جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بلواسکای حالا 2 میلیون کاربر دارد

شبکه‌اجتماعی مبتنی بر دعوت‌نامه بلواسکای (Bluesky) یک سال پس از راه‌اندازی، حالا 2 میلیون کاربر دارد. اوایل تابستان امسال تعداد دانلود اپلیکیشن این شبکه اجتماعی از مرز 1 میلیون عبور کرده بود.

Bluesky در پست وبلاگ خود می‌نویسد:

«دقیقاً یک سال پیش، در 16 نوامبر 2022، اولین پست بلواسکای منتشر شد. حالا پس از گذشت یک سال، از مرز دو میلیون کاربر عبور کرده‌ایم. ما مشتاق هستیم که به رشد شبکه‌اجتماعی کاملاً شفاف خود ادامه دهیم.»

قابلیت‌های در حال توسعه بلواسکای؛ نسخه وب عمومی

بلواسکای

به گزارش آماج در حال حاضر برای مشاهده پست‌های بلواسکای به حساب کاربری نیاز دارید، اما این شرکت در بیانیه خود همچنین توضیح می‌دهد که اواخر ماه جاری میلادی این موضوع تغییر پیدا خواهد کرد:

«اخبار هیجان‌انگیز بیشتر: در اواخر این ماه، یک رابط وب عمومی منتشر خواهیم کرد. با این کار، می‌توانید بدون واردشدن به حساب کاربری، پست‌های Bluesky را مشاهده کنید.»

همانطور که در بیانیه Bluesky توضیح داده شده، با این ویژگی پست‌های این شبکه اجتماعی بسیار بیشتر از قبل در دسترس قرار خواهند گرفت و این امر به‌ویژه برای مشاهده لحظه‌ای اخبار مفید خواهد بود. همچنین به این موضوع اشاره شده است که تمام پست‌های بلواسکای همیشه از طریق API به‌صورت عمومی در دسترس بوده‌اند، اما افراد عادی نمی‌توانستند در وب آن‌ها را بخوانند.

شرکت‌های حوزه فناوری برای جلوگیری از وابستگی کاربران به یک پلتفرم واحد از رویکردی به نام Federation استفاده می‌کند که در آن داده‌ها به‌جای یک شرکت واحد، توسط سرورهای مستقل نگه‌داری می‌شوند. با این رویکرد تمام افراد بر داده‌های خود مالکیت دارند و در صورت از کار افتادن یک سرویس، کاربران می‌توانند پست‌ها و مخاطبین خود را حفظ کنند. بلو اسکای نیز قصد دارد از اوایل سال آینده به این رویکرد روی بیاورد:

«تصور کنید 10 سال تلاش کرده‌اید تا مخاطبان خود را بسازید و در یک شبکه اجتماعی دوستانی پیدا کنید، اما زمانی که آن پلتفرم را ترک کنید، اساساً تمام روابط خود، پست‌های ذخیره شده‌تان و موارد دیگر را پشت سر می‌گذارید.

به همین دلیل بزرگ‌ترین اولویت ما در حال حاضر راه‌اندازی فدراسیون است که برای اوایل سال آینده برنامه‌ریزی شده است. این یکی از ویژگی‌های اصلی Bluesky است که با وجود آن همیشه آزاد خواهید بود تا به جای آن که درگیر مشکلات شرکت‌های خصوصی یا الگوریتم‌های جعبه سیاه شوید، انتخاب خود را داشته باشید (و از پلتفرم خارج شوید). و هرکجا که بروید، دوستان و ارتباطات شما نیز همراه‌تان خواهند آمد.»

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 1 =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید