جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اصلی ترین نامزدهای اسکار 2021 چه کسانی هستند؟

اسکار 2021
اسکار 2021

با توجه به نزدیک شدن به زمان برگزاری نود و سومین دوره جوایز اسکار، صحبت های زیادی پیزامون برندگان این دوره وجود دارد. در بیشتر پیش بینی ها، نام «سرزمین‌خانه‌به‌دوش‌ها» ساخته «کلویی ژائو» به عنوان برنده بزرگ این رویداد مهم سینمایی مطرح می‌شود.

آکادمی اسکار پس از ماه‌ها تاخیر به دلیل شیوع کرونا، سرانجام بامداد فردا (۶ اردیبهشت) طی مراسمی در یونیون استیشن لس‌آنجلس برندگان نودوسومین دوره از جوایز اسکار را اعلام می‌کند.

در همین زمان مانند هرسال لیستی از برندگان پیش فرض منتشر شده است. هفته نامه اینترتیمنت ویکلی نیز با یک جمع‌بندی از فصل جوایز سینمایی و در نظر گرفتن سلیقه متغیر تیم رای دهندگان اسکار، فهرستی از نامزدهایی که بیشترین شانس دریافت اسکار را دارند تهیه کرده است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

 اسکار بهترین فیلم

در لیست چند نامزد قرار دارند که به ترتیب فیلم های زیر هستند:

نامزدها:

پدر

یهودا و مسیح سیاه

منک

میناری

سرزمین خانه‌به‌دوش‌ها

زن جوان آینده دار

صدای متال

دادگاه شیکاگو هفت

164622145

فیلم جاده‌ای سرزمین خانه‌به‌دوش‌ها از کلویی ژائو به عنوان اولین فیلمی‌ که همزمان هم شیر طلایی جشنواره ونیز و هم جایزه بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو از نگاه تماشاگران را از آن خود کرد، از همان ابتدا به عنوان یکی از بخت‌های بزرگ برد جایزه اسکار شناخته می‌شد.

این فیلم در ادامه جایزه بهترین فیلم این دوره از جوایز گلدن گلوب، جایزه انتخاب منتقدان و انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا را نیز از آن خود کرد و حالا با اطمینان می‌توان گفت در مراسم صبح دوشنبه اسکار بهترین فیلم سال را به خانه می‌برد.

بهترین بازیگر نقش اول زن

در همین لیست ارائه شده نامزدهای بهترین بازیگر نقش اول زن موارد زیر هستند.

نامزدها:

ویولا دیویس برای بلک باتم ما رینی

آندرا دی برای آمریکا علیه بیلی هالیدی

ونسا کربی برای تکه‌های یک زن

فرانسیس مک دورمند برای سرزمین خانه‌به‌دوش‌ها

کری مولیگان برای زن جوان آینده‌دار

164622192

هر سال با توجه به شمای کلی جوایز سالانه سینمایی، پیش بینی برنده اسکار در این شاخه کار راحتی بود اما امسال ویولا دیویس جایزه انجمن بازیگران آمریکا را برد، آندرا دی گلدن گلوب گرفت، کری مولیگان برنده جایزه انتخاب منتقدان شد و ونسا کربی و فرانسیس مک دورمند نامزد بفتا شدند.

اگر جایزه انجمن بازیگران آمریکا را به عنوان معیار در نظر بگیرید، ویولا دیویس اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را برده و تاریخ‌ساز می شود زیرا در این صورت برای اولین بار در تاریخ اسکار هر چهار برنده شاخه بازیگری رنگین پوست خواهند شد (چادویک بوزمن: اسکار بهترین بازیگر مرد، ویولا دیویس: اسکار بهترین بازیگر زن، دنیل کالویا: اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، یوجونگ یون: اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن). اما براساس پیش‌بینی‌های اینترتیمنت ویکلی، کری مولیگان که برخلاف ویولا دیویس و فرانسیس مک دورمند تاکنون برنده جایزه اسکار نشده، امسال برای بازی خوبی که از ابتدا تا انتهای فیلم زن جوان آینده‌دار از خود ارائه داد این جایزه را به خانه می‌برد.

بهترین بازیگر نقش اول مرد

همینطور برای بازیگر نقش اول مرد هم چندین نامزد هستند که در ادامه نام آنها را میبینید.

نامزدها:

ریز احمد برای فیلم صدای متال

چادویک بوزمن برای بلک باتم ما رینی

آنتونی هاپکینز برای پدر

گری اُلدمن برای منک

استیون یون برای میناری

164622142

تنها چیز قطعی که درباره اسکار امسال وجود دارد این است که چادویک بوزمن ستاره فقید هالیوودی که سال گذشته در ۴۳ سالگی بر اثر سرطان روده درگذشت، امسال با شایستگی تمام اولین اسکار خود را دریافت می‌کند. این که وی پس از مرگش جایزه گرفته ممکن است کمی تلخ باشد اما با این حقیقت که نقش آفرینی او در فیلم بلک باتم ما رینی شایسته این افتخار بود، منافاتی ندارد. بوزمن برای بازی در این نقش تاکنون جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد از رویدادهای معتبری چون گلدن گلوب، انتخاب متقدان و جایزه انجمن بازیگران آمریکا را از آن خود کرده و به زودی با گرفتن یک جایزه اسکار، افتخار خود را تکمیل خواهد کرد.

بهترین بازیگر نقش مکمل زن

در لیست نامزدهای بهترین بازیگر نقش مکمل زن نام های زیر به چشم میخورد.

نامزدها:

ماریا باکالووا برای بورات ۲

گلن کلوز برای مرثیه هیل بیلی

اولیویا کلمن برای پدر

آماندا سایفرید برای منک

یوجونگ یون برای میناری

164622187

رقابتی که در ابتدا تصور می‌شد، سخت‌ترین پیش بینی اسکار امسال باشد، حالا تکلیفش از روز هم روشن‌تر است. ابتدا این طور به نظر می رسید سایفرید در این رقابت پیشتاز است اما در جوایز انجمن بازیگران آمریکا شکست خورد و به نوعی از گردونه رقابت حذف شد. پس از آن نگاه‌ها به سمت ماریا باکالووا رفت که به خاطر کاری که با رودی جولیانی در فیلم بورات کرده بود، خیلی خبرساز شد. همچنان این احتمال هم وجود داشت در لحظه آخر ورق برگردد و گلن کلوز و اولیویا کلمن جای پای خود را در اسکار محکم کنند.

اما یوجونگ یون ستاره فیلم میناری با بردن جایزه انجمن بازیگران آمریکا به گمانه زنی ها پایان داد و در آستانه تبدیل به اولین بازیگر کره‌ای قرار گرفت که اسکار می‌گیرد.

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد

همین لیست بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شامل بازیگران زیر می باشد.

نامزدها:

ساشا بارون کوهن برای فیلم دادگاه شیکاگو هفت

دانیل کالویا برای یهودا و مسیح سیاه

لزلی اودوم جونیوز برای یک شب در میامی

پل راچی برای صدای متال

کیت استنفیلد برای یهودا و مسیح سیاه

164622181

دانیل کالویا پس از برد جوایز گلدن گلوب، حلقه انتخاب منتقدان و انجمن بازیگران آمریکا شانس بالایی برای دریافت جایزه اسکار در این شاخه دارد. فیلم یهودا و مسیح سیاه در واقع یک ویترین بازیگری برای کالویاست. او در نقش فرد همپتون رئیس حزب پلنگ سیاه با مهارت تمام بین تک‌گویی‌های همپتون انقلابی و لحظات آسیب‌پذیری‌ او به عنوان یک انسان، توازن برقرار می‌کند. شانس این که کیت استنفیلد، همبازی کالویا در فیلم یهودا و مسیح سیاه، رای‌ داوران را از او بدزدد بسیار پایین است. این که استنفیلد چطور به فهرست نامزدهای این شاخه از جوایز اسکار هنوز جای سوال دارد.

بهترین کارگردان

لیست زیر نامزدها بهترین کارگردان در این جشواره می باشد.

نامزدها:

توماس وینتربرگ برای یک دور دیگر

دیوید فینچر برای منک

لی ایزاک چانگ برای میناری

کلویی ژائو برای سرزمین خانه‌به‌دوش‌ها

امرالد فنل برای زن جوان آینده‌دار

کلویی ژائو در سرزمین خانه‌به‌دوش‌ها علاوه بر یک بازی در سطح جایزه اسکار از فرانسیس مک دورمند، از بازیگران غیرحرفه‌ای و عشایر واقعی نقش‌های تاثیرگذار گرفته است و بیشترین اقبال را برای دریافت جایزه اسکار بهترین کارگردانی دارد. اگر ژائو امسال اسکار بگیرد پس از کاترین بیگلو دومین زن کارگردان برنده جایزه اسکار خواهد شد و اولین زن آسیایی که این جایزه را از آن خود می‌کند.

بهترین انیمیشن

همینطور این لیست شامل بهترین انیمشین ها نیز هست و نامزدهای دریافت اسکار انیمیشن های زیر هستند

نامزدها:

به پیش

روی ماه

شان گوسفنده: فارماگدون

روح

ولف واکرز

164622196

یک فیلم برای این که بتواند تولیدات دیزنی و پیکسار را در رقابت برای اسکار بهترین انیمیشن پشت سر بگذارد، باید خیلی خاص باشد. در یک دهه گذشته تنها دوبار این اتفاق افتاده است. ولف واکرز با ایده ناب، سبک خیال‌گونه و داستان جذابی که دارد می‌توانست آن فیلم باشد اما انیمشین روح از پیکسار تاکنون تمام جوایز سالانه در حوزه انیمیشن را از آن خود کرده و احتمالا به زودی جایزه اسکار را هم به مجموعه افتخاراتش اضافه خواهد کرد.

پیش‌بینی هفته‌نامه اینترتیمنت ویکلی از برندگان دیگر شاخه‌های اسکار به شرح زیر است:

بهترین مستند: زمان

بهترین فیلم بین المللی: یک دور دیگر

بهترین تدوین: صدای متال

بهترین فیلمبرداری: سرزمین خانه به دوش ها

بهترین صدابرداری: صدای متال

بهترین موسیقی اورجینال: روح

بهترین ترانه اورجینال: یک شب در میامی

بهترین طراحی لباس: بلک باتم ما رینی

بهترین گریم و آرایش مو: بلک باتم ما رینی

بهترین طراحی تولید: منک

بهترین جلوه‌های ویژه: انگاشته

بهترین پویانمایی کوتاه: هر اتفاقی بیفتد دوستت دارم

بهترین لایواکشن کوتاه: اتاق نامه

 

 

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + یازده =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید