جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

چگونه لاغر بشویم و سلامت بمانیم

همه ما برای داشتن اندام رویایی گاهی وقتها دچار اشتباه میشویم وبا حذف بعضی از مواد نه تنها به وزن مورد نظر نرسیده ایم بلکه سلامتی خودمون را به خطر انداخته ایم . اگر قصد رژیم دارید مهم ترین نکته این است که بدانید با نخوردن لاغر نمی شوید شما باید یک رژیم غذایی مناسب داشته باشید تا علاوه بر لاغری از رشد وسلامت استخوان ها وبدن خود کاملا اطمینان داشته باشید.در اینجا ما با معرفی روش هایی که شما رابه هدفتان نزدیک میکند آشنا میکنیم.

گردو و خواص شگفت انگیز آن:

گردو باخواص شگفت انگیزی که دارد اگر روزانه ۷ عدد گردو کامل مصرف کنید میتوانید مطمن شوید که سلامت بدن خود را از قلب تا استخوان تضمین کرده اید و همینطور در لاغری به شما کمک میکند. گردو با داشتن پروتین ،انرژی وچربی وکربوهیدرات وامگا۳ می تواند نیاز بدن شما وسلامت شما را تضمین کند.

اثرات گردو در روده:

هر فرد باید با توجه به سن خود وجنسیت روزانه بین ۲۵ تا ۳۰ گرم فیبر دریافت کند شما میتوانید این فیبر مورد نیاز را درگردو پیدا کنید .فیبر موجود در گردو باعث جلوگیری از یبوست ویا بواسیر میشود وحتی در بسیاری از موارد از بروز برخی بیماری ها جلوگیری میکند.

پس گردو را به عنوان منبع تغذیه ایی مفید که به سلامت بدن شما ولاغری کمک میکند در نظر بگیرید

قارچ و خواص شگفت انگیز آن:

قارچ را به عنوان مکمل ویتامین D مصرف کنید .

کسانی که از بوی بد دهان رنج میبرند قارچ مصرف کنند زیرا قارچ با دارا بودن پروبیوتیک باکتری های روده را میخورد و این عمل باعث از بین رفتن بوی دهان میشود وهمچنین به سلامت روده کمک میکند.

کسانی که نقص سیستم ایمنی دارند از مصرف قارچ غافل نشوند . قارچ با داشتن آنتی اکسیدان به مبارزه با رادیکالهای آزاد می پردازد و سیستم ایمنی بدن را تقویت میکند.

اگر شما جز دسته کسانی هستید که به سلامت خود اهمیت میدهید ویا درخانواده بیماری زمینه ایی سرطان تخمدان ویا پروستات دارید قارچ را در مصرف روزانه خود قرار دهید . قارچ خطر سرطان را کاهش میدهد.

قارچ سلامت مهم ترین عضو بدن یعنی قلب را تضمین میکند در واقع قارچ با داشتن نوعی فیبر بنام بتاگلوکان سلامت قلب شما راتضمین میکند البته این فیبر هم می توانید در جو دوسر پیدا کنید.

و در آخر شما با خوردن قارچ احساس سیری در مدت زمان طولانی میکنید واین کمک میکند در طول زمان به وزن دلخواه برسید.

مصرف پروتین درکاهش وزن تاثیر بسیار زیادی دارد . بر این باور غلط که باقطع پروتین وزن کم میکنید خط بکشید ، شما می توانید با اختصاص دادن ۳۰ درصد از کالری که در روز مصرف میکنید را به پروتین ها بدهید تا راحتر به وزن دلخواه برسید.

مشکل رایج در رژیم غذایی عدم تناسب برای دریافت کالری وانرژی میباشد شما با دریافت بیش از حد کالری همان قدر در کم کردن وزن به مشکل میخورید که باقطع یا کم کردن کالری مواجه میشوید.

برخی میگویند ما غذا خودمون کم کردید ولی وزن پایین نیومده دقت کنید شما با پرخوری که شامل خوردن هله هوله ویا مثلا خوردن آجیل وکره بادام زمینی کره (کلا مغزها) ویا زیاد کردن تعداد دفعات غذایی با فاصله کم این مشکل بوجود می آید.

در رژیم غذایتان شکر راحذف کنید مطمئن باشید با قطع مصرف شکر وشیرینجات نه تنها وزن خود را راحتر پایین آوردید بلکه سیستم ایمنی بدن خود را افزایش دادید.

از ورزش هایی نظیر شنا پیاده روی سریع غافل نشوید.

خوردن شام در ساعات اولیه شب، شام را دیر وقت نخوردید تا وزن خود را بتوانید کاهش دهید. خوردن شام در ساعت اولیه شب مثلا ساعت۶ ویا۷ نه تنها در کم کردن وزن کمک میکند بلکه درخواب شما تاثیر دارد وباعث میشود خواب بهتر وعمیقی داشته باشید وخود این امر هم به کمک شما می آید خواب خوب وکافی در وزن شماتاثیر زیادی دارد.

آب همیشه وهمه جا میتواند به شما کمک میکند حداقل روزانه ۸ لیوان آب بخورید . برای نتیجه بهتر در کاهش وزن نیم ساعت قبل از غذا یک لیوان آب بخورید.

قبل شروع رژیم غذایی بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا از عدم مشکلاتی نظیر کم کاری تیرویید ویا سندرم تخمدان پلی ستیک مطمن شوید این قبیل بیماری ها روند کاهش وزن را با مشکل روبرو می کنند.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 3 =

آخرین اخبار