جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شیوه امیدوارکننده دارورسانی قرص را جایگزین تزریق می‌کند

یک روش درمانی تازه ممکن است در آینده تزریق های همیشگی برای درمان رماتیسم مفصلی را پایان داده و بجای آن از قرص برای انتقال دارو استفاده کند.

به گزارش آماج از «مدیکال اکسپرس»، برای بیماری های مزمنی مانند رماتیسم مفاصل (rheumatoid arthritis)، درمان اغلب شامل تزریقاتی در طول عمر می شود. ترس از سوزن، عفونت های مرتبط با تزریق و درد موجب می شود برخی از بیماران دُزهای درمانی را جا بیندازند (رها کنند).

این مساله مشوق و انگیزه ای برای ابداع شیوه های جدید انتقال دارو بوده است که تاثیرگذاری درمانی را با عوارض جانبی محدود ترکیب می کند.

محققان دانشکده پزشکی «بایلر» و موسسات همکار آن راه بهتری را برای انتقال دارو بررسی کرده اند که نیازمند تزریق نیست بلکه می تواند به سادگی قورت دادن یک قرص باشد.

دکتر «کریستین بیتون» گفت: در این کار تحقیقی احتمال استفاده از یک باکتری پروبیوتیک به نام «لاکتوباکیلوس» را به عنوان راهی تازه برای مصرف دهانی دارو با هدف درمان رماتیسم مفصلی در یک مدل حیوانی بررسی کردیم.

آزمایشگاه بیتون ابزارهای لازم را برای تغییر ژنتیکی باکتری پروبیوتیک را به منظور تولید و آزاد کردن ترکیباتی فراهم کرده است. در این مطالعه این محققان با مهندسی ژنتیکی باکتری یاد شده برای ترشح «پپتید» ShK-۲۳۵ اقدام کردند.

این محققان باکتری LrS۲۳۵ و پپتید ترشح شده در مدل حیوانی را دنبال کردند و دریافتند پس از تغذیه موش ها با باکتری مورد اشاره می توانند پپتید را در جریان خون ردگیری کنند.

تحقیقات بیشتری برای استفاده بالینی از این روش تازه انتقال دارو مورد نیاز است، اما محققان پیش بینی می کنند که این شیوه می تواند درمان را برای بیماران در آینده آسان تر سازد.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + پنج =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید