جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

راهنمای کاربردی خرید گل و گیاه

بیشترین شانس بقای یک گیاه، زمانی است که در محلی شبیه محل رشد اولیه خود زندگی کند و تغییر آب‌وهوایی نداشته باشد. گیاهانی که از یک شرایط محیطی کاملا متفاوت آورده می‌شوند، شانس زیادی برای زنده ماندن در محیط جدید ندارند.

نشانه‌های گیاه ناسالم

برگ زرد – این مورد می‌تواند نشانه‌ای از کمبود مواد مغذی، آبیاری بیش‌ازحد یا هر دو باشد.
فشرده بودن ریشه – وقتی گیاه برای مدت طولانی در یک گلدان رشد می‌کند، ریشه دیگر فضایی برای رشد آزادانه ندارد و شروع به رشد دایره‌ای و مارپیچ می‌کند. در این حالت جذب آب و مواد مغذی برای ریشه بسیار سخت خواهد بود. یک نشانه از ریشه محصورشده، بیرون زدن آن از زیر گلدان است. هنگام خرید اگر ممکن است، از فروشنده بخواهید تا به آرامی گیاه را از گلدان خارج کند تا ریشه را بادقت نگاه کنید. اگر یک لایه ضخیم از انشعابات ریشه در زیر گیاه بود یا دیواره گیاه با ریشه پوشیده شده بود، یعنی این ریشه بیش‌ازحد رشد کرده و گیاه در آینده رشد خوبی نخواهد داشت.

آفت یا بیماری – برگ‌های گیاه را نگاه کنید، اگر لک یا نقطه غیرمعمول دیدید احتمالا آن گیاه آلوده است. همچنین نقاط مختلف گیاه را بررسی کنید، چون حشرات موذی معمولا در زیر برگ یا ساقه پنهان می‌شوند.

پژمردگی برگ‌ها – این مورد به‌طور قطعی نشان‌دهنده این است که آب کافی به گیاه نرسیده است. اگر چنین گیاهی را انتخاب می‌کنید قبل از هر اقدامی آن را به‌خوبی آبیاری کنید.

معرفی چند گیاه آپارتمانی بدون نیاز به نگهداری حرفه‌ای

سانسوریا – نگهداری از سانسوریا بسیار آسان و از بین بردن آن دشوار است. این گیاه بسیار مقاوم است و در نور کم هم رشد می‌کند و به آبیاری کمی نیاز دارد. سانسوریا قدرت بالایی در تصفیه هوای داخل دارد و اکسیژن‌ساز و از بین برنده سموم هواست.

قیمت حدودی (بدون گلدان): از ۵۰ هزار تومان به بالا (سانسوریای شمشیری از ۴۰۰ هزار تومان به بالا)

پتوس – با برگ‌های قلبی شکل و انواع و رنگ‌های متفاوت برای هر سلیقه‌ای مناسب است. پتوس یکی از خوش‌دست‌ترین گیاهان با فواید بسیار برای محیط، رشد سریع و تکثیر آسان است. این گیاه به نور متوسطی نیاز دارد و بعد از خشک شدن خاک به آبیاری دوباره اقدام کنید.

قیمت حدودی: از ۵۰ هزار تومان به بالا (ابلق و حصیری گران‌تر است)

گندمی – با برگ‌های افشان و زیبا تقریبا به آسانی با هر شرایطی خو می‌گیرد. آن را در نقطه‌ای روشن قرار دهید و خاک آن را کمی مرطوب نگه دارید تا به راحتی رشد کند.

قیمت حدودی: از ۶۰ هزار تومان به بالا

اسپاتی فیلوم – آسان‌ترین نگهداری را در میان گل‌های آپارتمانی دارد. این گیاه می‌تواند با شرایط نوری گسترده خو بگیرد و به آبیاری متوسط و رطوبت بالا نیاز دارد. اسپاتی فیلوم دارای گل‌های سفید بسیار زیبایی است و هوا را به خوبی تصفیه می‎کند.

قیمت حدودی: از ۱۰۰ هزار تومان به بالا

ساکولنت و کاکتوس – از گیاهان مناسب برای افراد مبتدی، کودکان و کسانی است که آبیاری گیاهان را فراموش می‌کنند. این گیاهان بسیار تطبیق‌پذیرند و در شرایط سخت دوام می‌آورند. آن‌ها را باید در نقاط پرنور منزل قرار دهید و خاک‌شان آب رفت مناسبی داشته باشد. چون برگ‌های گوشتی دارند، به آبیاری کمی نیاز دارند و هرگاه عمق خاک‌شان خشک شد باید به آن‌ها آب بدهید.
زاموفیلیا – از مقاوم‌ترین گیاهان و مناسب افراد مبتدی است و مقاومت بالایی دربرابر خشکی و نور کم دارد. این گیاه نور متوسط و غیرمستقیم و خاکی با زهکشی مناسب را ترجیح می‌دهد.

قیمت حدودی: از ۱۰۰ هزار تومان به بالا

فیکوس – از گیاهان آپارتمانی بزرگ است که می‌تواند به یکی از نقاط کانونی و جذب‌کننده هر اتاقی تبدیل شود. برگ‌های چرم مانند و زیبایی دارد و نگهداری از آن ساده است. گیاه فیکوس را در نور زیاد قرار و اجازه دهید که خاک بین دو آبیاری خشک شود.

قیمت حدودی: از ۲۰۰ هزار تومان به بالا

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 2 =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید