جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه های ناباروری را پرداخت می‌کند

 مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی گفت: ۹۰ درصد تعرفه خدمات ناباروری در مراکز دولتی و ۷۰ درصد تعرفه بخش خصوصی را بیمه سلامت پرداخت می‌کند.

دکتر وحید مجیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به ارایه هزینه های خدمات ناباروری و نازایی توسط بیمه سلامت، با بیان اینکه تمامی مراکز ملزم به عقد قرارداد با این سازمان هستند، افزود: هیچ گونه محدودیتی برای عقد قرارداد با بیمارستان ها و مراکز خصوصی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون هفت مرکز نازایی و ناباروی در استان آذربایجان شرقی خدمات ارایه می دهند، گفت: تاکنون یک هزار و ۸۴۰ زوج نابارور در استان شناسایی شده اند و نزدیک به سه میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان نیز هزینه برای خدمات نازایی و ناباروی پرداخت شده است.

مجیدی اظهار کرد: از اوایل سال گذشته تا کنون هیچ گونه بدهی به کلینیک ها، آزمایشگاه ها، پزشکان و داروخانه ها نداریم و قسمت زیادی از مطالبات مهرماه نیز تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه امسال از نظر پرداخت مطالبات به مراکز طرف قرارداد جزو طلایی ترین سال‌ها قرار داریم، گفت: تاکنون ۷۰۰ میلیارد تومان از مطالبات پرداخت شده و هیچ‌گونه بدهی به این مراکز نداریم.

وی با اشاره به پویایی سازمان در اجرای ۱۰۰ درصد نسخه نویسی الکترونیک، گفت: نسخه نویسی الکترونیک حتی در موسسه های غیرطرف قرارداد نیز انجام می شود و مشکلات آن نسبت به سال گذشته به صفر رسیده است.

مجیدی با اشاره به راه اندازی سامانه بیمه سلامت من، خاطرنشان کرد: سامانه خدمات شهروندی خدماتی از جمله سوابق بیمه ای، درمانی، خدمات پزشکی و دارویی و بستری از سال ۱۳۹۸ به بعد را ارایه می دهد و افراد فاقد بیمه نیز می توانند با مراجعه به این سامانه و ثبت نام مشخصات خود از مزایای بیمه رایگان یا حمایتی با مشخص شدن دهک خود بهره مند شوند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به حذف ارز ترجیحی دارو از شرکت های خصوصی تولید و واردکننده دارو و واگذاری آن به سازمان های بیمه دولتی براساس سیاست های بالادستی و قانون مجلس، گفت: رقم پرداختی به داروخانه ها در شهریور ماه جاری ۲۰ میلیارد تومان بود که از این رقم ۱۵ میلیارد تومان ارز ترجیحی پرداخت شده است.

مجیدی با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده با بیان اینکه شهروندان با مراجعه به این پزشکان از مزایای پزشک خانواده از جمله ارز ترجیحی دارو و نیز حق ویزیت بسیار پایین برخوردار می شوند، گفت: حدود ۲۲۰ پزشک در استان عضو طرح پزشک خانواده هستند که برای ۳۵۰ هزار نفر خدمات ارایه می دهند.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 3 =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید