جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تهران گرمتر می شود

اداره کل هواشناسی استان تهران از افزایش ندریجی گرمای هوا همچنین وزش باد و امکان انتقال گرد و غبار به استان خبرداد.

به گزارش آماج؛ اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی، با توجه به گذر متناوب امواج، آسمان استان طی امروز (۹ شهریورماه) قسمتی ابری، به‌تدریج افزایش ابر و افزایش باد در برخی نواحی به‌ویژه در نیمه شمالی و در ارتفاعات گاهی رگبار باران و رعدوبرق و در ارتفاعات شمال شرق احتمال بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

همچنین تا روز دوشنبه (۱۳ شهریورماه) پدیده غالب در بیشتر نواحی استان وزش باد است، به‌گونه‌ای که در اواخر وقت روزهای شنبه تا دوشنبه (۱۱ تا ۱۳ شهریورماه) افزایش سرعت وزش باد و امکان انتقال گردوغبار از استان‌های مجاور و به دنبال آن کاهش موقت کیفیت هوا و در ارتفاعات گاهی بارش پراکنده به‌ویژه در ارتفاعات شمال شرق استان با احتمال رعد و برق مورد انتظار است.

براساس این گزارش، طی روزهای آینده روند تدریجی افزایش دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

لازم به ذکر است که با توجه به هشدار زرد شماره ۳۴ مورخ ۸ شهریورماه، آبگرفتگی و بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها در نواحی شمال شرق و ارتفاعات برای امروز (۹ شهریورماه) دور از انتظار نیست.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۳۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و فیروزکوه (امین‌آباد) با کمینه دمای ۸ درجه سانتیگراد خنک ترین ایستگاه‌های استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا ( ۱۰ شهریورماه) صاف تا کمی‌ ابری، گاهی با وزش باد، در بعد از ظهر افزایش ابر، در بعضز ساعت‌ها غبار رقیق با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد و طی ‌شنبه (۱۱ شهریورماه) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد و اواخر وقت افزایش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۶درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 6 =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید