جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تحلیلگران CIRP: نسخه‌های ارزان‌قیمت آیفون محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند

میانگین قیمت فروش آیفون در ایالات متحده از سال 2017 روند صعودی داشته است. اما تحلیلگران CIRP اکنون متوجه شده‌اند که در طول شش سال گذشته، برای اولین بار در سه ماهه ژوئن این میزان کاهش یافته است و خریداران نسخه‌های استاندارد را به پرو ترجیح می‌دهند.

طبق داده‌های CIRP، میانگین قیمت خرده فروشی آیفون در بازه زمانی اشاره شده، از 988 دلار در سه ماهه مارس به 948 دلار رسیده است. در حالی که آیفو‌ن با پیکربندی‌های حافظه متفاوتی عرضه می‌شود و این موضوع بر قیمت دستگاه تأثیر دارد، CIRP در مطالعه خود بدون توجه به این موضوع، روی مدل‌هایی که مصرف‌کنندگان می‌خرند تمرکز کرده است.

آمار فروش آیفون در سه‌ماهه گذشته

در سه ماهه ژوئن سال 2022 سهم فروش نسخه‌های پرو آیفون 13 46 درصد و این میزان برای نسخه‌های استاندارد 30 درصد بوده است. با این حال، در سال 2023 همه‌چیز شروع به تغییر کرده است و در سه ماهه ژوئن 43 درصد از مشتریان آیفون 14 پرو یا پرو مکس را انتخاب کرده‌اند و 36 درصد به سراغ آیفون 14 یا 14 پلاس رفته‌اند.

همچنین در سال گذشته آیفو‌ن 13 پرو پروفروش‌ترین گوشی اپل بوده است (سهم 29 درصدی) اما امسال در سه ماهه ژوئن، میزان بسیار بیشتری از آیفون 14 (24 درصد) فروخته شده است و 14 پرو و پرو مکس به ترتیب 21 و 22 درصد سهم داشته‌اند.

البته باید به این موضوع هم اشاره کرد که آیفو‌ن 14 با قیمت پایه 799 دلار، 200 دلار ارزان‌تر از 14 پرو و 300 دلار ارزان‌تر از 14 پرو مکس است، بنابراین محبوبیت بیشتر آن در بین خریداران شاید چندان تعجب‌برانگیز نباشد.

حالا باید دید میانگین قیمت فروش گوشی‌های اپل در سه ماهه سپتامبر و تعطیلات پایان سال میلادی چگونه خواهد بود و آیا مدل‌های آیفون 15 پرو جذاب‌تر خواهند بود یا خیر.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 14 =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید