جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سریالهای نمایش خانگی از تلویزیون به کجا رسید؟

سریالهای نمایش خانگی
سریالهای نمایش خانگی

سریالهای نمایش خانگی از تلویزیون به کجا رسید؟ سعید مقیسه درباره بازپخش سریال‌های شبکه نمایش خانگی از طریق شبکه‌های تلویزیونی گفت: هر سریالی که بتواند به اولویت‌های محتوایی تعیین‌شده در اسناد بالادستی توجه کند، نامزد پخش از تلویزیون است.

سریالهای نمایش خانگی

سریالهای نمایش خانگی
سریالهای نمایش خانگی

به گزارش آماج : سعید مقیسه ـ رئیس ساترا ـ در نشست مشترک با ۱۰ رسانه صوت‌ و تصویر فراگیر گیلان و مدیرکل صداوسیمای گیلان، درباره آخرین وضعیت اقدامات ساترا برای پیگیری دستور رئیس صداوسیما برای امکان‌سنجی وضعیت بازپخش سریال‌های شبکه نمایش خانگی از طریق شبکه‌های تلویزیونی گفت: هر سریالی که بتواند به اولویت‌های محتوایی تعیین شده در اسناد بالادستی توجه کند،

نامزد پخش از تلویزیون است. هم اکنون برخی تولیدات سکوهای نمایش خانگی توجه خوبی به اولویت‌های محتوایی کشور دارند و چهار سریال که متعلق به سه رسانه نماوا، آپرا و فیلم‌نت است برای طی مراحل اداری و حقوقی به صداوسیما معرفی شده‌ است که بعد از قطعی شدن، نام سریال‌ها نیز اعلام خواهد شد.

وی افزود: برای اینکه یک سریال نمایش خانگی از تلویزیون پخش شود باید مسیر مربوط به خرید کپی رایت یا توافق با سکوی ناشر به طور کامل طی شود تا بعداً باعث ایجاد مشکل در روابط میان صداوسیما و سکوها نشود.

مقیسه در ادامه تاکید کرد: در یک سال گذشته برخی تولیدکنندگان مجوزهایی برای تولید سریال و برنامه تلویزیونی از ساترا گرفته‌اند که امیدواریم با به ثمر رسیدن این تولیدات شاهد افزایش محصولات مناسب برای پخش توامان از شبکه نمایش خانگی و شبکه‌های تلویزیونی باشیم.

او با تأکید بر هم‌افزایی این رسانه‌ها در تولید و پخش محتوا گفت: با همکاری رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر در فضای مجازی با صداوسیما، شاهد استفاده بیش‌تر، سالم‌تر، ایمن‌تر و مفیدتر مردم از محتوای تولید شده در فضای مجازی خواهیم‌بود.

مقیسه افزود: با توسعه این همکاری‌ها به دنبال ایجاد محیطی بهتر در فضای مجازی برای خانواده‌ها هستیم. رئیس ساترا بر افزایش نظارت مردم بر محتوای فضای مجازی هم تأکید کرد و گفت: از آنجاکه در رسانه‌های کاربرمحور نظارت پیش از انتشار محتوا امکان‌پذیر نیست، باید خانواده‌ها در انتخاب رسانه و محتوا دقت کنند و در صورت مشاهده محتوایی نامناسب از طریق مراجعه به سامانه‌ ساپرا آن را به ساترا گزارش دهند.

سریالهای نمایش خانگی
سریالهای نمایش خانگی

تقی ربانی، مدیرکل مرکز گیلان هم از آمادگی صداوسیمای گیلان برای همکاری با رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر در فضای مجازی این استان خبر داد و گفت: صداوسیمای گیلان، بستری برای انتشار محتوای رسانه‌هایی است که آثار شاخص و مناسب برای خانواده‌ها را تولید می‌کنند. همچنین در هفته گذشته، سیزدهمین جلسه مجمع رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران(رصتا) با حضور سعید مقیسه، رئیس، حسین زارعی، مدیرکل صدور مجوز ساترا و اعضای شورای راهبری مجمع «رصتا» برگزار شد.

در این جلسه نمایندگان سکوهای«تابان تی‌وی»، «هاشور»، «اپیزود»، «آپرا»، «روستا تی‌وی»، «نمایش نت»، «هلدینگ پیشتاز»، «گپ فیلم» «شهر تی‌وی» و«آنتن» نیز حضور داشتند. رئیس ساترا با اشاره به منحصربه‌فرد بودن مجمع«رصتا» تاکید کرد: این مجمع به منظور کمک به زیست‌بوم صوت‌و تصویر فراگیر شکل گرفته‌است و وجود آن می‌تواند در تحقق اهداف و سیاست‌های کشور در حوزه صوت‌و تصویر فراگیر بسیار مفید باشد.

وی با اشاره به بررسی‌های صورت گرفته درخصوص صدور مجوزهای تولید خاطرنشان کرد: هنوز ۷۰ درصد طرح‌های دارای مجوز از ساترا به مرحله تولید نرسیده‌اند. ساترا در ۴۰ هفته کاری سال ۱۴۰۱گذشته،۴۶ جلسه شورای تولید و ۴۷ جلسه شورای انتشار و در مجموع ۹۳ جلسه شورای صدور مجوز تشکیل داده‌است که نسبت به سال قبل از آن رشد ۲۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس ساترا خاطرنشان کرد: حضور نمایندگان مجمع «رصتا» در شوراها و کارگروه‌های مختلف ساترا از جمله شورای صدور مجوز انتشار باعث شفافیت هر چه بیش‌تر مصوبات شوراهای ساترا شده‌است و به خود تنظیم‌گری زیست‌بوم صوت‌و تصویر فراگیر کمک کرده‌است.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 3 =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید