جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ثبت برند در ترکیه و قوانین مربوط به آن

ثبت برند در ترکیه و قوانین مربوط به آن
ثبت برند در ترکیه و قوانین مربوط به آن

ثبت برند در ترکیه و قوانین مربوط به آن : یکی از مهم ترین راه های مهاجرت به کشور ترکیه از راه سرمایه گذاری می باشد.

ثبت برند در ترکیه و قوانین مربوط به آن

ثبت برند در ترکیه و قوانین مربوط به آن
ثبت برند در ترکیه و قوانین مربوط به آن

به گزارش آماج : یکی از اقدامات مهم بعدی بسیاری از افراد در این مرحله ثبت برند می باشد. ثبت برند می تواند کسب و کار شما را رونق ببخشد و موفقیت بیشتری به دست آورید. در این مقاله به بررسی قوانین و شرایط ثبت برند در کشور ترکیه می پردازیم. با ما همراه باشید.

چرا ثبت برند اهمیت بالایی دارد؟

هر کسب و کاری که قصد دارید در مسیر رشد و حرفه ای شدن قرار بگیرد باید به سمت برندسازی و جلب اعتماد افراد پیش ببرید. این موضوع برای کسب و کارهایی که قصد دارید خارج از کشور خودمان برپا کنید از اهمیت بالاتری نیز برخوردار می شود. شما با برند سازی می توانید از حداکثر توان بازار فروش کسب و کار خود استفاده کید و بتوانید خدمات خود را در تمامی کشورها به مردم عرضه کنید.

نکته ی قابل توجهی که باید آن را بدانید این است که شما در دو حالت می توانید برند خود را در ترکیه ثبت کنید. شما می توانید برند خود را به همراه ثبت شرکت و یا بدون ثبت شرکت در ترکیه انجام دهید اما در صورتی که قصد دارید کار کردن با برند ثبت شده در ترکیه را دارید حتما باید در ابتدا یک شرکت در ترکیه ثبت کنید.

ثبت برند در ترکیه و قوانین مربوط به آن
ثبت برند در ترکیه و قوانین مربوط به آن

روش های ثبت برند در ترکیه
شما به چند روش می توانید برند خود را در کشور ترکیه ثبت کنید که هر کدام شرایط و قوانین خود را دارند. در ادامه مهم ترین روش های ممکن جهت ثبت برند در کشور ترکیه را بررسی می کنیم.

ثبت برند در کشور ترکیه پس از ثبت در ایران
در این روش برای ثبت برند در ترکیه شما باید ابتدا برند خود را در ایران ثبت کرده باشید. بعد از آن شما می توانید برند خود را در ترکیه ثبت کنید. جهت انجام این کار نیاز به حضور شما در خاک ترکیه نیست و می توانید با دادن یک وکالت نامه به شرکت های متخضض این کار در ترکیه برند خود را ثبت کنید.

همانطور که در قسمت قبلی گفتیم اگر قصد دارید با برند خود در کشور ترکیه کار کنید نیاز دارید شرکت نیز ثبت کنید. روند ثبت شرکت در ترکیه حدود 3 تا 6 ماه ممکن است به طول انجامد. درصورتی که شرکت ثبت شده در ترکیه داشته باشید می توانید بازار کار خود را گسترش دهید و حتی با مدارک شرکت خود در ترکیه اقدام به فعالیت بین المللی با کشورهای اروپایی و آمریکایی کنید.

ثبت برند از طریق ثبت اختراع
درصورتی که اختراعی داشته باشید و قصد داشته باشید برند خود را ثبت کنید باید از این روش اقدام کنید. در این حالت شما احتیاجی به ثبت کردن برند خود در ایران ندارید و به طور مستقیم اقدام به ثبت برند خود در ترکیه می کنید. لازم به ذکر است که در این حالت نیز بین 3 تا 5 ماه طول می کشد تا برند شما در ترکیه به ثبت برسد.

ثبت برند از این روش شرایط متفاوت تری از روش قبلی دارد و مهم ترین اقدامی که در این خصوص انجام می گیرد این است که برند شما در بولتن رسمی چاپ می شود و اگر طی 3 ماه اعتراضی مبنی بر ثبت از شخص ثالثی صورت نگیرد برند شما در ترکیه به صورت رسمی ثبت می شود.

اما در صورتی که ظرف این سه ماه اعتراضی جزئی و یا کلی به برند شما وارد شود 2 ماه به شما اجازه تجدید نظر در برند می دهند که می توانید با ایجاد تغییرات اعلام شده روند ثبت کردن برند خود را به جریان بیاندازید.

ثبت برند در ترکیه و قوانین مربوط به آن
ثبت برند در ترکیه و قوانین مربوط به آن

ثبت برند از طریق تأسیس شرکت (حقوقی)
در این روش شما با ثبت یک شرکت در ترکیه درخواست ثبت برند و لوگوی خود را با مالکیت شرکت خود می دهید. در این صورت مالک برند و لوگو شرکت شما می شود. بد نیست بدانید این روش اغلب به نام ثبت حقوقی برند هم شناخته می شود.

ثبت برند به روش مادرید
85 کشور در دنیا عضو سیستم ثبت برند مادرید هستند. تمامی کشورهای اروپایی، آمریکایی، استرالیا و آسیای شرقی شامل عضویت این سیستم هستند. ترکیه نیز جزو کشور های موجود در لیست می باشد.

در صورتی که برند شما تحت عنوان ثبت مادرید شود، شما می توانید با پرداخت هزینه جداگانه در کشورهای عضو کنوانسیون مادرید برند خود را ثبت کنید. استفاده از سیستم مادرید توسط سازمان مالکیت معنوی جهانی وایپو (WIPO) تنظیم شده است.

اعتبار برند شما در ترکیه
نکته ای که باید بدانید این است که برندی که در ترکیه ثبت می کنید اعتبار دارد و اعتبار آن نیز مدت محدودی است. اگر برندی که در شما در ترکیه ثبت می کنید مربوط به امور تولیدی باشد اعتبار 15 ساله و در صورتی که مربوط به امور تولیدی نباشد اعتبار 10 ساله دارد. البته باید بدانید تمامی برند های ثبت شده در ترکیه قابل تمدید می باشند.

نکته مهمی که آینده و اعتبار برند شما به آن بستگی دارد، 5 سال اول از اعتبار آن است. فرقی نمی کند برند شما مربوط به امورات تولیدی باشد یا نباشد، طبق قوانین ترکیه در صورتی که شما ثبت برند در ترکیه انجام دهید و در 5 سال اول ثبت خود استفاده ای از برند خود نکنید به طور خودکار اعتبار شما از بین می رود و مجددا باید از ابتدا برند خود در ترکیه به ثبت برسانید.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید