جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مینگ-چی کو: مدل‌های پرو آیفون 16 دوربینی با طراحی سنسور جدید خواهند داشت

اخیراً گفته شد که آیفون 15 و 15 پلاس دارای دوربین 48 مگاپیکسلی با سنسور کوچک‌تر از مدل‌های پرو خواهند بود. اکنون یکی از منابع معتبر صنعت فناوری گزارش داده که سری آیفون 16 اپل نیز قرار است دارای طراحی جدیدی برای سنسورهای دوربین اصلی خود باشد.

به گفته مینگ-چی کو، تحلیلگر معتبر محصولات اپل، دو مدل پرو آیفون 16 از سنسور متفاوتی نسبت به مدل‌های پایه بهره خواهند برد که توسط سونی ساخته می‌شود.

«دو مدل 2H24 آیفون 16 پرو نیز از حسگر تصویر CIS با طراحی انباشه استفاده خواهند کرد؛ بنابراین استفاده از حسگر تصویر CIS پیشرفته سونی در سال 2024 کماکان ادامه خواهد داشت.»

سنسورهای انباشته نوعی حسگر تصویر هستند که در دوربین‌های دیجیتال ازجمله دوربین‌های بدون آینه از آن‌ها استفاده می‌شود. از آنجایی که این سنسور دارای لایه‌های متعددی است، به آن‌ها «انباشته» می‌گویند. این طراحی امکان استفاده از سنسورهای کوچک‌تر و جمع‌و‌جورتر و همچنین پردازش تصویر سریع‌تر را فراهم می‌کند.

هرچند در این گزارش اشاره نشده است که اپل قصد دارد برای دوربین‌های آیفون 16 پرو از کدام فناوری سنسور انباشته سونی استفاده کند، اما می‌توان در این رابطه حدس زد.

طراحی جدید چگونه باعث بهبود آیفون 16 پرو می‌شود؟

آخرین فناوری سنسور انباشته سونی، دیودهای عکس و ترانزیستورهای پیکسلی را که معمولاً در یک لایه ترکیب می‌شوند، از یکدیگر جدا می‌کند. این امر به دیودهای تصویر (که درواقع نور را جذب می‌کنند) اجازه می‌دهد که برای همان اندازه کلی پیکسل به‌طور قابل‌توجهی بزرگ‌تر شوند.

وجود این طراحی باعث می‌شود دوربین گوشی‌های آیفون با گرفتن نور بیشتر و حذف نویز بیشتر در دو شرایط مختلف عملکرد بهتری از خود نشان دهند: شرایط کم نور و نورپردازی با کنتراست بالا.

اپل و سونی از مدت‌ها قبل برای بهبود عملکرد دوربین‌ها در این دو موقعیت تلاش کرده‌اند و اگر این فناوری واقعاً قرار است به دوربین‌های آیفون 16 پرو راه پیدا کند، می‌توانیم انتظار پیشرفت نسبتاً چشمگیری را در گوشی‌های سال آینده اپل داشته باشیم.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 15 =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید