جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سرقت اطلاعات از ICBC چین

بخش خدماتی بانک چینی ICBC در ایالات‌متحده مورد حمله سایبری قرار گرفت و انجام معاملات توسط آن ظاهراً درحال‌حاضر مختل شده است.

طبق گزارش CNBC، بانک صنعتی و تجاری چین که از آن به‌عنوان بزرگ‌ترین وام‌دهنده جهان از نظر دارایی یاد می‌شود، اعلام کرد که بازوی خدمات مالی آن با نام ICBC Financial Services، یک حمله باج‌افزاری را تجربه کرده که «باعث اختلال در برخی از سیستم‌های آن شده است».

این بانک دولتی در بیانیه خود گفت:

«بلافاصله پس از کشف هک، ICBC سیستم‌های آسیب‌دیده را برای مهار حادثه جدا کرد.»

حمله سایبری به ICBC

سرقت اطلاعات از ICBC چین

باج‌افزار نوعی حمله سایبری است که در آن هکرها کنترل سیستم یا اطلاعاتی را در دست می‌گیرند و فقط زمانی که قربانی باج تعیین‌شده را پرداخت کند، آن‌ها را رها می‌کنند. در سال‌های گذشته شاهد افزایش محبوبیت این حمله بوده‌ایم. اخیراً نیز اطلاعات محرمانه بوئینگ توسط گروه باج‌افزاری Lockbit سرقت شده بود.

ICBC هنوز اعلام نکرده که چه گروهی مسئول این حمله بوده است اما گفته که «تحقیقات کاملی را انجام داده است و به تلاش‌های خود با حمایت تیمی حرفه‌ای از کارشناسان امنیت اطلاعات برای بازیابی داده‌ها ادامه می‌دهد.» این بانک چینی همچنین گفته است که با مجریان قانون همکاری می‌کند. علاوه‌بر‌این، ICBC تمام معاملات انجام‌شده اخیر توسط خزانه‌داری ایالات‌متحده را با موفقیت تسویه کرده است.

بااین‌حال، چندین خبرگزاری از اختلال در معاملات خزانه‌داری ایالات‌متحده گزارش داده‌اند. فایننشال تایمز ازجمله نشریاتی است که در گزارش خود به نقل از معامله‌گران و بانک‌ها توضیح می‌دهد که حمله باج‌افزاری باعث شده است تا ICBC نتواند معاملات خزانه‌داری را حل‌و‌فصل کند.

درنهایت ICBC اعلام کرده است که سیستم‌های ایمیل و بازرگانی بازوی خدمات مالی ایالات‌متحده آن به‌طور مستقل فعالیت می‌کنند و سیستم‌های دفتر مرکزی، شعبه ICBC نیویورک و سایر مؤسسات داخلی و خارجی وابسته تحت تأثیر این حمله سایبری قرار نگرفته‌اند.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + دو =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید