جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اسکار 2024 و دست‌بسته سینمای ایران

اندک اندک فهرست نمایندگان کشورهای مختلف برای شرکت در اسکار 2024 تکمیل می‌شود. نود و ششمین دوره جوایز اسکار سال آینده در ماه مارس برگزار می‌شود.

 به گزارش آماج فهرست نهایی اسکار در ۲۱ دسامبر و نامزدها در ۲۳ ژانویه اعلام خواهند شد و فیلم ایرانی حاضر در اسکار 2024 هنوز مشخص نشده و به نظر می‌رسد باتوجه‌به شرایط اکران فیلم‌ها دست سازمان سینمایی برای معرفی فیلم به‌شدت بسته باشد. کره جنوبی، استونی، آلمان، سوئیس و شیلی کشورهایی هستند که نمایندگان خود را برای اسکار 2024 معرفی کرده‌اند و تاجیکستان نیز یک فیلم ایرانی را برای اسکار 2024 به آکادمی اسکار معرفی کرده است. تاجیکستان با معرفی «ملودی» به اسکار بین‌المللی برای اولین‌بار در ۱۸ سال اخیر راهی اسکار شد. این کشور با این انتخاب برای سومین بار در رقابت بین‌المللی اسکار شرکت کرده است.

این فیلم داستان زنی به نام ملودی را تصویر می‌کند که در مرکز کودکان سرطانی تدریس می‌کند. درحالی‌که ۳۰ کودک در آسایشگاه نگه‌داری می‌شوند، از او خواسته می‌شود تا با استفاده از آواز ۳۰ پرنده مختلف، قطعه‌ای بسازد اما او متوجه می‌شود شکارچیان کارشناس قدیمی پرندگان دهکده را مجبور به ترک کرده‌اند.

«ملودی» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی بهروز سبط رسول، داستان‌نویس و کارگردان باتجربه در زمینه فیلم‌های تجاری و تبلیغاتی ساخته شده و فیلم را شرکت «نما فیلم» که متعلق به سبط رسول است، ساخته است.

«ملودی» به زبان فارسی و به‌عنوان محصول مشترک ایران و تاجیکستان ساخته شده و اولین‌بار در ماه آوریل در جشنواره کاردیف، بریتانیا حضور یافته است. انتخاب این فیلم توسط تی وی سفینا و اتحادیه سینماگران تاجیکستان، انجام شد.

اسکار 2024
اسکار 2024

نماینده ایران در اسکار 2024

اما درباره نماینده سینمای ایران در اسکار 2024 گمانه‌زنی‌های مطرح است هرچند فیلم‌های زیادی شایسته حضور در اسکار و نمایندگی ایران نیستند و کمیته انتخاب نماینده سینمای ایران در اسکار سال آینده میلادی با چالش‌های بسیاری روبه‌رو هستند. سینمای اجتماعی که معمولاً اولین گزینه انتخاب به‌عنوان نماینده ایران در اسکار است با مشکلاتی از جمله قاچاق و توقیف دست‌وپنجه نرم می‌کند و سایر ژانرها نیز حال‌وروز خوشی ندارند.

بیشتر بخوانید:

دنی ویلنوو ساخته شدن قسمت سوم «تل‌ماسه»‌ را رویایی خواند

«آخرین تولد» به کارگردانی نوید محمودی؛ کت‌چرمی به کارگردانی حسین میرزامحمدی، ستاره بازی به کارگردانی هاتف علیمردانی و بعد از رفتن به کارگردانی رضا نجاتی بیشترین شانس را در میان دیگر آثار برای شرکت در اسکار 2024 به عنوان نماینده ایران دارند مگر اینکه هیئت انتخاب به فیلم‌های هنر و تجربه نیم نگاهی داشته باشد و مقیمان ناکجا به نویسندگی و کارگردانی شهاب حسینی را راهی اسکار کنند.

با تمام این تفاسیر باید منتظر ماند که سازمان سینمایی که این روزها با بحران‌های متعددی درگیر است چه فیلمی را راهی اسکار 2024 می‌کند.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید