده از فناوری دنبال کردن چشم در آن دستگاه ها عملی‌تر شده است. این شیوه بسیار امیدوارکننده‌ای برای تعامل سریع با دستگاه ها است و می‌تواند کار با گوشی‌های تلفن همراه را برای افراد دچار مشکلات حرکتی آسان‌تر کند.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید