جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سامسونگ در حال توسعه یک سنسور دوربین ۴۳۲ مگاپیکسلی برای پرچمداران خود است!

به ادعای یکی از افشاگران، شرکت سامسونگ در حال توسعه یک سنسور دوربین جدید ۴۳۲ مگاپیکسلی برای پرچمداران بعدی خود است.

به گزارش آماج، در ماه جولای ۲۰۲۲، شرکت سامسونگ تریدمارک جدیدی برای فناوری «Hexa²Pixel» را ثبت کرد. این فناوری همانطور که از نامش پیداست؛ قابلیت ترکیب پیکسل‌ها را به صورت ۳۶:۱ را فراهم می‌کند. با توجه به اینکه سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی محصولی چون گلکسی اس ۲۲ اولترا با فناوری ترکیب‌ پیکسل‌ها تصاویر ۱۲ تا ۱۲.۵ مگاپیکسلی را ارائه می‌دهد؛ احتمالا رزولوشن سنسور جدید این شرکت بین ۴۳۲ تا ۴۵۰ مگاپیکسل خواهد بود!

cam 4

به گفته «Revengus» که یکی از افشاگران فعال در شبکه اجتماعی توییتر یا همان X است؛ سامسونگ در حال توسعه سنسور‌های جدیدی در سری آیزوسل HW است. یکی از این سنسور‌ها که آیزوسل HW1 نام دارد؛ رزولوشن ۴۳۲ مگاپیکسل و پیکسل‌های ۰.۵۶ میکرومتری را ارائه داده و سایز آن نیز به 1/1.05 اینچ می‌رسد. در سوی دیگر، سنسور 1/1.07 اینچی آیزوسل HP2 نیز رزولوشنی معادل با ۴۳۲ مگاپیکسل و پیکسل‌هایی به سایز ۰.۵ میکرومتر را دارد.

این افشاگر همچنین ادعا کرده که گوشی تاشوی بعدی این شرکت یعنی گلکسی زد فولد ۶، از همان سنسور ۵۰ مگاپیکسلی GN3 به کار رفته در نسل فعلی استفاده خواهد کرد و در گوشی گلکسی زد فولد ۷، شاهد استفاده از سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی آیزوسل HP5 هستیم. در ماه آگوست، همین افشاگر مطلبی را در رابطه با آغاز تولید سنسور‌های جدید آیزوسل سامسونگ در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ منتشر کرده بود. این سنسور‌ها شامل آیزوسل HP7 ۲۰۰ مگاپیکسلی، آیزوسل GN6 ۵۰ مگاپیکسلی و آیزوسل HU1 ۴۴۰ مگاپیکسلی هستند.

سامسونگ در حال توسعه یک سنسور دوربین ۴۳۲ مگاپیکسلی برای پرچمداران خود است!
سامسونگ در حال توسعه یک سنسور دوربین ۴۳۲ مگاپیکسلی برای پرچمداران خود است!

به احتمال زیاد، سنسور به کار رفته در پرچمدار بعدی این شرکت یا همان گلکسی اس ۲۴ اولترا، مشابه نسل گذشته است و در مدعی اصلی سال ۲۰۲۵ سامسونگ شاهد استفاده از این سنسور جدید ۴۳۲ مگاپیکسلی خواهیم بود. مسلما، استفاده از چنین سنسور‌هایی موجب بهبود عملکرد سیستم دوربین گوشی‌ها و ثبت تصاویر با جزئیات بالاتری خواهد شد.

درباره احتمال استفاده از دوربین‌های ۴۳۲ مگاپیکسلی در پرچمداران بعدی سامسونگ چه فکر می‌کنید؟ به عقیده شما، این تصاویر پس از انجام فرایند ترکیب پیکسل‌ها، تفاوت محسوسی با نسل‌های فعلی خواهند داشت یا خیر؟

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + شش =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید