جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

داروی ایرانی کاهش عوارض کرونا ثبت جهانی شد

داروی کاهش عوارض کرونا با نام «سالیراویرا» که با تلاش‌های محققان ایرانی تولید و در خرداد ماه ۱۴۰۰ رونمایی شده بود موفق به دریافت گواهی ثبت اختراع جهانی شد.

به گزارش آماج، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان میم دارو درباره روند دریافت ثبت اختراع جهانی داروی سالیراویرا گفت: ثبت داخلی این دارو در سال گذشته انجام و مجوز داخلی مصرف آن نیز اخذ شد. برای این کار آزمایش های پری کلینیکال و کلینیکال انجام شد و پیش از آن نیز کد اخلاق و مجوز کلینیکال ترایال از دانشگاه علوم پزشکی ایران که شعبه سازمان جهانی مالکیت معنوی در ایران است، اخذ شد.

رضا رمضانی افزود: برای ثبت اختراع جهانی با یک شرکت معتبر در اروپا قراردادی منعقد کردیم که به لحاظ حقوقی از ما دفاع کند، زیرا بخش فنی ثبت اختراع، کاری بسیار طاقت فرسا و تخصصی است و برای انجام این کار نیازمند شرکتی با تجربه برای کمک به ما بودیم.

وی یادآور شد: ایران در زمینه ثبت اختراع جهانی در بخش دارویی تجربه زیادی ندارد. برای همین، کار سیستمی بسیار گسترده‌ای انجام شد. حدود ۵۰ ثبت اختراع دارویی را مطالعه کردیم تا یک سیستم جامع اختراع دارویی را ایجاد کنیم و بعد از آن تمام مستندات خود را در آن جمع کرده و تحویل شرکت حقوقی خارجی دادیم.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان میم دارو گفت: این چنین بود که ما توانستیم پالایش فنی خود برای ثبت اختراع سالیراویرا را انجام دهیم و در نهایت این اختراع به ثبت رسید.

رمضانی درباره اهمیت ثبت اختراع جهانی اظهار داشت: وقتی چنین دارویی تولید می شود برای همکاری با مجموعه های بزرگ تولید در سطح جهانی، ابتدا داروی تولید شده باید ثبت اختراع شود و این کار هم نیازمند زمان و هزینه بسیار زیادی است.

وی خاطرنشان کرد: هدف ما برای تمام این تلاش ها همکاری با شرکت های بزرگ در تولید و پخش دارو در سطح جهانی بود. در این زمینه پس از ثبت اختراع با یک شرکت معتبر پخش دارو قرارداد بستیم و آنها نیز اعلام کردند اگر محصول ما در اروپا تولید شود مسوولیت پخش آن را به عهده می گیرند. این موضوع در مراحل نهایی است و برای انجام این کار نیز در حال انجام اخذ مجوزهای مربوطه هستیم.

براساس اعلام معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، سال گذشته و همزمان با یکی از بزرگ ترین پیک های کرونا در کشور با تلاش های علمی بیش از ۴۰ نفر از محققان هیات علمی برترین دانشگاه های کشور، سالیراویرا به عنوان نخستین داروی کاملا ایرانی درمان و پیشگیری از کرونا در شرکت دانش بنیان میم دارو از اعضای پارک فناوری پردیس معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری تولید شد.

به گزارش آماج، سالیراویرا نخستین داروی ایرانی درمان کرونا محصول شرکت میم دارو از شرکت‌های مستقر پارک فناوری پردیس، ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رونمایی شد.

این داروی گیاهی متشکل از گیاهان سرخارگل، شیرین بیان، زوفا، ریواس، رزماری، جنسینگ است که به صورت چهار فرم دارویی طراحی شده است. قرص سالیراویرا میم دارو از اصلی ترین عضو داروی چهارگانه سالیراویرا است. این قرص حاوی ترکیبات گیاهی ضد ویروسی است که پس از ورود به به سیستم گوارشی جذب بدن شده و بدن را در مقابله با عفونت ویروسی یاری می‌کند.

گیاهان مورد استفاده در این قرص هر کدام به صورت منحصر به فرد دارای خواصی برای مقابله با ویروس‌ها را دارد. مجموع آنها در این محصول توانسته است خاصیت خارق العاده و معجزه آسایی به دارو بخشیده و آنرا به دارویی قدرتمند برای مقابله با بیماری کرونا تبدیل کند.

با استفاده از قرص یا اسپری سالیراویرا به صورت روزانه یا در زمان حضور در شرایط مشکوک به بیماری جمی توان برای پیشگیری از ویروس کرونا استفاده کرد. همچنین برای پیشگیری از این بیماری می توان از قرص آن به تنهایی یا همزمان از اسپری دهانی و بینی آن استفاده کرد. محصولات سالیراویرا برای پیشگیری از کرونا، بهبود علائم کرونا و افزایش سرعت بهبود بیماری موثر است.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =

آخرین اخبار