جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

چگونگی دریافت کد مالیاتی ترکیه

چگونگی دریافت کد مالیاتی
چگونگی دریافت کد مالیاتی

چگونگی دریافت کد مالیاتی : ترکیه باید بدانید که دریافت کد مالیاتی ترکیه، از جمله اولین اقداماتی است که به محض اقامت در این کشور، باید آن را پیگیری نمایید. هر نوع فعالیتی که بخواهید در ترکیه انجام دهید، از خرید ملک در ترکیه گرفته، تا افتتاح حساب و ثبت شرکت و… همگی به گرفتن کد مالیاتی در ترکیه بستگی دارند.

چگونگی دریافت کد مالیاتی

چگونگی دریافت کد مالیاتی
چگونگی دریافت کد مالیاتی

به گزارش آماج : تقاضای مهاجرت به کشور ترکیه به طور چشم گیری افزایش پیدا کرده است. افراد زیادی با دلایل متنوع تصمیم می گیرند به کشور ترکیه مهاجرت بکنند. در مسیر مهاجرت قوانین متعددی وجود دارد که باید در خصوص آن ها اطلاعات کافی و درستی داشته باشید. دریافت کد مالیاتی یکی از موارد مهم در مسیر مهاجرت شما به کشور ترکیه محسوب می شود.

در این مقاله به بررسی چگونگی دریافت کد مالیاتی و روند و مدارک مورد نیاز اخذ آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

کد مالیاتی ترکیه چیست؟
در ابتدا و پیش از ر موضوعی باید بگوییم کد مالیاتی چیست و به چه معناست؟ به زبان ساده اگر بخواهیم کد مالیاتی را توضیح دهیم باید بگوییم، کد مالیاتی در ترکیه یا وِرگی نوماراسی (vergi numarası)، به مثال همان کد ملی خودمان در ایران است.

این کد در ترکیه، کد هویتی شما محسوب می شود و درست مثل ایران، برای انجام هر کاری رسمی و دولتی، مثل افتتاح حساب در ترکیه، به آن نیاز خواهید داشت.
این کد مالیاتی 10 رقمی، هویت و مدرک شناسایی شما است. به علاوه، لازم است بدانید که کد مالیاتی، هیچ ربطی به پرداخت مالیات ندارد.

بدون داشتن کد مالیاتی زندگی در کشور ترکیه بسیار سخت و حتی غیرممکن می باشد و شما باید پیش از هر اقدام دیگری جهت دریافت کد مالیاتی اقدام کنید. کد مالیاتی در ترکیه را می ‌توانید از ادارات مالیات هر شهری یا هر منطقه‌ ای دریافت نمایید؛ هیچ فرقی ندارد.

کاربرد های کد مالیاتی در ترکیه
در قسمت قبلی گفتیم که بدون مد مالیاتی زندگی در ترکیه بسیار سخت و عملا غیرممکن است. در ادامه برخی از مهم ترین کاربردهای کد مالیاتی را نام می بریم و شما متوجه می شوید بدون این کد نمی توانید هیچ کدام از این موارد را انجام دهید.

انجام هرگونه امور مربوط به چک و یا سند
هرگونه لیزینگ مالی
برای دریافت سند وصول و اوراق قرضه
برای سرمایه گذاری در ترکیه
برای دریافت وام و انجام هرگونه امور بانکی
خرید ملک در کشور ترکیه
خرید مغازه و…
برای خرید و فروش اتومبیل در ترکیه
برای تحصیل در ترکیه و حضور در دانشگاه‌های و مراکز آموزش عالی
برای انجام امور مالی و اداری در ترکیه
برای افتتاح حساب بانکی
برای اخذ ویزای کاری
برای اخذ مجوز کار در ترکیه

چگونگی دریافت کد مالیاتی
چگونگی دریافت کد مالیاتی

چگونگی دریافت کد مالیاتی
با کد مالیاتی و مهم ترین کاربردهای آن آشنا شدید و الان درخصوص چگونگی دریافت کد مالیاتی توضیح می دهیم. دریافت کد مالیاتی بسیار ساده است و در هر شهر و منطقه ای می توانید جهت دریافت آن اقدام کنید. دریافت کد مالیاتی در کل به دو صورت قابل انجام است:

مراجعه به اداره مالیات و دریافت حضوری
روش اول مراجعه حضوری به اداره مالیات محل زندگی خود در ترکیه است. در این روش، مدارک لازم را همراه با خود به اداره مالیات ببرید، درخواست خود را ابراز کنید، فرم‌های مربوطه را پر کرده و آدرس اقامت خود (حتی موقت) را وارد کرده و منتظر دریافت کد بمانید. گفتنی است که روند دریافت کد مالیاتی ترکیه در اداره مالیات، تنها 15 دقیقه به طول خواهید انجامید.

مراجعه به وب سایت و دریافت آنلاین
اگر به دنبال دریافت سریع شماره مالیاتی ترکیه هستید، می ‌توانید حتی بدون مراجعه به اداره مالیات نیز این کار را انجام دهید. در روش دوم، برای دریافت این شماره، تنها لازم است که به وب سایت سازمان مالیاتی کشور ترکیه مراجعه نمایید.

بعد از مراجعه به این وبسایت، بارگذاری مدارک لازم و پر کردن فرم ‌های مربوطه و وارد کردن آدرس خود، می ‌توانید به صورت غیرحضوری، کد مالیاتی ترکیه را دریافت نمایید.

مدارک لازم برای دریافت کد مالیاتی و هزینه‌ آن
اصلی ‌ترین و مهم ترین مدارک لازم برای دریافت کد مالیاتی در ترکیه اصل و کپی پاسپورت و آدرس محل اقامت می باشد.
اما علاوه بر دو مورد بالا، بعضی اوقات ممکن است اجاره ‌نامه منزل، قبض آب و برق به نام شخص متقاضی و گاها یک سیمکارت فعال نیز، مورد نیاز باشد. خرید سیم کارت در ترکیه، می ‌تواند در این مرحله بسیار مفید باشد.

در رابطه با هزینه کد مالیاتی در ترکیه نیز باید گوشزد کنیم که این کار، کاملا رایگان است. برای دریافت این کد در کشور ترکیه، هیچگونه نیازی به پرداخت هزینه، نخواهید داشت.

چگونگی دریافت کد مالیاتی
چگونگی دریافت کد مالیاتی

چگونگی استعلام کد مالیاتی
کد مالیاتی اهمیت بالایی دارد و لازم است به درستی از آن مراقبت کنید اما اگر به هر دلیلی کد مالیاتی خود را فراموش کردید و یا به آن نیاز داشتید می توانید به مراجعه به وب سایت اداره مالیات ترکیه آن را استعلام کنید.

برای استعلام کد مالیاتی، باید مراحل زیر را دنبال نمایید:
1. ورود به وبسایت سازمان مالیات ترکیه

2. وارد کردن شماره پاسپورت

3. ورود به صفحه شخصی

4. استعلام کد مالیاتی

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + ده =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید