جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

لیست وسایل بهداشتی نوزاد

لذت به دنیا آمدن نوزاد را نمی توان با کلمات بیان کرد. قسمتی از لذت مهیا شدن برای تولد نوزاد، خرید وسایل کوچک مورد احتیاج او است که این چیزهای کوچک مانند جوراب‌های ریز و درشت، کلاه‌های کوچک، زیر پیراهن‌های کوچک و پوشک‌های ویژه نوزاد می‌شود ولی خرید کردن برای نوزاد فقط این چیزها نیست و باید وسایل بهداشتی نوزاد هم فراهم گردد. در ادامه فهرست لوازم بهداشتی مورد احتیاج نوزاد را آورده ایم.

وسایل بهداشتی ضروری نوزاد

وسایل بهداشتی نوزاد به جز لیست لباس نوزاد تا دوازده ماهگی، جزء ضروری‌ترین وسایل سیسمونی کودک هستند که باید والدین پیش از به دنیا آمدن فرزندشان، آن‌ها را تهیه کنند. در ادامه هم فهرست لوازم بهداشتی مورد کودک نوزاد آورده شده است.

 

پنبه‌های گلوله‌ای

در چند هفته اول، برای تمیز کردن نوزاد، فقط از پنبه گلوله‌ای که مرطوب شود احتیاج دارید. همین طور این پنبه‌ها برای پاک کردن چشم‌های نوزاد، مورد احتیاج هستند.

 

روغن بچه

روغن بچه بهترین مواد برای ماساژ دادن نوزاد است. در این صورت هیچ وقت روغن بچه را جایگزین لوسیون نکنید، چون که پوست نوزاد نمی تواند روغن جذب نمی کند.

 

دستمال مرطوب نوزاد

پس از چند هفته استفاده از پنبه و آب برای تمیز کردن نوزاد، دستمال مرطوب نوزاد به کار می آید که لازم است در انتخاب این دستمال‌ها دقت کنید ضد آلرژی بوده و الکل و عطر نداشته باشد. همین طور، از دستمال مرطوب می‌توانید برای پاک کردن دست نوزاد استفاده کنید.

 

لوازم بهداشتی نوزاد, وسایل بهداشتی نوزاد, لیست لوازم بهداشتی مخصوص نوزاد

 

شامپوی بچه

شامپوی بچه بدون اشک گزینه بسیار خوبی است چون هنگامی که نوزادان را حمام می‌کنید، مرتب چشمان خود را بسته نگه نمی‌دارند پس لازم است مراقب چشمان آن‌ها باشید.

 

صابون یا مایع حمام کودک

در وسایل سیسمونی نوزاد، هنگامی که حرف از صابون بچه‌ می‌شود، فهرست مواد تشکیل‌دهنده آن کوتاه‌تر بوده و بهتر است به دنبال محصول‌هایی باشید که بدون مواد افزودنی یا عطر باشند.

 

کرم‌های مواظبت از پوست

در مورد بهترین مارک این نوع کرم، بهتر است برای آغاز از پزشک اطفال سؤال کنید و آنگاه به تدریج می‌توانید آزمایش کنید تا بهترین نوع کرم را برای کودکتان بیابید.

 

وازلین

در رابطه با لوازم بهداشتی نوزاد، از وازلین می‌توانید برای جلوگیری از جوش‌های به وجود آمده پوشک استفاده کنید هرچند درمانی برای این کار نیست.

 

لوازم بهداشتی نوزاد, وسایل بهداشتی نوزاد,لیست کامل وسایل بهداشتی نوزاد

 

ناخن گیر و قیچی

استفاده از ناخن گیر یا قیچی برای کوتاه کردن ناخن های نازک نوزاد می تواند کار اضطراب آوری باشد، ولی باید این کار را انجام دهید. ناخن های نوزادان سریع رشد می کنند و لبه های تیز دارند. آنها بیشتر بدن و صورت را خراشیده و به خود صدمه می رسانند. برای پیشگیری از صدمه رساندن به کودکتان، خرید ناخن گیر را از یاد نبرید. ناخن گیری بخرید که دارای تیغه های فولادی ضد زنگ و یک ذره بین است که به شما امکان می دهد ناخن های کودک خود را بدون نیاز به تیزبینی و به طور تصادفی به او صدمه نرسانید.

 

یک شانه و یک برس کوچک

چنانچه نوزاد شما در ابتدای تولد مو نداشته باشد امکان دارد این وسایل تا مدتی در کشوی کمدتان باقی بمانند ولی چنانچه قدری مو داشته باشد می‌توانید از شانه برای جدا کردن موهای مرطوب نوزادتان استفاده کنید.

 

وان نوزاد

نوزادان زمانی که خیس می‌شوند به شدت لغزنده می‌شوند که این مسئله سبب می‌شود والدین بترسند نوزادشان از دست آن‌ها بیفتد. برای این که این اتفاق نیفتد سفارش می‌شود که برای حمام کردن نوزاد، از وان مخصوص به او استفاده کنید تا ایمنی نوزادتان حفظ شود.

 

پوآر بینی

گرفتگی بینی نوزادان یکی از رخدادهای متداول است و برطرف کردن آن برای والدین یکی از مشکلاتی است که پوآر بینی می‌تواند کمک بزرگی برای برطرف کردن گرفتگی بینی و تمیز کردن مجرای تنفسی نوزادان باشد. پوآر بینی یک لوله کوتاه و نازک دارد که یک سر آن به یک پمپ دستی وصل می‌شود. لوله در بینی نوزاد قرار می‌گیرد و با فشار دادن پمپ، محتویات بینی به آسانی و راحتی بیرون می آید. به این ترتیب می‌توانید مجرای تنفسی نوزاد خود را تمیز کنید.

 

لوازم بهداشتی نوزاد, وسایل بهداشتی نوزاد,لیست لوازم بهداشتی ویژه نوزاد

 

دما سنج

کنترل مرتب دمای بدن نوزاد خیلی اهمیت دارد، به همین علت نیز، دما سنج از اصلی‌­ترین لوازم بهداشتی مورد احتیاج نوزاد به حساب می آید؛ گرمای بدن نوزاد، حتی به مقدار  کمی احتیاج به پیگیری دارد، چون که امکان دارد علامت عفونت یا بیماری باشد. تب سنج‌­ها در انواع گوناگون چند منظوره، رکتال (مقعدی)، تمپورال (پیشانی)، تمپانیک (گوشی) و… ارائه می‌­شوند. در مورد نوزادان، تب سنج­‌های رکتال و چند منظوره انتخاب بهتری هستند، زیرا به جز بر این‌که توجه بالاتری در اندازه­‌گیری دمای بدن دارند، برای سنین بالاتر نیز استفاده می شود.

 

دستگاه بخور سرد

در رابطه با فهرست سیسمونی ضروری، چنانچه تصمیم به خرید دستگاه بخور دارید، نوع سرد آن بهترین است ولی به یاد داشته باشید که این دستگاه باید طبق دستورالعمل سازنده، به صورت مرتب تمیز شده تا از رشد باکتری‌ها و قارچ پیشگیری گردد.

 

کیسه آب گرم

برای تسکین دل‌درد و دردهای دیگر نوزاد، می‌توانید از کیسه آب گرم استفاده کنید اما مراقب باشید که این کیسه داغ نشود و همین طور همیشه آن را در یک پارچه بپیچانید.

 

شربت استامینوفن

این استامینوفن پس از 2 ماهگی نوزاد، مورد استفاده قرار می گیرد و می‌توانید پس از رسیدن نوزاد به 6 ماهگی، از ایبوپروفن خاص نوزادان استفاده کنید.

 

آب اکسیژنه

این مایع برای تمیز کردن بریدگی‌ها استفاده می شود و سبب بی‌حسی و کاهش درد نوزاد می‌شود.

 

دستمال الکلی

این دستمال برای ضدعفونی کردن دماسنج استفاده می شود.

 

کرم ضد آفتاب کودک

کلاه آفتابی اثر خیلی زیادی در مراقبت نوزاد از اشعه‌های زیان آور خورشید دارد ولی لازم است از کرم ضد آفتاب، برای بخش هایی از پوست کودک استفاده کنید که کلاه آفتابی، آن‌ها را نمی‌پوشاند.

 

باند و گاز استریل

انواع شکل‌ها و اندازه‌های باند و گاز استریل را تهیه کنید تا برای هر چیزی آماده باشید.

 

موچین

برای بیرون کشیدن قطعات کوچک شیشه، چوب یا هر چیز تیز دیگری، قابل استفاده است.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =

آخرین اخبار