جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ماسک صورت برای پوست چرب و جوش دار

ماسک صورت
ماسک صورت

ماسک صورت برای پوست چرب و جوش دار : میزان ترشح سبوم یا چربی پوست بنا به دلایل مختلفی از جمله رسیدن به سن بلوغ، ترشح هورمون‌ها یا حتی شست و شوی بیش از حد پوست، ممکن است بیشتر از اندازه طبیعی باشد. با تجمع چربی در سطح سلول‌های پوست، منافذ پوست مسدود می‌شوند و شرایط مناسبی برای رشد باکتری‌ها و ایجاد جوش و آکنه ناشی از عفونت در زیر سطح پوست ایجاد می‌شود. انواع محصولات مراقبتی از جمله ماسک صورت برای پوست چرب و جوش دار، سرم‌ها و محلول‌های ضد جوش و مواردی از این قبیل، می‌توانند با تنظیم میزان ترشح چربی از سلول‌های سطحی پوست، از بروز چربی و آکنه جلوگیری کرده و نقش موثری در تمیز نگه داشتن پوست داشته باشند. در این مقاله، علاوه بر معرفی علل چربی پوست، راهکارهای موثری برای پیشگیری از ترشح بیش از اندازه چربی از سطح پوست از جمله چند نمونه از انواع بهترین ماسک صورت برای پوست چرب و جوش دار خانگی و آماده را معرفی خواهیم کرد.

ماسک صورت

ماسک صورت
ماسک صورت

علت چربی پوست و روش‌های پیشگیری از آن

به گزارش آماج : چرب شدن پوست در طول روز، علاوه بر اینکه می‌تواند یک مشکل آزاردهنده باشد، تا حد زیادی نیز بر زیبایی شما تاثیر منفی دارد و با ایجاد زمینه مناسب برای رشد باکتری‌ها، می‌تواند باعث مسدود شدن منافذ پوستی شما و ایجاد جوش و آکنه شود. به گفته پزشکان متخصص پوست، علل مختلفی برای ترشح بیش از اندازه چربی از غدد چربی زیر سطح پوست وجود دارد که عبارتند از:

ژنتیک

مطالعات مختلف در زمینه عوامل افزایش دهنده ترشح چربی از سطح پوست نشان می‌دهد که ژنتیک یکی از مهمترین موارد دخیل در ایجاد این مشکل است به طوری که اگر والدین شما دارای پوست چربی باشند؛ شما نیز تا حد زیادی مستعد این وضعیت خواهید بود.

سن

قرارگیری در سن بلوغ و ترشح هورمون‌های جنسی، یکی دیگر از عوامل تحریک کننده برای ترشح بیش از اندازه چربی از سلول‌های پوست است.

شستشوی بیش از حد پوست

رعایت روتین پوستی و تمیز نگه داشتن سطح پوست در کنار استفاده از یک نوع ماسک صورت برای پوست چرب و جوش دار تا حد زیادی می‌تواند ترشح چربی پوست را کنترل کند اما از طرفی، افراط در شستن پوست صورت نیز، می‌تواند یکی از دلایل چرب شدن پوست باشد.

مصرف محصولات مراقبتی یا آرایشی نامناسب

همانطور که مصرف یک ماسک صورت برای پوست چرب و جوش دار، می‌تواند باعث کنترل ترشح چربی از سطح پوست شود؛ استفاده از محصولات مراقبتی یا آرایشی که برای پوست‌های چرب ساخته نشده‌اند و حاوی ترکیبات محرک ترشح چربی مانند روغن و پارابن هستند نیز، نقش مهمی در ترشح بیش از حد چربی از سطح پوست دارد.

شرایط آب و هوایی

با افزایش گرما و رطوبت محیط، پوست شما بیشتر مستعد ترشح چربی است و یکی از دلایل چرب شدن بیشتر پوست در فصل تابستان نیز، همین موضوع است.

برای پیشگیری از ترشح چربی بیش از اندازه از سلول‌های سطح پوست، بهتر است ابتدا به پزشک مراجعه کنید تا در صورت عدم تعادل هورمونی یا مسائل ژنتیکی، درمان مناسبی را برای شما شروع کند. در کنار این مورد، می‌بایست تعداد دفعات شستشوی پوست صورت خود را به تعادل برسانید و برای کاهش میزان ترشح چربی نیز، از محصولات مراقبتی و آرایشی مناسب خود مانند ماسک صورت برای پوست چرب و جوش دار، مرطوب کننده‌ها و ضد آفتاب‌های Oil free یا فاقد روغن و مواردی از این قبیل استفاده کنید.

انواع ماسک برای پوست چرب

ماسک برای پوست چرب
ماسک برای پوست چرب

پوست‌های چرب به دلیل ترشح بیش از حد چربی و ترکیب آن با سلول‌های مرده سطح پوست، مستعد مسدود شدن منافذ پوست و ایجاد جوش و آکنه هستند. از این رو، بهترین ماسک صورت برای پوست چرب و جوش دار، باید سه شرط اصلی شامل تنظیم میزان ترشح چربی، پاکسازی پوست و جلوگیری از مسدود شدن منافذ پوستی را داشته باشد.

ماسک ورقه‌ای مناسب پوست چرب

انواع مختلف ماسک ورقه‌ای یا ماسک نقابی، برای پوست‌های خشک، چرب، نرمال و مختلط تولید می‌شوند. اگر می‌خواهید از ماسک‌های ورقه‌ای صورت برای تنظیم میزان چربی پوست خود استفاده کنید، باید دقت داشته باشید که حتما ماسک مورد نظر شما، بدون روغن‌های معدنی و پارابن باشد. علاوه بر این، برای جلوگیری از مسدود شدن منافذ پوستی توسط بافت پارچه‌ای یا کاغذی انواع ماسک نقابی، حتما می‌بایست پس از گذشت زمان درج شده بر روی بسته بندی ماسک، آن را از پوست خود جدا کنید.

ماسک صورت سفالی یا خاک رس

این دسته از ماسک‌ها، یک گزینه بسیار خوب برای پاکسازی عمیق پوست از چربی، آلودگی‌ها و سموم هستند و می‌توانند با کاهش میزان ترشح چربی از سطح پوست، از بروز جوش‌های پوستی نیز جلوگیری کنند. اگر ماسک صورت برای پوست چرب و جوش دار مورد نظر خود را از بین این ماسک‌ها انتخاب می‌کنید؛ بهتر است به دلیل احتمال بروز التهاب پوستی ناشی از باقی ماندن طولانی مدت این ماسک بر روی پوست، آن را در طول روز مصرف کنید و پس از استفاده نیز، صورت خود را با آب ولرم بشویید.

ماسک‌های خانگی برای پوست چرب

ماسک‌های خانگی برای پوست چرب
ماسک‌های خانگی برای پوست چرب

اگر می‌خواهید در منزل یک ماسک صورت برای پوست چرب و جوش دار تهیه کنید و تاثیر معجزه آسای آن را بعد از چند بار مصرف ببینید؛ یکی از ماسک‌های زیر را امتحان کنید:

ماسک صورت چای سبز، زردچوبه و آبلیمو

عصاره چای سبز، یکی از ترکیبات طبیعی کنترل کننده میزان ترشح چربی در پوست است. ترکیب ۲ قاشق چایخوری از چای سبز دم کرده به همراه نصف قاشق چایخوری آبلیمو و کمی زردچوبه، یک ماسک برای خشکی پوست چرب و جوش دار بسیار خوب و سریع را آماده می‌کند و فقط کافی است آن را با انگشت یا یک تکه پنبه بر روی صورت خود (به غیر از اطراف چشم) بزنید و پس از ۵ تا ۶ دقیقه با آب سرد بشویید.

ماسک صورت آبلیمو و ماست

یکی از ارزان ترین و سریع ترین انواع ماسک صورت برای پوست چرب و جوش دار که می‌توانید در منزل تهیه کنید؛ ماسک ترکیبی ماست و آبلیمو است. برای آماده سازی این ماسک، ماست و آب لیمو (هر کدام به اندازه یک قاشق چای خوری) را با یکدیگر مخلوط کرده و ترکیب بدست آمده را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه بر روی پوست صورت خود قرار دهید و پس از گذشت این زمان، صورت‌تان را با آب گرم بشویید.

ماسک صورت بابونه، سفیده تخم مرغ، عسل و آبلیمو

این ماسک صورت، یکی از بهترین ماسک‌های خانگی برای درمان جوش و آکنه صورت است و می‌تواند پوست شما به به صورت عمقی از آلودگی و چربی اضافی پاک کند. برای تهیه این ماسک صورت، کافی است که یک قاشق سوپ خوری بابونه خشک را به مدت ۲۰ دقیقه با آب داغ دم کرده و سپس عصاره آن را با یک عدد سفیده تخم مرغ، یک قاشق سوپ خوری عسل و یک قاشق سوپ خوری آب لیمو تازه مخلوط کنید و ترکیب بدست آمده را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی پوست خود نگه دارید و سپس با آب سرد بشویید.

ماسک صورت گلاب، آبلیمو و گلیسرین

یک ماسک صورت برای پوست چرب و جوش دار، با قابلیت از بین بردن جوش و آکنه و کم رنگ کردن جای جوش، بهترین عنوان برای این ماسک صورت خانگی و آسان است. برای تهیه این ماسک، باید گلاب، گلیسرین و آبلیمو (هر کدام به اندازه یک قاشق سوپ خوری) را با یکدیگر مخلوط کرده و بر روی پوست صورت خود بمالید و پس از گذشت ۲۰ دقیقه، صورت خود را با آب ولرم بشویید.

جمع بندی

پوست به دلایل مختلفی از قبیل سن، ژنتیک، افراط در شستشوی پوست، استفاده از محصولات مراقبتی و آرایشی نامناسب و یا شرایط آب و هوایی، می‌تواند دچار ترشح بیش از حد چربی شود و زمینه را برای رشد باکتری‌ها و ایجاد جوش و آکنه فراهم کند. پاکسازی پوست در افراد دارای پوست چرب و مستعد جوش، اهمیت بسیار زیادی دارد؛ از طرفی، افراط در استفاده از شوینده‌های مختلف برای پاکسازی پوست از چربی اضافه و آلودگی‌های محیطی نیز، می‌تواند نتیجه عکس بدهد و باعث بدتر شدن وضعیت ترشح چربی از پوست شود. برای حل این مشکل، استفاده از یک ماسک صورت برای پوست چرب و جوش دار چه از نوع خانگی و چه آماده، می‌تواند گزینه ارزان قیمت و با نتیجه بسیار بهتری در مقایسه با شستشوی مداوم پوست باشد.

در این مقاله، در رابطه با علل چربی پوست و همچنین راهکارهای موثر برای پیشگیری آن صحبت کردیم. علاوه بر این، تلاش کردیم تا با ارائه مشخصات ماسک‌های مناسب برای افراد دارای پوست چرب و مستعد جوش و همچنین، معرفی چند مدل ماسک خانگی و آماده، به شما در داشتن یک پوست لطیف، با چربی طبیعی و عاری از جوش، لک و جای جوش کمک کنیم.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 9 =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید