جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تاثیر دویدن بر روی عضله سازی

تاثیر دویدن بر روی عضله سازی
تاثیر دویدن بر روی عضله سازی

تاثیر دویدن بر روی عضله سازی : دویدن فواید بیشماری دارد و یکی از مهم ترین و معروف ترین ورزش های هوازی می باشد. در این مقاله به بررسی تاثیر دویدن بر روی عضله سازی و راهکارهای افزایش تاثیر آن و همچین تغذیه مناسب می پردازیم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

تاثیر دویدن بر روی عضله سازی

تاثیر دویدن بر روی عضله سازی
تاثیر دویدن بر روی عضله سازی

دویدن و عضله سازی

به گزارش آماج : دویدن فواید بسیار زیادی دارد و موجب سلامت قلب بدن افراد می شود. شما با دویدن موجب افزایش گنجایش شش ها و همچنین کاهش چربی های اضافه و درنتیجه زیبایی و تناسب اندام خود می شوید.

در جواب به سوال، دویدن چگونه موجب عضله سازی می شود؟ باید بگوییم که این ورزش بر روی عضلات چهار سر ران، عضلات سرینی و هم چنین همسترینگ تاثیر می گذارد و این صورت دویدن منجر به عضله سازی در این نواحی بدن می شود.

شما با دویدن و قدم زدن به انقباض عضلاتی که نام بردیم در قسمت باسن خود کمک می کنید. این انقباضات و چالش های آن سبب کاهش چربی های اضافه و افزایش بافت عضلانی می شود.

همچنین ورزش دویدن به تقویت عضلات شکمی شما نیز می تواند کمک کند، دویدن چربی های پهلو و شکم را کاهش می دهد و با تحریک عضلات در این نواحی به تقویت آن ها کمک می کند و باعث افزایش آن ها می شود.

لازم است بدانید که عضله سازی با کمک دویدن بسیار ساده و در مقابل زمان بر می باشد. به همین دلیل اگر قصد عضله سازی با دویدن دارید، با تداوم در عمل دویدن طی روز های متوالی می توانید به بزرگ شدن عضله های پایین تنه خود کمک کنید.

در نهایت بد نیست بدانید تمامی ورزش های هوازی از جمله دویدن عضلات مرکزی شکم را تحت تاثیر قرار می دهند و به چالش می کشند و در نتیجه با تقویت عضلات در این نواحی به تقویت ستون فقرات کمک می کنند و از وارد شدن فشار های اضافی به ستون فقرات و عضلات پاها جلوگیری می کنند.

Fitness and bodybuilding 3
تغذیه و عضله سازی با دویدن
همانطور که می دانید تغذیه و تمرین هر دو در نتیجه عضله سازی موثر می باشد و باید بدانید بدون داشتن تغذیه مناسب عضله سازی صورت نمی گیرد. در ادامه به بررسی تغذیه ی مناسب جهت عضله سازی موفق با دویدن می پردازیم.

مصرف پروتئین
حتما می دانید که یکی از مهم ترین گروه های غذایی که موجب افزایش حجم عضلات بدن می شود و باید در رژیم غذایی خود داشته باشید پروتئین ها می باشند. شما با مصرف پروتئین در کنار دویدن به تحریک عضلات و افزایش آن ها کمک می کنید.

از مهم ترین منابع غنی از پروتئین ها می توان به ماهی، گوشت قرمز، تخم مرغ و سویا اشاره کرد و کارشناسان تغذیه و مربیان بدنسازی برای افزایش حجم عضلات مصرف روزانه ۱۰۰ تا ۱۴۰ گرم از این گروه غذایی را توصیه می کنند.

مصرف کربوهیدرات
گروه غذایی بعدی که در عضله سازی نقش مهمی دارند، کربوهیدرات ها هستند. همچنین لازم است بدانید بدن انسان برای عضله سازی با دویدن در کنار کربوهیدرات ها به چربی ها نیز احتیاج دارد تا بتواند انرژی لازم را تامین کند.

سبزیجات، میوه ها و غلات و لبنیات ها از مهم ترین و سالم ترین منابع غذایی دارای مقدار زیادی کربوهیدرات می باشند و شما می توانید از ماهی های چرب، روغن های زیتون و دانه های خوراکی جهت تامین انرژی لازم استفاده کنید.

مصرف آب فراوان
به عنوان یک ورزشکار حتما می دانید که بدن ورزشکار در هنگام دویدن به مقدار مناسبی آب احتیاج دارد تا رفع تشنگی کند، همچنین مصرف آب فراوان باعث تنظیم دمای بدن می شود و به هیدراته شدن بدن کمک می کند.

Run

مزایا و معایب دویدن برای عضله سازی
متوجه شدیم که دویدن در عضله سازی به خصوص عضله سازی پایین تنه کمک می کند. لازم است با مزایا و معایب دویدن به عنوان راهکار عضله سازی آشنا باشید. در ادامه به بررسی مزایا و معایب آن می پردازیم.

مزایای دویدن
مهم ترین مزیت های دویدن شامل موارد زیر می باشد:

ترشح هورمون رشد
یکی از مزیت های مهم دویدن افزایش سطح ترشح هورمون رشد در بدن می باشد. لازم است بدانید طبق نظر پزشکان و کارشناسان متخصص در هنگام انجام ورزش های هوازی از جمله دویدن، مقدار مناسبی از هورمون های رشد در بدن تولید و ترشح می شود و همین موضوع موجب افزایش عضله سازی در بدن می شود.

افزایش سوخت و ساز بدن
یکی دیگر از مزیت های دویدن برای عضله سازی کمک به افزایش سوخت و ساز بدن می باشد. اگر برایتان سوال شد که افزایش سوخت و ساز چگونه به عضله سازی کمک می کند باید بگوییم که در بدن انسان در صورتی عمل عضله سازی با دویدن صورت می گیرد که مقداری از مواد غذایی که روزانه و به طور مرتب وارد بدن می شود، طبق عمل سوخت و ساز به عضله تبدیل شود.

در نتیجه هر چه سرعت سوخت و ساز در بدن بیش تر شود، افزایش حجم عضلات نیز افزایش می یابد. ورزش های هوازی از جمله دویدن به راحتی باعث افزایش سوخت و ساز در بدن می شوند.

تاثیر دویدن بر روی عضله سازی
تاثیر دویدن بر روی عضله سازی

بازسازی عضلات
یکی از بخش های مهم در ورزش کردن زمان ریکاوری می باشد، دویدن این شرایط را برای بافت ها و عضله های مختلف بدن فراهم می کند که ریکاوری و به اندازه کافی بازسازی شوند.

معایب دویدن
دویدن برای عضله سازی به تنها عیب ندارد و تاثیر مخرب بر روی بدن شما نمی گذارد. نداشتن اطلاعات لازم و کافی و تغذیه نامناسب و همچنین شدت نامناسب ورزش می تواند تاثیر عکس بر روی عضله سازی شما داشته باشد.

به طور مثال اگر شما مقدار کالری مورد نیاز بدن خود را در طول روز فراهم نکنید و از پروتئین و کربوهیدرات کافی استفاده نکرده باشد، بدن شما در هنگام دویدن برای تامین انرژی مورد نیاز خود مجبور به عضله سوزی می شود.

مدت دویدن و شدت آن باید بر اساس جثه، میزان چربی های بدن و مهم تر از آن توسط یک مربی بدنسازی بسیار خبره تعیین شود. اگر فرد ورزشکار بیش از زمان مشخص شده در طول روز ورزش کنند، اثرات مخربی بر عضلات بدن او گذاشته و برخلاف تصور او این امر باعث کاهش حجم عضلات می شود.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت برنامه تغذیه و ورزشی مختص خود از کارشناسان و مربیان حرفه ای، BTM PRO کمک بگیرید.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + نوزده =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید