جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

خرید ملک در ترکیه به همراه بررسی تمام قوانین

خرید ملک در ترکیه
خرید ملک در ترکیه

خرید ملک در ترکیه به همراه بررسی تمام قوانین : یکی از مهم ترین و قطعی ترین روش های اخذ شهروندی ترکیه، سرمایه گذاری و خرید ملک است.

خرید ملک در ترکیه

خرید ملک در ترکیه
خرید ملک در ترکیه

به گزارش آماج : شما به راحتی می توانید با خرید ملک در شرایط وضع شده توسط دولت که در این مقاله به بررسی آن ها می پردازیم، موفق به اخذ شهروندی ترکیه شوید . با ما همراه باشید.

خرید ملک در ترکیه در حالی که بسیار ساده است، قوانین و شرایط مخصوصی نیز دارد که اگر این قوانین را رعایت کنید مجاز به اخذ شهروندی خواهید شد. به همین دلیل توجه به این موارد بسیار مهم است. پیشنهاد ما این است قبل از هر اقدامی جهت خرید ملک و سرمایه گذاری با افراد متخصص مشورت کنید و به کمک آن ها بهترین تصمیم را بگیرید.

مزیت های خرید ملک در ترکیه و اخذ شهروندی
ترکیه در سال های اخیر به یکی از مهم ترین مقصد های مهاجرتی ایرانیان تبدیل شده است. این انتخاب دلایل زیادی دارد که اگر علاقه به کسب اطلاعات بیشتر دارید می توانید به لینک زیر مراجعه کنید .

چرا مهاجرت به ترکیه؟

مهاجرت به ترکیه مزایای زیادی دارد. همینطور روش های متعددی جهت مهاجرت به ترکیه وجود دارد ولی پیشنهاد ما مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک است. این راه کم خطر ترین و کم ریسک ترین راه مهاجرت به ترکیه است.

یعنی شما به راحتی با خرید یک ملک اقامت و شهروندی و پاسپورت ترکیه را برای خودتان، همسرتان، فرزندان زیر 18 سال و فرزندان معلول بدون محدودیت سنی دریافت کنید.

در بخش مزیت های خرید ملک در ترکیه باید به این نکته نیز اشاره کنیم که قیمت ملک در ترکیه از ایران پایین تر بوده و شما با پرداخت مبلغ کمتر امکانات رفاهی بیشتر دریافت می کنید و می توانید از تمام مزایای شهروندی ترکیه بهره مند شوید. لازم است پیش از بررسی قوانین خرید ملک در ترکیه به همزمانی پرداخت و ثبت سند در ترکیه توجه لازم را داشته باشید.

مهم ترین قوانین خرید ملک در ترکیه جهت دریافت شهروندی ترکیه

اگر قصد دارید از طریق خرید ملک در ترکیه به شهروندی و اخذ پاسپورت ترکیه دست پیدا کنید باید از تمام قوانین خرید ملک مطلع باشید. شما در صورتی می توانید موفق به اخذ شهروندی ترکیه شوید که تمامی قوانین و نکات را رعایت کرده باشید.

قانون اول: محدودیت ارزش ملک

شما در صورتی می توانید با خرید ملک موفق به اخذ شهروندی ترکیه شوید که ملک خریداری شده به ارزش حداقل 400 هزار دلار باشد. در صورتی که ملک شما از این ارزش پایین تر باشد در شرایطی می توانید درخواست شهروندی ترکیه بدهید.

اگر ارزش ملک شما کمتر از 400 هزار دلار است می توانید اقامت 2 ساله ترکیه را داشته باشید و تا زمانی که سند به نام خودتان است قادر به تمدید آن هستید .

قانون دوم: فروشنده حتما تابع ترکیه باشد

نکته مهمی که ممکن است برخی از افراد از آن اطلاع نداشته باشد، موضوع تابعیت فروشنده است. طبق قوانین دریافت شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک ذکر شده است که حتما ملک خریداری شده باید از تبعه کشور ترکیه باشد. در این صورت است که تابعیت ترکیه به شما نیز تعلق می گیرد.

قانون سوم: خرید املاک در برخی مناطق ممنوع

از ممنوعیت های مهم خرید ملک در ترکیه این است که ملکی که قصد خرید یا اجاره آن را دارید در منطق نظامی_امینتی ترکیه واقع نشده باشند. شما به هیچ وجه مجاز به داشتن حق تملک در این مناطق نخواهید بود.

همچنین محدودیت دیگری که برای شهروندان برخی از کشورها مانند ایران وجود دارد، ممنوعیت خرید ملک و زمین در روستاها و مناطق اطراف روستا است. البته برخی از روستاها جهت سرمایه گذاری مهاجران و اتباع خارجی در نظر گرفته شده است که می توانید از این مناطق خرید بکنید.

قانون چهارم: خرید ملک از اقوام درجه یک ممنوع

در واقع خرید ملک از اقوام درجه یک برای شما ممنوع نیست بلکه فقط در نهایت نمی توانید موفق به اخذ شهروندی و پاسپورت ترکیه شوید. این قانون هم جهت جلوگیری از معاملات صوری در این کشور تنظیم شده است. در قسمت های قبلی هم گفتیم که فروشنده باید تابع کشور ترکیه باشد.

قانون پنجم: محدودیت مدت زمان مالکیت بر ملک

باید بدانید بالافاصله بعد از خرید ملک نمی توانید اقامت دائم ترکیه را داشته باشید. پس از خرید ملک باید حداقل 3 سال ملک در مالکیت شما باقی بماند. پس از این مدت می توانید جهت دریافت اقامت دائم ترکیه درخواست دهید. در این مدت ملک نباید فروخته یا واگذار شود.

خرید ملک در ترکیه
خرید ملک در ترکیه

قانون ششم: محدودیت وسعت خریداری شده

طبق این قانون اتباع خارجی تنها مجاز هستند حداکثر 30 هکتار از اراضی جمهوری ترکیه را در مالکیت خود داشته باشند.
همینطور اتباع خارجی تنها مجاز هستند تا 10 درصد از اراضی و املاک هر ناحیه و شهر را در ترکیه خریداری و در مالکیت خود داشته باشند.

قانون هفتم: خرید قسطی ملک در ترکیه

لازم است بدانید تمامی اتباع خارجی و شخصیت های حقوقی که در خارج از ترکیه ثبت شده اند می توانند از موسسات مالی و بانک ها و همینطور مالکین درخواست خرید اقساطی داشته باشند.

البته باید بدانید املاک قسطی تنها در صورتی که به طور کامل تسویه شده باشند مجوز اخذ شهروندی کشور ترکیه برای شما خواهند بود. در غیر این صورت نمی توانید درخواست تابعیت ترکیه را داشته باشید.

قانون هشتم: پرداخت هزینه ملک از حسابی به نام خریدار

بسیار مهم است که تمام هزینه ملک از حسابی پرداخت شود که به نام خریدار یا فردی است که قصد دریافت شهروندی ترکیه را دارد. یعنی نام خریدار که متقاضی اخذ تابعیت ترکیه نیز است، با نام دارنده‌ ی حسابی که مبلغ خرید از آن برداشت می ‌شود باید تطابق داشته باشد.

دولت ترکیه برای جلوگیری از هرگونه معامله‌ ی غیرواقعی و صوری این قانون را وضع کرده است به همین جهت حتی اگر حساب به نام افراد درجه یک خریدار نیز باشد، فرد مذکور واجد شرایط اخذ تابعیت نخواهد بود.

چگونگی محاسبه ارزش ملک
همانطور که گفتیم ارزش ملک خریداری شده یکی از مهم ترین فاکتورهای خرید ملک محسوب می شود. یعنی ارزش ملک است که می تواند مجوز شما جهت اخذ تابعیت کشور ترکیه باشد. ملک شما باید حتما حداقل 400 هزار دلار ارزش داشته باشد.

خرید ملک در ترکیه
خرید ملک در ترکیه

ملکی که قصد خرید آن را دارید، حتما باید توسط کارشناس بررسی شده و ارزیابی شود. در این مسیر ممکن است با افراد گران فروش مواجه شوید. پس حتما جهت جلوگیری از مشکل های احتمالی و اختلال در مسیر اخذ شهروندی ترکیه باید با کارشناسان و متخصصین مجرب در این زمینه مشورت کنید.

در این مرحله لازم است که در حضور یک وکیل رسمی، خرید و انتقال وجه به فروشنده را انجام دهید و به صورت همزمان ملک را در اداره ثبت املاک ترکیه Tapu (تاپو) به نام خود انتقال دهید.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 6 =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید